Philips LaserVision...

Meldingen
Alles wissen

Philips LaserVision Folder - 1983

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
477 Bekeken
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Vandaag weer een folder uit 1983, Philips LaserVision!

Citeren
(@zapper)
Famed Member

Yeah, heb zelf ooit de LDP600 gehad en een kast vol platen, maar dat heb ik verkocht aan een liefhebber, overigens was de LDP600 een sony apparaat. LV was dacht ik nog met analoog geluid en LD was met digitaal (cd) geluid. Je had ook cd-singles met een videoclip erop.

BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member

Wat een heerlijke folder........ heb overigens nog een Philips LDP600 met een stuk of 30 platen te koop staan:

http://www.marktplaats.nl/markt/video/diversen/27351.ht m"> http://www.marktplaats.nl/markt/video/diversen/27351.htm

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member

Alleen al door die Madonna plaat een interessante aanbieding ...

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Yeah, ik had back to the future 1 2 en 3, en een dolby surround (1e systeem) versterkertje, dat was toen heel wat hihi.

En nog een hoop films, heb zo'n 10 jaar geleden de hele boel nog verkocht voor 1200 gulden πŸ˜‰

Er bestaan popconcerten op LD die nooit op DVD zijn verschenen, en dan is het handig om met een dvd-recorder een kopie te maken voor je ze wegdoet! Nog mooier is met een mpeg kaart op de PC opnemen, en dan bewerken met tmpgenc, kun je er de kleurenruis nog wat uitpesten.
Want de LD had daar wel last van, de 600 was erg goed, maar de eerdere versies (heb ook een 475 gehad) die gaven van die horizontale streperige (lagetonen) ruis. En het verhaal dat een LV niet meer slijt klopt niet helemaal, heel veel oude platen zijn inmiddel "weggerot" Vooral de singles.

Ik heb hier een 20cm LV van philips met een filmpje over de LV erop in AP en LP. Kon ik indertijd afdraaien op de 600, en dan zag je de plek waar de spelers werden ontwikkeld. Vermoedelijk is het iets voor intern gebruik geweest πŸ˜‰
Die heb ik maar gehouden en als rariteit aan de muur gehangen πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member

Ben inderdaad al een tijdje op zoek naar wat van dat soort singles, gewoon voor de gein.

Nou ben ik misschien niet zo heel fanatiek op zoek, maar je ziet ze haast nergens ...

BeantwoordenCiteren
Deel: