He da's leuk! Daar staat de AL 860 in, die radio heb ik in 1977 gekocht van mijn eerste krantenwijk-centen, meegenomen op vakantie in 1978, en tot in de jaren 80 veel plezier van gehad. In 1979/1980 ontving ik er de piraten mee, had er een enorme S-meter aan gemaakt. Later kocht ik de AH186, en die heb ik nog steeds. De AL860 is gestorven door volledig versleten afstemc en schakelaars. Zat een mooi geluid in, mede door de toonregeling, en kon voor een portable lekker hard.
Het was overigens een japans binnenwerk, maar dat mocht de pret niet drukken. Dit is een apparaat waar ik ontzettend veel plezier aan gehad heb!
Hij was best gevoelig, maar de ingangstrap was wel vrij simpel, dus door er een oscillator in de buurt te leggen kon ik een 2e mixing veroorzaken in de ingangstrap, en dan kreeg ik zomaar het ATF-1 net erop π Wel lachen om met de eerste "mobiele" telefoons mee te luisteren. Een baas die met zijn secretaresse zat te vozen en daarna zijn vrouw belde dat ie later thuis was, echt waar gehoord! π
π Hartelijk dank! deze herinner ik me nog, nooit gedacht dat, nu ik oud en wijs ben π― het nog steeds leuk is die oude folders door te spitten!