Meldingen
Alles wissen

Schema FT980

39 Berichten
9 Gebruikers
0 Reactions
1,475 Bekeken
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Heren:

Service880

Het beste is even om save as te doen (opslaan als) dan heb je hem meteen lokaal op je disk.

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

@Andrรฉ wrote:

Heren:

Service880

Het beste is even om save as te doen (opslaan als) dan heb je hem meteen lokaal op je disk.

Bedankt herman,
Zal zelf even kijken. Vraagje, is het mogelijk dat evt een MFB die graag sleuteld voor mocht het niet lukken een reparatie doet. Wel tegen betaling uiteraard. Om hem nou naar RAF te brengen, zie ik niet zitten, koop ik er in het ergste geval wel weer een op marktplaats. LOL

BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Topic starter  

Hallo,

De oplossing die voor mij heeft gewerkt staat twee berichten hierboven, door mij geschreven (wro). Ik hoop dat je er wat aan hebt

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member

@m0vieman wrote:

Hoi,

Mijn ervaring is dat de tuner zelf (dat afgeschermde metalen dingetje waar je de antenne op aansluit) zelden of nooit defect raakt. Als jullie de FM inschakelen, zie je "FM" dan wel op het display? Zo ja dan zou een schakel-ICeetje kapot kunnen zijn. Dat chipje dat tussen de AM en FM schakelt. Eventjes op de print kijken waar het antennesignaal naartoe gaat dan zie je zo welk IC het zou kunnen zijn. Daar heeft de 900-serie heel veel last van (ik spreek uit ervaring). Die dingen kosten overigens maar een paar euro (tussen de 5 en de 10 meestal).

Groetjes,

m0vieman.

Nou, dsaar lijkt het op. IK heb een volledig werkend display freq en banden geeft hij op de testmode 01 (bedankt voor de manual Herman) FM verschijnt, mode werkt, am naar lw naar fm. Tuner aan ruis, via tuner knop en AB werkt mode functie, maar krijg geen zender meer dus de antenne sterkte meter (display ok) geeft ook geen ontvangst. Maar wat nooit (vanaf aankoop vorige week) bij mij heeft gewerkt is de scan functie van af de systeem ab. M.a.w. zou dat er reeds iets mee te maken hebben gehad. Dus inderdaad een fm IC ??

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Wel ruis? zou zeggen dat het dan iets met de oscillator is. PLL-ic of zo als het digitaal gaat.

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member

@Zapper wrote:

Wel ruis? zou zeggen dat het dan iets met de oscillator is. PLL-ic of zo als het digitaal gaat.

Ja wel ruis, maar geen ontvangst 3 dagen geleden wel. Heb geen kabel meer (digitaal) dus een fm antenne gekocht bij van Hecke. Werkte direct sterk signaal. Ik doe niets verkeeerd, ben wel geen techneut maar heb vroeger wel in de hifi gewerkt en heb geen linker handen en bouw pc's naast mijn praktijk(je) en kan met een soldeerbout omgaan. Ik snap het ondanks mijn ontwikkeld leken logisch denk vermogen op gebied van electronica toch niet echt. Het lijkt wel of die antenne toch opeens niet werkt (maar hoe kan dat nou; het is een stuk draad met een plug?), dan wel analoog fm sedert gisteren in amsterdam uit de lucht is.
Je weet wel een T draad met een normale FM ingang antanne plug.
Vreemd toch?

Heren, dames?

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member

@Takes wrote:

@Zapper wrote:

Ja wel ruis, maar geen ontvangst 3 dagen geleden wel. Heb geen kabel meer (digitaal) dus een fm antenne gekocht bij van Hecke. Werkte direct sterk signaal. Ik doe niets verkeeerd, ben wel geen techneut maar heb vroeger wel in de hifi gewerkt en heb geen linker handen en bouw pc's naast mijn praktijk(je) en kan met een soldeerbout omgaan. Ik snap het ondanks mijn ontwikkeld leken logisch denk vermogen op gebied van electronica toch niet echt. Het lijkt wel of die antenne toch opeens niet werkt (maar hoe kan dat nou; het is een stuk draad met een plug?), dan wel analoog fm sedert gisteren in amsterdam uit de lucht is.
Je weet wel een T draad met een normale FM ingang antanne plug.
Vreemd toch?

O ja,

zal dat van aan die dingen draaien ๐Ÿ˜‰ Vanavond proberen.
Heren, dames?

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member

@wro wrote:

Hallo,

De oplossing die voor mij heeft gewerkt staat twee berichten hierboven, door mij geschreven (wro). Ik hoop dat je er wat aan hebt

Joepiedepoepie,

Heb aan die dingen gedraaid en ja hoor werkt als een trein.

Bedankt allen voor alle info en tips ๐Ÿ˜› ,

Sijbrand

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member

@Takes wrote:

Vraagje, is het mogelijk dat evt een MFB die graag sleuteld voor mocht het niet lukken een reparatie doet.

Tuurlijk, zul je wel even in Krimpen langs moeten komen. (of de speaker tijdens de meeting afgeven )

@Takes wrote:

(bedankt voor de manual Herman) FM verschijnt, mode werkt, am naar lw naar fm.

Andre heeft het dokkie online gezet ๐Ÿ˜ฎ

BeantwoordenCiteren
Pagina 3 / 3
Deel: