Een vriend van mij heeft van de week 2 DSS930 speakers aangeschaft samen met de DSC950.
Het is nu de bedoeling om de 2 speakers aan te sluiten op de Beosound 9000 zonder de DSC950 ertussen, dus heb ik tussen de Beosound 9000 en een van de speakers een 75 ohm kabel aangesloten, en tussen de 2 speakers nog zo'n kabel. (en de 75 ohm afsluitweerstand op de laatste speaker in de keten.)
De speakers willen echter maar niet aangaan terwijl de Beosound wel al speelt, doe ik iets verkeerd? of is er nog een trucje om het werkend te krijgen? met de afstandsbediening van de speakers gaan ze ook niet aan.
Het signaal wat uit de Beosound 9000 komt zou S/PDIF moeten zijn (zie link) http://www.beoworld.co.uk/beosound9000a.htm
Graag hoor ik jullie ideeën hierover !
Tja, het lijkt op wat ik heb met het aansluiten aan de pc ( dig-out )
Dan willen ze ook niet aan.
Ik ga er van uit dat er een of ander signaal ontbreekt wat er vanuit de DSC950 wel is, maar hoe je dat dan moet oplossen heb ik ook nog niet uitgevonden helaas.
@herman wrote:
Tja, het lijkt op wat ik heb met het aansluiten aan de pc ( dig-out )
Dan willen ze ook niet aan.Ik ga er van uit dat er een of ander signaal ontbreekt wat er vanuit de DSC950 wel is, maar hoe je dat dan moet oplossen heb ik ook nog niet uitgevonden helaas.
Maar waarom kun je ze dan wel rechtstreeks op de cd en dcc speler aansluiten?
Met vriendelijke groet,
Ton Wijers
Probeer eens met de 950 ertussen of het dan wel werkt....
Dan weet je of de kabels e.d. goed zijn.
Uitgang van een cd speler werkt normaal inderdaad wel rechtstreeks.
De digitale uitgang op de Beosound 9000 werkt volgens mij alleen bij cd dus dan moet je voor radio nog een analoog lijntje leggen en heb je alsnog een DSC950 nodig. Het is toch ook geen probleem als de DSC950 ertussen zit, hij beinvloed de kwaliteit niet en je kunt hem ergens wegzetten want het ir signaal werkt ook via de luidsprekers.
>De digitale uitgang op de Beosound 9000 werkt volgens mij alleen bij cd dus dan moet je voor radio nog een analoog lijntje leggen en heb je alsnog een DSC950 nodig.
Is volgens mij ook de verklaring, de spec spreekt enkel over D-A conversie en niet over A-D.
Met MFB zou het beter werken, deze kun je op de powerlink van de Beosound 9000 aansluiten en spelen maar!
ik zou inderdaad eerst eens de set testen zoals ie is aangeschaft dus inc. DSC950. En dan heel diep nadenken of je de DSC950 wel er tussenuit wilt halen want handig is het niet. Je zult de volumeregeling in dat geval dan sowieso moeten doen met de DSS afstandsbediening. Zoals mart74 al zei zet je de DSC950 gewoon ergens in de kast.
Lekker laten staan dus die DSC950. En misschien pakt die de digitale output van de Beosound wel goed op.
En misschien komt er helemaal niks uit de dig out van de Beosound dat kan ook nog.