Nieuwe Update !! - ...

Meldingen
Alles wissen

Nieuwe Update !! - Philips Folder 1987

16 Berichten
7 Gebruikers
0 Reactions
1,371 Bekeken
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member

πŸ˜€ joepie!

BeantwoordenCiteren
(@m-miller)
Estimable Member

sodejuu wat een kapsel! 😯

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member

1987 ? Kan ook ouder zijn hoor. CD150 setjes had je al in 1985 dachtik.

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Leuke folder.. kan me het ding herinneren, een soort krantje.. heel wat minder dan de boekwerkjes, en ik vind de meeste apparaten uit die tijd ook stukken minder dan wat philips ervoor maakte.

BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Topic starter  

Als ik zo in het archief kijk zijn de folders vanaf 1982 in elk geval krantjes. Opmerkelijk zijn overigens de formaten van voor 1974, erg afwijkend en over de televisie / videofolders maar te zwijgen. Herman die cd150 is inderdaad eerder te koop geweest, er staat alleen geen jaartal in deze folder. Wel is het de laatste met mfb...

BeantwoordenCiteren
(@m-miller)
Estimable Member

Hmm, zon beetje alle combinaties uit deze folder word je mee doodgegooid op iedere rommelmarkt/kringloopwinkel. Niet echt veel hoogstaand spul meer.

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member

Er is inderdaad een trend te ontdekken ...
Geldt overigens niet voor de vrouwen in de folder πŸ˜€

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

CD150.. ai ai berucht.. Een van de eerste spelers met "plastic" loopwerk. Als je een werkende tegenkomt is die of nauwelijks gebruikt, of enkele malen gereviseerd. Zo goed als de CD 104/204/304 waren (nouja, die printkontakten maar da's doorsolderen), zo slecht was die 150/350.

De 850(MKII) dat was weer wΓ©l erg leuk πŸ˜‰ Ik ken iemand die het ding nog steeds gebruikt, en raad eens: daar kon je zelfs (ging net-aan) CD-RW's op spelen!! En dat terwijl de 850 al lang voor het CDR tijdperk was gemaakt! CD-RW hebben een reflectie van maar ca 25% t.o.V CD's.. !!!

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

CD150.. ai ai berucht.. Een van de eerste spelers met "plastic" loopwerk. Als je een werkende tegenkomt is die of nauwelijks gebruikt, of enkele malen gereviseerd. Zo goed als de CD 104/204/304 waren (nouja, die printkontakten maar da's doorsolderen), zo slecht was die 150/350.

ja, dat kan ik beamen uit eigen ervaring, wat een k*t ding!
3 keer laten repareren, bij de 3e keer was zowat alles vervangen herinnner ik me nog wel. had ondertussen al een andere gekocht.
bij terugkomst aan mijn vader gegeven, die zo'n kubus alles-in-een set had gekocht waar deze CD150 ook bij paste, en heeft het toch nog zo'n 15 jaar probleemloos gedaan gelukkig...

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member

De latere lasers uit de cd150 waren verbeterd dachtik. ( spareparts )

BeantwoordenCiteren
(@lippo)
New Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden

Mijn CD150 (oranje) van 24-12-2005 is in het begin een keer voorzien van nieuwe ledjes en heeft sindsdien bijna 24*7 staan te spelen. Het model moet denk ik van eind 2004 zijn geweest, want dit was indertijd een uitloopmodel voor 599 gulden.
Sinds een paar dagen gaat het laatje spontaan open tijdens het spelen en lijkt de verlichting gedimd. Bij de kringloop liep ik tegen een belgische (rode) cd150 aan. Het ding speelt alle recordables zonder problemen en skipt nooit.
Deze gekocht voor 5 euro. Zo slecht vind ik 'm niet en qua geluid vind ik 'm lekker uitstekend.

Ben nieuw hier en vind het een geweldig initiatief. Is er nog behoefte aan een originele handleiding van de CD150?

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

@lippo wrote:

Mijn CD150 (oranje) van 24-12-2005 is in het begin een keer voorzien van nieuwe ledjes en heeft sindsdien bijna 24*7 staan te spelen. Het model moet denk ik van eind 2004 zijn geweest, want dit was indertijd een uitloopmodel voor 599 gulden.
Sinds een paar dagen gaat het laatje spontaan open tijdens het spelen en lijkt de verlichting gedimd. Bij de kringloop liep ik tegen een belgische (rode) cd150 aan. Het ding speelt alle recordables zonder problemen en skipt nooit.
Deze gekocht voor 5 euro. Zo slecht vind ik 'm niet en qua geluid vind ik 'm lekker uitstekend.

Ben nieuw hier en vind het een geweldig initiatief. Is er nog behoefte aan een originele handleiding van de CD150?

eind 2004??? dan hebben we het over over een andere CD150 denk ik, die ik heb gehad was van zo'n 20 jaar geleden. Als ie het deed ging het goed, maar hij ging te vaak stuk, en stond er als ik me goed herinner "Err" in het display.
daar wordt je wel simpel van op een gegeven moment. (is nog steeds niet over 8) )

BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Topic starter  

Heb je wel een DATA gezien op de display? ik wel maar dan bij een CD473. Vond het wel apart.

BeantwoordenCiteren
(@lippo)
New Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden

Sorry, het was een 1985-er..
De 'rode'uitvoering speelt perfect. Was onderdeel van de set die voorop de Philips Katalog Audio Augustus - 1986 Duitsland staat.
Qua details zijn ze verschillend, binnenin identiek. De losverkochte CD150 heeft een nummer CD150/60 en de rode uitvoering CD150/00 op de achterzijde.

De err-melding geeftie als een schijf niet kan worden herkend. Data-meldingen heb ik nog nooit gehad.

De oranje uitvoering gaat eruit. Zojuist speeldie de cd gewoon verder, was het display bevroren en deed geen enkele knop het nog.

Ik dacht dat ik laatst een cd-speler zag staan in een andere inbrengwinkel in Zwolle die verdacht veel op de CD150 leek maar van een ander merk (geen aristona of erres). Ik wou 'm de volgende dag gaan kopen, maar toen wastie verkocht. Kan een memorex zijn geweest? Zoiets staat me bij.

-- edit -- het was een magnavox. Die had ik ook wel willen hebben, dan alleen de champagne-kleurige nog en m'n verzameling was compleet geweest.
πŸ˜†

BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: