Uit de archieven opgedoken, een mooie folder over de Philips video-cassetterecorder model N1500.
Toch wel aardig die video en ktv zaken !
Zijn er bezoekers die interesse hebben in meer info van oude philips (k)tv 's ???
Heb er honderden gerepareerd, en kan ook nog wel voor wat beeldmateriaal zorgen. Evt op een apart deel of aparte site.
Honderden niet maar de K7 K8 K9 en K12 daar heb ik me ook nog ooit mee vermaakt π
K12 zelfs omgebouwd met "breedbeeldstand" voor PlusTV π
Niet stuk te krijgen die dingen.. Ik heb nog een oude 12kanaals 31cm (denk een KT3, soort mini K12) op het vakantieoord en die geeft een zeer mooi plaatje π
Maar de beste TV's die philips gemaakt heeft zijn de 50Hz Matchline Blackline-S met comb filter. Dat hebben ze ergens in de negentiger jaren gemaakt, voordat die flauwekul met 100Hz en breedbeeld begon.
Daarna is het qua beeld alleen bergafwaarts gegaan. Vroger had je live uitzendingen vanuit de autorai, en die via een traditionele antenne met goed signaal op een goeie analoge tv, dat is het beste wat ik ooit gezien heb.
Het mooiste plaatje zit (wat mij betreft) in een K40 met inderdaad de balckline beeldbuis.
De mooiste tv ooit staat toevallig in de laservisionfolder:
Ik heb deze tv voorzien van een blackline buis, maar zoek nog de glasplaat en wat klepjes ...
Overigens heb ik ook de eerste 100hz tv staan, de legendarische met TWEE !! Lijntrafo's, waarvan de 50hz trafo er *onnodig* in zit !!
K121, K35 , K40 ,3A100hz enz.
Hallo Herman
Die eerste 100Hz heb ik weleens in reparatie gehad. Dat was toch een 2B chassis met een extra print met die tweede trafo?
Martijn Vergoossen
uhhh.. 2b of 3a weet ik niet precies. Ik gokte het op 3a maar je kunt best gelijk hebben. De extra trafo zit inderdaad op een losse print π
Zal nog weleens in het apparaat kijken.