Meldingen
Alles wissen

dsc 950

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
528 Bekeken
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Een beetje fout in deze categorie, maar ik ben benieuwd wat je met zo'n los apparaat nou eigenlijk nog kan.
( zonder de dss-en erbij )

Op speurders staat:

http://www.speurders.nl/speurder.php?id=10103879

Citeren
(@zapper)
Famed Member

Heeft iemand zo'n 950 en de gebruiksaanwijzing? Wat is de output? Ik neem aan digitaal, maar in de box zelf zit nog een DSP.

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Topic starter  

Da's nou weer luiheid van mij, ik heb niet de gebruiksaanwijzingen uit zitten kammen.
Als je bij modellen doorgaat naar de dss sectie, staat op die pagina ( naar onderen scrollen) de hele lijst met gebruiksaanwijzingen !

Mijn vraag in dit topic was meer een praktijkvraagje, of mensen iets met die dsc doen als ze geen dss hebben.

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Aha. Meteen ff gekeken, maar de uitgangen richting DSS speoakers zijn niet echt duidelijk omschreven. Ik denk dat ze daar een eigen standaard vor hebben.

Ook niet duidelijk is of de bass/treble etc instellingen effect hebben als je bijvoorbeeld analoge apparaten op de ingang zet en via de digitale uitgang naar een D/A converter gaat.

Als ze het zo gedaan hebben als bij de FA-9xx serie dan is die hele kermis alleen ingangsselectie/doorlus, analoog en digitaal apart, maar komt de hele voorversterker pas daarna.

In dat geval heb je er geen moer aan zonder de speakers, nouja als schakelkast..

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

leuke manier van fotograferen ook, hoort dat ook bij een DSC? πŸ™„

BeantwoordenCiteren
(@mart74)
Estimable Member

Hallo allemaal,

Zonder DSS speakers heb je aan dit apparaat eigenlijk niks. Ik heb hem eens gebruikt om lp's op cd te zetten. (Platenspeler op de DSC en dan direct PCM de computer in)
Uit de DSS uitgang op de DSC950 komt een digitaal PCM signaal met wat extra data voor de luidsprekers (volume, bass, treble, compensation, e.d.) Helaas heeft dit apparaat geen analoge pre-out uitgang anders kon je mooi nog wat MFB's aansluiten.
Als je de koptelefoon gebruikt voor bijvoorbeeld de cd speler dan moet je deze ook analoog aangesloten hebben anders heb je geen geluid. Er zit dus geen D/A converter in, er zit wel een A/D converter in voor het analoge geluid van bijvoorbeeld de tuner om te zetten naar PCM voor de DSS'en.
Ik vind het wel grappig dat je de DSC950 niet eens nodig hebt als je alleen cd's zou luisteren. De coaxiale PCM uitgang van je cd speler sluit je direct aan op de DSS'en en je hebt geluid. Het volume regel je met de bijgeleverde afstandbediening via het IR oog van de DSS'en.
Leuke techniek allemaal!

Ik gebruik sinds een paar maanden de DSC950+DSS940 als monitor bij de computer omdat ik veel met muziek op de pc doe. Voor dat formaat zijn dit de beste speakers die ik ooit gehoord heb. Eigenlijk vond ik ze veel te duur maar ik heb er absoluut geen spijt van.

Groeten,

Martijn Vergoossen

BeantwoordenCiteren
Deel: