Hoi,
In de DSS-en heb ik powerelco's van een ander merk genomen, namelijk Jianghai, dezelfde specs en levensduur als vishay maar wel de helft goedkoper! De kleine elco's op de voedingsprint, het DSS-board en de voor- en eindtrap zijn wel allemaal van Vishay.
Het was nog een heel karwei om die "knoeperds" passend te krijgen. Erg weinig ruimte op de print en de gangbare elco's hebben een grotere doorsnede, vandaar. Een platbektang doet wonderen, kwestie van de pootjes ombuigen zodat je ze iets kunt verschuiven op de print.
Groetjes. π
@Takes wrote:
Chips Now - Obsolete, discontinued, hard-to-find, long lead time ... 24V1. 24V10H-25JC. 24V10H-25JC. 24V10H25JC. 24V10H25JC. 24V10H25JC. 24V10H25JC. CFD7460DC195 ... Tokin (NEC TOKIN America) Toko Tokyo Denpa Toneluck Switch ...
chips-now.com/catalog/cat/470.html - 112k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's
maar wat 't nou voor een ding is weet ik nog steeds niet π―
@m0vieman wrote:
Hoi,
@ bad santa: vol verwachting klopt mijn hart... π
@ Remi: De weerstand die kapot zal zijn is de R801 en/of R802. Ze zijn beiden 1 Ohm, 1 Watt. Ze zitten links en rechts naast de 2200Β΅F elco's (die "kleine" bruine achter die stabilisatie-transistors/spanningsregelaars).
Kijken is ook en vak zeg je? NOU, ik zie 6 pootjes! π
Mooie foto's overigens! 8)
@ Takes: dat speciaal spul van de DSS-en is ook alleen maar in Japan en dus de V.S. te koop, zoals met zoveel dingen het geval is van Philips...
Groetjes. π
π Ja 6 pootjes, maar het ging hier even om de kant waar er nu ineens 4 zitten, daar zaten er eerst maar 3 π
zou het dan toch een reedrelais zijn? ik ga er een super sterke magneet bij houden, kijken wat er gebeurt.
printbaan verbinding naar de twee andere pootjes herstelt gisteren met draadjes, maar er zit nog geen leven in. Geeneen rood ledje, niks. Wel positief is, dat er ook niks verder uitfikt π
Op een spanningsregelaar komt nog wel spanning, maar de rest krijgt geen voedingsspanning.
kijken of ik vanavond nog iets aan die genoemde dikke transistor en weerstanden kan ontdekken. Als deze als stroombeveiliging werkt voor de spanningsregelaars en eruit ligt klopt het verhaal weer.
ja, foto's zijn altijd leuk, je kan er niet genoeg hebben in een verhaal, maakt het veel leuker!
Jianghai, chinees?? Chinezen en specs π .. ik hoop voor je dat het waar is. (ook over een maand).. heb al eens wat elkos zien klappen in chinese sat doosjes die 2 weken oud waren. Stond 125 graden op.. ja, dat worden ze dan heel even.
@Remi wrote:
@Takes wrote:
Chips Now - Obsolete, discontinued, hard-to-find, long lead time ... 24V1. 24V10H-25JC. 24V10H-25JC. 24V10H25JC. 24V10H25JC. 24V10H25JC. 24V10H25JC. CFD7460DC195 ... Tokin (NEC TOKIN America) Toko Tokyo Denpa Toneluck Switch ...
chips-now.com/catalog/cat/470.html - 112k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina'smaar wat 't nou voor een ding is weet ik nog steeds niet π―
Ik ook niet. Man dat je mij dat vraagd LOL. Maar het is er kennelijk ergens nog wel!
Hoi,
Volgens mij zit ook zo'n ding in de FA960 (en meer types) en ja in de service manual staat erbij "beveiligingsrelais". Aangezien het ding niet klikt om het maar eens simpel te zeggen, vermoed ik dat het DUS een reed relais is met interne overbelastingsbeveiliging. Alhoewel... Een DC-DC omvormer zou ook goed passen daarzo. En nu U weer LOL
Zapper die R801 "knalt eruit" als de versterker overbelast wordt, kortsluiting krijgt e.d. daar ben ik zelf achtergekomen. π
Maarja, wat weet ik wat je allemaal geflikt hebt met het ding hè!
P.S.: Ja Takes heb 'm gezien in de e-mail van je... de DAT880. Wat een afschuwelijk ding, bah! De 850 vind ik veel mooier! Maar mijn Marantz is toch de allerbeste DCC-recorder die er ooit gebouwd is. En wie het niet met mij eens is krijgt geen koekje! πΏ
Groetjes. π
een reedrelais "klikt' ook hoor, maar heel zachtjes
lelijk ding he zo'n DAT880, brr snap niet dat er mensen warm voor lopen bah π
Ik dacht dat alleen Amsterdamse vrouwen iets met lampjes hadden... π³
Een reedrelais werkt toch net zoals een transistor of vergis ik mij dan? Ik heb een transistor nog nooit horen klikken... π
Groetjes. π
een reedrelais is over het algemeen een glazen buisje met twee schakelcontactjes er in. Deze contactjes worden door een magneetveld tegen elkaar aan getrokken als dit veld groot genoeg is.
dat kan met een magneetje, maar meestal zit het buisje in een spoeltje.
zet je spanning op het spoeltje ontstaat er een magneetveld dat de contacten doet sluiten.
Kan allemaal heel erg klein worden uitgevoerd, je ziet ze ook in kunststofbehuizingen, helemaal dicht. lijkt dan net een dik IC.
en wellicht zijn er ook met nog meer contacten dan de twee of drie in geval van een wisselcontact.
dus er schakelt wel degelijk wat, en als je goed luistert kan je het ook wel horen tikken als ie omgaat.
@m0vieman wrote:
Hoi,
Volgens mij zit ook zo'n ding in de FA960 (en meer types) en ja in de service manual staat erbij "beveiligingsrelais". Aangezien het ding niet klikt om het maar eens simpel te zeggen, vermoed ik dat het DUS een reed relais is met interne overbelastingsbeveiliging. Alhoewel... Een DC-DC omvormer zou ook goed passen daarzo. En nu U weer LOL
Zapper die R801 "knalt eruit" als de versterker overbelast wordt, kortsluiting krijgt e.d. daar ben ik zelf achtergekomen. π
Maarja, wat weet ik wat je allemaal geflikt hebt met het ding hè!
P.S.: Ja Takes heb 'm gezien in de e-mail van je... de DAT880. Wat een afschuwelijk ding, bah! De 850 vind ik veel mooier! Maar mijn Marantz is toch de allerbeste DCC-recorder die er ooit gebouwd is. En wie het niet met mij eens is krijgt geen koekje! πΏ
Groetjes. π
Lust geen koek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! π
Hoi,
Dat komt goed uit want nu krijgt Remi er 2! HAHAHA. π
Groetjes. π
lekker..koekjes π
is het inmiddels een beetje duidelijker met de reedrelais ?
@Remi wrote:
de foto's
ik heb de vraag over dit onderdeel ook gesteld bij audiofreaks.nl
en nu weet ik het:
Dubbele reed, de binnenste twee van de vier zijn de ene kant van de reed, die aan de andere kant zijn (uiteraard) de andere.
Buitenste twee van de vier zijn de spoel.
Is iemand aan het bakken geweest, dat laat niet zomaar los, of ze moeten 230 aangeboden hebben. (dit was een opmerking over de losse spanningsregelaars)
Deze relais' worden meestal gebruikt als mute in een uitgang.
dus toch een reedrelais, ik had het nooit gedacht. zo zie je maar weer.
LOL @ Remi. π
Wat zou dan defect zijn in die van mij als dat reedrelais onverwoestbaar is? Dat zwarte smalle ding? Misschien de spanningsregelaars?
Ik heb 2 problemen: de versterker krijgt te weinig stroom (vermogen) en daarom reageren de knopjes traag en bovendien branden de lampjes maar op "halve sterkte". De relais schakelen helemaal niet meer als ik de A/B indruk...
Groetjes. π
dat lijkt me inderdaad een voedingsprobleem.
maar je hebt al veel meer dan ik uit de mijne krijg: niks
heb je al eens gemeten of de spanningen die naast de stekkertjes her en der vermeld staan er wel zijn?
zou heel goed een gare spanningsregelaar kunnen zijn, ze staan ook achter elkaar zag ik. m.a.w. als de eerste bij jou het rottig doet heeft de rest erachter er ook last van.
mijn reedrelaisje is nog heel, ik meet weerstand over de spoel en hij schakelt nog netjes als ik er met een magneetje bij kom. kan je nog horen schakelen ook.
dat smalle ding is een beveiligings-chip (streepje ertussen anders weet je niet wat een beveiliging schip is) π
die kwam ik ook tegen in de DFA888 en heb ik eens opgezocht.
deze stuurt ook de muting relais aan (reedrelais of die zwarte?) en ze eraf gooit als ie bv gelijkspanning meet boven een bepaalde waarde.
ook een overstroombeveiliging enz.
datasheet: http://www.tranzistoare.ro/datasheets/185/497031_DS.pd f"> http://www.tranzistoare.ro/datasheets/185/497031_DS.pdf
of bij datasheetcatalog.com zoeken op TA7317P