Meldingen
Alles wissen

DSS940 foto sessie

29 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
1,252 Bekeken
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

http://www.mfbfreaks.nl/artikel/digital/940/1/index.html

Citeren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden

Mooie foto's lekker scherp en mooi om ze eens van nader te zien!

BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member

Ik heb destijds meerdere foto's gemaakt, ook van de DSS940 alleen, maar kan ze niet meer vinden op mijn pc..........

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers

BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Topic starter  

Ton,

Wat heb je eigenlijk voor camera? Het zwart is best goed!

BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member

@André wrote:

Ton,

Wat heb je eigenlijk voor camera? Het zwart is best goed!

Ik heb een Olympus digitale spiegelreflex camera type C2500L. Hij is dan niet meer de nieuwste en ook qua hoeveelheid megapixels is het geen koploper meer -> 2,5. Maar de prestaties zijn er niet minder om (vind ik -> spiegelreflex!!!), het was overigens ook niet de goedkoopste camera die er te koop was -> € 2000,-. Maargoed, mooie foto's maakt ie zeker!!!

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers

BeantwoordenCiteren
(@andor)
Eminent Member

Andre,

Fotosessie van Ton viel me daarnet pas op, anders had ik je niet onnodig mijn foto's toegestuurd. Maar ja, kan ze altijd nog gebruiken voor MP 😀

Eigenlijk ongeloofelijk dat de DSS940, wat tenslotte een 2-weg systeem is, de opvolger is van een 3-weg systeem, en dan zo ontzettend goed klinkt.

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member

En wat vind je qua hoog het mooiste klinken?
die dometweeter of de membraam-tweeter??

BeantwoordenCiteren
(@andor)
Eminent Member

Weet ik niet. Ik heb alleen de DSS940. Ben nog op zoek naar een setje DSS930 om te vergelijken, en voor reserve. Want echt veel slechter dan de DSS940 zullen deze ook weer niet zijn.

BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member

sterker nog ze klinken een stuk beter...

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member

In een van de 2 boxen zitten kleinere woofers, deze kunnen misschien wel sneller reageren dan een grotere iets loggere konus.
Dus qua basweergave 'kan' er wel verschil zijn en natuurlijk de 2 tweeters zijn verschillend.

BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Topic starter  

Een dss930 is een 3 weg systeem met een 2 weg versterker. Door een scheidingsfilter wordt de middentoner erbij gezet. Hoewel de woofers kleiner zijn denk ik dat een 930 wat natuurgetrouwer kan klinken zeker in combinatie met de isofase tweeter. De 940 heeft een bassreflex, de 930 is volledig gesloten. Dss'en zijn zeer geschikt voor een gemiddelde huiskamer met lichte muziek, ze zijn minder geschikt om even mee te "knallen"...

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member

Aha, dus dat is ook al een flink verschil ja! Open of gesloten box.
Ik wist niet dat het meer voor huiskamerniveau was, dacht een vergelijk naar boxen die je bi- of tri-ampt en die heb je in alle soorten en "hard/luidheden".

Maar goed huiskamerniveau kan ook al hard zat zijn, als ik naar mijn VU-meters van mijn Heathkit kijk dan is de uitsturing naar 2x 2watt al onverstaanbaar voor gesprek in mijn kamer!

BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member

Zoals al eerder (jaren geleden...) uitgebreid bediscussieerd is er nogal een verschil in klank tussen de 930 en 940. Het heeft eigenlijk weinig zin ze met elkaar te vergelijken, je kan beter gewoon per model roepen wat je ervan vindt. Al met al vond ik de 940 eigenlijk vrij matig dus die heb ik allang niet meer. De DSS930 daarentegen is wat mij betreft een parel inzake stereo imaging.

1 van de terugkerende discussiepunten is dat de 930 zeer beheerst opereert in het laaggebied, waardoor de gemiddelde luisteraar zal denken dat er weinig laag is, maar dit is slechts schijn.

Voor het laagste laag (onder de 40Hz) zul je echter wel een subwoofer moeten inzetten.

BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member

@basemaster wrote:

Al met al vond ik de 940 eigenlijk vrij matig dus die heb ik allang niet meer. De DSS930 daarentegen is wat mij betreft een parel inzake stereo imaging.

Bij mij is het juist precies andersom, ik heb enkele maanden geleden de DSS930 de deur uit gedaan en luister nu de meeste tijd naar de DSS940'ers (afgewisseld met zo nu en dan de MFB567).

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers

BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Topic starter  

Glukkig heeft iedereen zo zn voorkeur. Persoonlijk heb niet echt wat met de DSS modellen. Weinig body en een boemerige bass die lijkt alsof de loudness is aangezet. En over het volume maar te zwijgen. Geef mij maar een 587... Overigens kunnen we de volgende meeting misschien iets doen aan een DSS luister- en vergelijkings test.

BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: