Meldingen
Alles wissen

Afregelen DSS930 vervolg

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
567 Bekeken
(@dcvanduyn)
Active Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Topic starter  

Allen,

Na wat experimenteren kom ik tot de conclusie dat de tweeter en woofer eindtrappen alleen onder de onderstaande condities in te regelen zijn.

1. DCC of CD op de ditale ingang aansluiten. Niets afspelen.
2. DSS930 aanzetten, en op de afstandbediening het juiste speakerkanaal selecteren. Het is belangrijk dat het speakerrelais bekrachtigd is zodat de speakers verbonden zijn.
3. Met instelpotmeter 3284 de DC spanning over weerstanden 3304 en 3308 op 6 mV afregelen (= tweeter kanaal).
4. Met instelpotmeter 3285 de DC spanning over weerstanden 3305 en 3307 op 6 mV afregelen (= woofer kanaal).

Op deze manier wordt bij het selecteren van het A/B/C kanaal het relais bekrachtigd en de speakers in het circuit geschakeld. Als het DAC/DSP bord losgekoppeld is gebeurd dat niet, zelfs niet als het relaiskabeltje wel verbonden is (en het audio kabeltje niet).

MVG
Dave

Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

dat is handige info! bedankt 8)

BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden

@dcvanduyn wrote:

Allen,

Na wat experimenteren kom ik tot de conclusie dat de tweeter en woofer eindtrappen alleen onder de onderstaande condities in te regelen zijn.

1. DCC of CD op de ditale ingang aansluiten. Niets afspelen.
2. DSS930 aanzetten, en op de afstandbediening het juiste speakerkanaal selecteren. Het is belangrijk dat het speakerrelais bekrachtigd is zodat de speakers verbonden zijn.
3. Met instelpotmeter 3284 de DC spanning over weerstanden 3304 en 3308 op 6 mV afregelen (= tweeter kanaal).
4. Met instelpotmeter 3285 de DC spanning over weerstanden 3305 en 3307 op 6 mV afregelen (= woofer kanaal).

Op deze manier wordt bij het selecteren van het A/B/C kanaal het relais bekrachtigd en de speakers in het circuit geschakeld. Als het DAC/DSP bord losgekoppeld is gebeurd dat niet, zelfs niet als het relaiskabeltje wel verbonden is (en het audio kabeltje niet).

MVG
Dave

hoi, 1 vraag van een leek, heb je dat bij jouw speakers zo ingesteld ?
zo ja, werken ze goed?
zo niet ,waarom niet?
eenvoudig hé
ik bedoel schrijven kan iedereen ,maar werkt het?

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Het ziet er logisch uit in elk geval. Natuurlijk dienen de eindtrappen onder spanning te staan, en moet er belasting zijn aan de uitgang.
Verder is er in deze situatie geen audiosignaal.

Wat mij nog steeds verbaast is de erg lage ruststroom die gespecificeerd wordt.

BeantwoordenCiteren
Deel: