die twee zwarte realis die ik zie zitten zijn geen reedrelais, maar gewoon gewone volgens mij
NEE, die bedoel ik niet. πΏ
Dat smalle IC T..... (achter de relais) en dat rode geval (links naast de relais) met die 6 pootjes...
Groetjes. π
o dat ding! ja die zag ik ook, maar heb eerlijk gezegd nog geen idee wat 't is?
een reedrelais is het volgens mij zeker niet
Klopt de groene verlichting en rode led springt meteen aan als je amp van off naa ron drukt dacht ik, sowieso ook met ab op on, knalt alles meteen aan.
ok bedankt, weet ik al weer iets meer.
ik heb zojuist nog twee kleine opgefikte printspoortjes gezien, lopen dus naar de ene kant van dat onbekende rode ding π
nu weet ik niet of ik ze nu zelf opgestookt heb na het weer in orde brengen van de losse transitoren of dat deze al weg waren.
het zit een beetje onder de rand verstopt zeg maar als je aan de onderkant het dekseltje weg hebt. Misschien heb ik het gisteren wel gemist.
toestand so far: je hoort dat de trafo onder spanning komt en er komt een hele beste hoge gelijkspanning uit de enorme brugcel.
de mini stekkertjes waar her en der wat spanningen bij genoemd zijn bv 15V en 5 of 6V laten maar amper wat zien.
Morgen haal ik de print los om te kijken wat voor 'n transistoren het nu eigenlijk zijn die loszaten. kan het niet lezen nu. Het zijn die 4 To220 behuizingen vlakbij de speakeraansluitngen. Ik vermoed dat het spanningsregelaars op dit moment.
De versterkerprint is echt heel anders dan die van de DFA888, wel dezelfde eindtorren erin.
Hoi,
Als je die spanningen (6 en 15 V) niet meer meet, dan is die kleine transistor stuk, de JC547B (zit bij die connector 809 geloof ik). Of één van die weerstanden rechts en links naast de relais (dat zijn 1 Ohm, 1 Watt types). Vermoedelijk is die rechtse stuk (doorgebrand).
De transistor is een standaard BC547B. Let wel op!!! De b,e,c zijn omgecodeerd!!!
Ik had 2 kabeltjes (stekkertjes) verwisseld op de voedingsprint dus bij mij is een hele hoop stuk LOL. Hij krijgt te weinig vermogen en de relais schakelen helemaal niet meer.
Dat vreemde rode ding is denk ik een elektronisch beveilingsrelais (wat ik al zei: een reed type). Het kan ook een DC-DC omvormer zijn. Geen idee... Ik weet ook niet alles, het is maar hobby! LOL
P.S.: meet eerst maar eens die weerstand door voordat je aan de transistoren begint...
Groetjes. π
zal eens gaan zoeken of ik het rode ding op internet vinden kan.
vreemde constructie als het een reedrelais zou moeten zijn: 2 aansluitinkjes aan de ene kant en 3 aan de andere π― ook qua model ben ik nog niet overtuigd.
weerstand in die buurt is wel wat verkleurd inderdaad, zal eerst meten wat ie nog doet.
vananvond weet ik meer hopelijk.
SCHEMA! SCHEMA! SCHEMA! π π
schema bijna klaar π³
π gaaf!
maar laat je niet opjagen hoor, we flauwekullen maar wat π
maar jouw scanwerk wordt wel zeer gewaardeerd 8)
de foto's
het rode ding en he? er zitten 4 pootjes aan! kijken is ook een vak π³
Het zijn inderdaad spanningsregelaars, 3 voor 15V en eentje voor 6V
zo, nu eerst de afwas π
Chips Now - Obsolete, discontinued, hard-to-find, long lead time ... 24V1. 24V10H-25JC. 24V10H-25JC. 24V10H25JC. 24V10H25JC. 24V10H25JC. 24V10H25JC. CFD7460DC195 ... Tokin (NEC TOKIN America) Toko Tokyo Denpa Toneluck Switch ...
chips-now.com/catalog/cat/470.html - 112k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's
Hoi,
@ bad santa: vol verwachting klopt mijn hart... π
@ Remi: De weerstand die kapot zal zijn is de R801 en/of R802. Ze zijn beiden 1 Ohm, 1 Watt. Ze zitten links en rechts naast de 2200Β΅F elco's (die "kleine" bruine achter die stabilisatie-transistors/spanningsregelaars).
Kijken is ook en vak zeg je? NOU, ik zie 6 pootjes! π
Mooie foto's overigens! 8)
@ Takes: dat speciaal spul van de DSS-en is ook alleen maar in Japan en dus de V.S. te koop, zoals met zoveel dingen het geval is van Philips...
Groetjes. π
Heee wat een herkenbare foto's, onmiskenbaar de fa890!
Die power elko's had ik trouwens vervangen doe voorheen-BC components (vishay) met een kwart verhoging aan uF's, knapt de versterker heel goed van op!!! dat zijn die grote tonnen met ong. M4 bout/moer dingen).
Maar goed, back on topic.
Oh... Je bedoelt die 10.000Β΅F bommen? π
Die moet je eens verkeerd polen... Is misschien een handige tip voor terroristen die een auditorium willen oplazen LOL. Of zou je beter 10F (dat is 10.000.000Β΅F!!!) GoldCaps kunnen gebruiken? π―
Groetjes. π
juist die 10duizendjes! Ja idd wel goed opletten met polarisatie ja, die wil je denk ik niet horen klappen, gaat harder dan heel het geluidsvermogen wat die fa890 eruit kan persen 8)
Maar is echt een aanrader hoor die vishay kwaliteitdingen, gaan heel lang mee eer ze uitdrogen en zijn rappe jongens qua afgifte, mag ook wel met die knoeperts van aansluitingen.