ja ik ook 8)
Ik ben ook wel geintresseerd, heb een 990 maar denk dat die voor een groot gedeelte identiek is.
Marnix
Heren,
Met dank aan Remi heb ik hier voor jullie de pdf van de FT880. Succes met jullie reparaties, ik kan eindelijk ook aan de mijn beginnen....
De pdf is ongeveer 5Mb groot en via deze link te downloaden:
http://www.mfbfreaks.nl/pdf/tuners/880/Service880.pdf
AndrΓ©
Andre,
Bedankt, lijkt sprekend op de 980. Meneer Philips heeft het RDS gedeelte er gewoon bij gesleuteld (en dat werkt) ik kan hier prima mee aan het werk, bedankt
Ja zo ging dat vroeger. Teletext was ook een aparte print.
Ik weet nog dat ik via mijn telexet2pc kastje beurskoersen opsloeg, en daar kwamen ze indertijd voor aan de deur, voor floppys met beurskoersen erop... hoe de wereld verandert in de tijd LOL en ik heb notabene niks met beurzen te maken, dat was puur voor de lol.
Maarja,, voor anderen is dat belangrijk.. alhoewel ik met afvraag hoe lang nog, bedrijven zoals Philips die alleen nog dingen doen die de aandeelhouders leuk vinden zijn niet goed bezig vind ik. En er komen ook al bedrijven van terug. Je moet het heft wel in eigen hand houden. Een bedrijf is geen democratie, en al zeker niet werkbaar als mensen daarbuiten je kunnen dicteren.
Leuk die pdf.. weer effe opgeslagen onder het motto.. "je weet nooit "
Ziet er goed uit Andre, scheelt toch weer een hoop Mb's π
Remi
Hoi, de link naar de tuner service manual kan ik niet meer vinden, is deze verplaatst?
Hoi,
De link voor het servicedoc van de FT880 staat ongeveer vier berichten boven die van jou. De servicedoc voor de FT890 is niet aanwezig.
Ja idd , ik bedoel de 880 maar als ik daar op klik kom ik in het beginscherm van mfbfreaks.nl uit.
heren,
Dat klopt, de link is inmiddels aangepast.
groeten,
AndrΓ©
Bedankt, gij zijt een opper-Philips!!! π
Hallo mede freaks,
Een paar weken geleden kreeg ik een mail van Henk. Hij heeft ook een FT980, deze stopte er een paar jaar geleden ook mee. Een vriend van hem heeft toen alle trimmers vervangen, wel een voor een en dan eerst afregelen. Het schijnen trimmers te zijn met een opgedamt zilverlaagje. Ik vond dat lastig omdat ik helemaal geen ontvangst meer had. Nu ben ik alle trimmers langs gegaan en iets heen en weer gedraaid. Resultaat, HIJ DOET HET WEER. Misschien handig voor mede techneuten. Henk mocht je dit lezen, bedankt voor de tip, ik ben er goed mee geholpen π .
Hoi ik heb de tuner ook , idd een ft880 met rds, ja leuk apparaat hoor, scrollende tekst als er een liedje op de radio is, van wie het is en hoe het heet en hoeveel graden het buiten is etc. Service skyradio die rds mooi benut.
@wro wrote:
Hallo freaks,
Heeft iemand misschien het schema van de FT980 RDS tuner? Ik heb deze defekt gekocht, toen ik hem voor het eerst probeerde deed hij het gewoon. Daarna voldeed hij exact aan de omschrijving van de verkoper, namelijk dat hij geen Fm ontvanst heeft. Een schema of iemand met ervaring zou zeer verhelderend kunnen werken. Ben voor alle bijdragen dankbaar.
Groet, Willem
Hoi,
Wil;lem, heb het zelfde probleem met een FT880.
Koop hem twe weken geleden, doet het, maar nu geen fm ontvangs alles werkt verder.
Hebben jullie een oplossing gevonden??
Hoi,
Mijn ervaring is dat de tuner zelf (dat afgeschermde metalen dingetje waar je de antenne op aansluit) zelden of nooit defect raakt. Als jullie de FM inschakelen, zie je "FM" dan wel op het display? Zo ja dan zou een schakel-ICeetje kapot kunnen zijn. Dat chipje dat tussen de AM en FM schakelt. Eventjes op de print kijken waar het antennesignaal naartoe gaat dan zie je zo welk IC het zou kunnen zijn. Daar heeft de 900-serie heel veel last van (ik spreek uit ervaring). Die dingen kosten overigens maar een paar euro (tussen de 5 en de 10 meestal).
Groetjes,
m0vieman.