Hallo,
Ik zoek een service manual van een Philips CD-i speler nl. de CD-i 220/39.
Deze heeft een CDM-9 loopwerk, is het mogelijk om daar een digitale uitgang bij te maken?
Verder gaat de lade moeilijk open, maar bij het sluiten van de lade moet ik hem een setje geven. Wat moet ik doen om dat te herstellen?
Jan
Hoi,
Ja, dat is altijd mogelijk. Het signaal van de laser (lees: de CD) is namelijk digitaal en wordt door een IC naar analoog geconverteerd. Met een beetje handigheid kun je de analoge trap dus "voor zijn".
Voor wat betreft de lade, die kun je smeren met een beetje siliconenvet. Het kan ook de motor zijn, druppeltje ZUURVRIJE (naaimachine) olie in de as en hij doet het weer. Zou het tandwiel defect zijn dan moet je het vervangen. Volgens mij hebben ze die dingen nog hierzo in de WEBSHOP.
Een service manual heb ik helaas niet maar ik zal eens zoeken...
Groetjes. π
Ik zal in Elektuur kijken of ik nog een schema en informatie heb liggen van een digitale uitgang.
Waar kan ik de siliconenvet en zuurvrije (naaimachine) olie kopen?
op de 220 van mij zit standaard een digitale uitgang op.
waarom wil je twee digitale uitgangen erop hebben?
Op de CD-i 220/39 zit geen digitale uitgang. Deze is pas gekomen vanaf CD-i 220/60.
De loopwerk van de CD-i 220/60 is een CDM12.4. Bij mij is het een CDM9. Informatie heb ik van deze site: http://www.icdia.co.uk/players/comparison.html
Als de lade niet goed sluit is het meestal voldoende om de snaar (vooraan onder lade) te vervangen.
Deze moet buiten de lade de gehele cd-unit liften en dat gaat na verllop van tijd moeizaam met een verouderde snaar.
De kwaliteit audio (analoge uitgang) vindt ik niet overigens niet geweldig terwijl er wel aardige DAC's in zitten.
Ik heb overigens nog een CDi-220 met extra videoboard staan voor de liefhebber. Doe een goed bod.