Meldingen
Alles wissen

Display DSC 950

17 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
1,960 Bekeken
(@mmkool)
Active Member
Deelgenomen: 13 jaar geleden
Topic starter  

Is er iemand die het display van mijn DSC 950 kan repareren of is dat zelf eenvoudig te doen?

Mvg Michel

Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

ik neem aan dat hij niet al te veel licht meer geeft?
daar is zover ik weet niet iets aan te doen, het enige wat je kan doen is zowel het dispaly als het rode glaasje schoonmaken.
Het front moet er dan af en de print moet je losschroeven en los klikken.
handig is ook om de draaiknoppen eraf te halen en de keuze- en volume gevers los te draaien, dan kan je er goed bij.

met een vochtige doek het glas schoonmaken, en het rode glaasje kan je uit de frontbehuizing losklikken en met wat afwasmiddel onder de kraan schoonmaken.

veel meer valt er niet aan te doen helaas, lijkt slijtage te zijn door lang gebruik

edit:typo

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member

Is het display ineens stuk of werd het langzaam donkerder ?
Je kunt ook nog eens proberen em in Krimpen aan te leveren, prijsopgave is altijd gratis.

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

vertel eens Herman, wat is er aan te doen?

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member

Als het display ineens geen licht meer geeft is er juist hoop : mogelijk is er dan iets met de voeding. Wanneer het display donker is (deels herkanbaar aan intensiteitsverschillen tussen de oplichtende items) ben je aangewezen op het vervangen ervan.

Displays zijn niet meer nieuw leverbaar, dan ben je dan weer afhankelijk van bijvoorbeeld een donorapparaat.

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

ja jammer, dat was ook mijn beleving, ik hoopte op een leuk truukje maar het is voor zo'n display dus einde oefening

BeantwoordenCiteren
(@mmkool)
Active Member
Topic starter  

Hi,

Hij deed het eerst de ene keer wel de andere keer niet en toen ineens niet meer.

Het rare is dat de andere displays dus van de tuner en de cd speler nog steeds perfect werken en die hebben altijd tegelijk aan gestaan met de versterker, dus van geen enkel appaaraat is het langzaam donkerder geworden. Wat houdt het knopje a/b/c/off bij display in?

Michel

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

misschien is er dan nog hoop, zoals Herman schreef kan je dan een probleem in de voeding hebben.

Met A, B, C en Off kies je welke groep je weergeeft en bestuurt.
De DSS luidsprekers kan je instellen met een knopje achterop bij welke groep ze horen.
Kies je met de DSC950 bv groep B dan zal een set speakers op 'A' niet reageren op veranderen van volume door de DSC

BeantwoordenCiteren
(@mmkool)
Active Member
Topic starter  

Okay, dus er is hoop? zou er een draadje los zitten?

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

ja zou kunnen, een losse soldering is ook een goede kanshebber

BeantwoordenCiteren
(@mmkool)
Active Member
Topic starter  

heb je een schema van de dsc 950?, zodat ik een beetje weet waar ik moet kijken?

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

heb je een Gmail adres voor me? geef maar via PM dan kan ik je een PDF sturen.

overigen was mijn uitleg over ABC wel waar, maar niet het antwoord op jouw vraag zie ik nu: met het ABC/OFF knopje haal je de verschillende groepen in beeld en zie je bv de volume instelling -of dat hij uit staat als deze groep niet gekozen was- van de desbetreffende groep.

Als je off kiest, is het scherm helemaal donker

BeantwoordenCiteren
(@mmkool)
Active Member
Topic starter  

Ik heb het hele front met display los gehaald, het enige rare wat ik kon zien is een zwart rondje in de linker bovenhoek van het display net of er iets doorgebrand was. Heeft er nog iemand zo'n display of valt daar nog ergens aan te komen?

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

het zwarte vlekje hoort erop, niets aan de hand

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member

In mijn beleving is die zwarte plek ontstaan doordat daar in het display een stof zit die het eventueel achtergebleven zuurstof in het display opneemt.

De display zou daarmee nog luchtdicht zijn en in feite geen verdacht onderdeel.

Ik houd het nog steeds op een voedingsprobleem al kan ik dat nu van hieraf niet specifieker aangeven. ( " hieraf" is in dit geval schiphol, microsoft πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: