Nieuwe Update: Phil...

Meldingen
Alles wissen

Nieuwe Update: Philips Hifi 1979

5 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
458 Bekeken
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member

Heel fijn!

Bedankt!

BeantwoordenCiteren
(@mctommi)
Reputable Member

Een geweldige aanwinst....die folder !

Boeiende periode.......nog heel veel plastic fantastic, maar ook groot en lomp aluminiumspul.
Belachelijk veel keus ook ! Zoveel combi's....2-in1, 3-in-1.....zelfs een paar die HiFi mogen zijn...... Voorheen waren combi's meestal knuppelkwaliteit πŸ˜‰

Die "racks" zijn ook boeiend....alles in een keurig meubel. Ook weer heel veel keus.

En dan die platenspelers (mijn favoriet)......wat een keus. Zoveel, dat je haast niet kan kiezen. Voor werkelijk elke portomonnee iets betaalbaars.

Nogmaals gezegd....zeer boeiend allemaal en ik had deze "folder" niet eerder gezien.

Zoals altijd; hartelijk dank aan de bediener van de scanner.

Tom.

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Deze folder heb ik zelf ooit gehad an zeer veel in gelezen. Ondanks dat kom ik NU PAS een fout tegen. Bij de AH 384 en 386 eindversterkers staan twee sterretjes onder het vermogen, wat volgens de noot betkent dat het opgegeven vermogen bij 8 ohm is.

Kijk je dan verderop in de beschrijving van de 384 en 386 dan staat er toch echt 4 ohm πŸ˜‰

In die tijd had ik een klein japans versterkertje en niet zo veel geld maar ik heb ergens medio 1980 een demomodel van de AH186 gekocht met korting bij de philipswinkel in Eindhoven.

En daar heb ik in die jaren bijzonder veel plezier mee gehad. Prima "S-meter" (niet te licht) om collega-piraten indertijd mee te helpen met testen, en het was (na wat aanpassingen) een supertuner want ik kon er hele verre zenders mee ontvangen. Vrijwel dagelijks Frequence Nord uit noordwest frankrijk op de flank van radio4, luxemburg probleemloos op 97,0 (flank 96,8) en zowat alles aan "vrije radio's" (belgie) in de wijde omtrek πŸ˜‰
Het verste station wat ik onder normale omstandigheden aan kon was Kiss FM parijs op 98,2 (waar later de steunzender in Loon Op Zand op kwam). Maar die kwam met vlagen binnen, want dat is achter de horizon.

Natuurlijk heb je weleens sporadische-e en dan hoor je ineens radio uit zuid-italie, maar dat zijn zo van die korte vlagen die je weleens in het voorjaar hebt.

BeantwoordenCiteren
(@tismarnix)
Reputable Member

Ik heb nu een 686 (voor de nop en bijna puntgaaf) en daarop staat het maximaal opgenomen vermogen van 470Watt. Dit teruggerekend , met aftrek van de ruststroom, kom ik tot een continu vermogen van Β±70 Watt bij 8 Ohm. Dus het opgegeven vermogen zou toch wel eens aardig kunnen kloppen bij 8 Ohm.

Marnix

BeantwoordenCiteren
Deel: