Meldingen
Alles wissen

DSS950

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
592 Bekeken
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Volgens insiders gaat het om een prototype, de DSS950 die indertijd ontwikkeld werd in de 900-lijn. Daar behoorden de versterker FA950 en CD950 tot de topmodellen.

Het bijzondere van de DSS950 is de "Acoustic Sync" optie, waarbij de luidspreker zich tijdens weergave een onhoorbaar korte tijd omschakelt en de kamerreflecties meet. Hier corrigeert de processor dan op. Door dit principe ontstaat een klankbeeld wat niet door de box zelf gekleurd wordt (zoals ook de andere DSS) maar ook niet door de kamer.
Uiteraard zijn er wel beperkingen. De hoge prijs van de box heeft indertijd verhinderd dat deze in produktie is gegaan. Er zouden enkel prototypes zijn.

Citeren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

1 april? πŸ˜†

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

mijn automatische foutcorrectie stond aan bij het lezen want ik las steeds DSC950... ik dacht al waar heeft ie het over, een DSC950 proto??? πŸ˜›

Leuk verhaal! had zo echt kunnen zijn 8)

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Topic starter  

Heh ja πŸ˜‰

De link is beveiligd zo te zien maar als je die kopieert zie je het plaatje πŸ˜‰

Ik dacht, zal eens wat bij mekaar verzinnen. Overigens is het een idee wat op zich niet verkeerd is om op een of andere manier frequentie/fasemeting te doen vanuit een box, door als je een ruissignaal onderbreekt meteen daarna de galm te meten. Daaruit zou je de kamerresonantie moeten kunnen halen. Dat is de meest storende faktor in "slechte" luisterruimtes.
Ik gebruik een DSP8024 van behringer om de resonantie weg te werken. (mbv het feedback-destroyer filter) . Een goede ruimte is idealer, maar dit is acceptabel, toch laag, ook diep en geen gezoem om je heen.

BeantwoordenCiteren
Deel: