Documentatie FB1000...

Meldingen
Alles wissen

Documentatie FB1000 !

14 Berichten
7 Gebruikers
0 Reactions
545 Bekeken
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

We zijn natuurlijk hard bezig om de servicedocs op een rijtje te zetten. Met name de scans van Remi zijn een welkome aanvulling.

Nog voordat we alles netjes op een rij hebben wil ik deze graag vast onder de aandacht brengen, let op hij is groot & traag ...

http://www.mfbfreaks.nl/pdf/div/marantz_ls95_philips_fb1000.pd f"> http://www.mfbfreaks.nl/pdf/div/marantz_ls95_philips_fb1000.pdf

Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member

8) Leuk!

't zal er wel niet van komen dat deze ooit in de woonkamer komt, maar ik heb toch even de doc opgeslagen.
hij heeft ook een ingebouwde diefstal beveiliging zie ik:
gewicht 70kg 😯 πŸ˜›

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

@Remi wrote:

8) Leuk!

't zal er wel niet van komen dat deze ooit in de woonkamer komt, maar ik heb toch even de doc opgeslagen.
hij heeft ook een ingebouwde diefstal beveiliging zie ik:
gewicht 70kg 😯 πŸ˜›

Je moet ook geen 120 grams papier gebruiken oen! 😯

Geintje! πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@eddie)
Eminent Member

Mooie doc! Dank hiervoor, was ik al langer op zoek naar.
Heb zelf een FB1000 set (Philips ❗ ) staan, waarmee ik erg content ben.
De versterker die dit prachtspul aanstuurt moet echter wel van bijzonder hoge klasse zijn om een goed geluid te krijgen.
Elke beperking van kwaliteit wordt genadeloos ten gehore gebracht door deze luidsprekers.
Helaas heeft Philips in dit segment niet veel te bieden, alhoewel een AH280/380 set een heel eind komt.

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Topic starter  

Deze week belangrijk nieuws binnen gehad via mail:

de middentoner wordt nog geproduceerd door Stage Accompany in Hoorn !

RenΓ© van der Laan (R&D manager aldaar) was zo vriendelijk mij het volgende te melden:

quote:
Sinds 1986 produceren wij inderdaad een bijna idendieke RSQ8P driver.
Dit is overigens in samenwerking met Philips gerealiseerd.

Hij ziet er alleen niet zo mooi uit als de RSQ8P vind ik zelf. Er kan echter wel een optionele aluminium frontplaat voor gemonteerd worden waar hij wel van opknapt.
De artikelcode is SA8520. De prijs is minder leuk, 545,-- euro ex. BTW per stuk

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Maken ze de RT8P ook nog?

Als die speaker gelijk is, dan kun je wrs ook losse bandjes kopen, dat kan handig zijn voor iemand die zijn mid kapot heeft.

BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden

@Zapper wrote:

Maken ze de RT8P ook nog?

Als die speaker gelijk is, dan kun je wrs ook losse bandjes kopen, dat kan handig zijn voor iemand die zijn mid kapot heeft.

Dat zou mooi zijn!! πŸ˜€ πŸ˜€ Ik heb nog 4 losse bandjes nodig, maar dan wel voor de 21601 RT8.

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

En die zijn anders.
De 21601 RT8 was de oude versie en later is die nog gemaakt voor de FB821. Die was vanaf 5kHz inzetbar.
De RT8E en RT8P zijn de DSS versies en die hebben iets andere bandjes, vanaf 3.5kHz

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

@ Herman: reken dat eens om naar guldens... FL 1.200,-!!!

Dat gaat mij in ieder geval een beetje ver. Winst maken ok maar dit is afzetting in mijn ogen.

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Joh movieman kijk eens rond wat ribbon tweeters en zo kosten.

http://www.lautsprechershop.de/hifi/index.htm?/hifi/baendchen.htm

of deze: (geen ribbon maar een van de top units)

http://www.lautsprechershop.de/hifi/index.htm?/hifi/thiel.htm

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

Ja Zapper ik weet het maar dat betekent niet automatisch dat ik asociale prijzen ga betalen. Een aandrijfsnaar voor de FP930 heeft me € 5,- gekost terwijl de originele (is overigens nog leverbaar van Marantz) rond de € 60,- kost. Ik ben zoals al zo vaak gezegd een slimme consument. Ik drink tegenwoordig ook geen gewone melk meer maar melk op sojabasis omdat ik het vertik om de prijzen van tegenwoordig te betalen. Het brood krijg ik al haast voor dezelfde prijs bij de ECHTE VERSE bakker (dus GEEN fabrieksbrood). En die stenen (ja echt waar) waar je je het glazuur van de tanden op kapot bijt die bij zowel de Lidl als ook de C1000 in het brood zitten daar heb ik na TIG keer klagen wel zo'n beetje de neus van vol. Er gebeurt toch niks omdat de mensen zo DOM zijn en maar alles accepteren. Nou, ikke NIET beste vriend. Misschien verschillen wij van mening, dat vind ik prima maar ik ga toch mijn eigen weg... En dan weer on topic: als ik zie en hoor dat heel veel mensen hier op het forum speakers laten reviseren of refoamen voor aannemelijke prijzen dat zegt mij genoeg... Er is nog hoop dat mensen toch langzaam maar zeker mondiger worden. Alle kleine beetjes helpen, nietwaar. 😈

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

vertel jij dan maar waar ik een RSQ8P kan kopen voor 5 euro πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@roland79)
Estimable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden

@Eddie wrote:

Helaas heeft Philips in dit segment niet veel te bieden, alhoewel een AH280/380 set een heel eind komt.

http://www.audiostereo.pl/forum_wpisy.html?temat=3620&all=1

Als je die hele lijst ziet vraag je je af hoeveel mensen in het voormalige westen real hifi ingeruild hebben door een moderne stereo set... 8)

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Topic starter  

Wat een grooooote pagina zeg, komt door al die foto's.
Het duurde nogal voor de pagina binnen was : een aantal bezoekers zal de pagina wel niet binnen kunnen halen.

Ik heb er een " toppertje" uitgeplukt, deze viel me op wegens het jaren 30 afstem-oog !!

BeantwoordenCiteren
Deel: