Hallo,
iemand ervaring met het via de optische ingang aansluiten van een kabeltuner?
Uitgang van de kabeltuner geeft optisch SPDIF en kan zowel op PCM als Dolby Digtal ingesteld worden, signaal 20 bits.
Past dat zomaar of heeft de DSC daar moeite mee?
Het gaat om een Humax IR C.
Volgens mij heb ik eens ergens gelezen dat ze er niet blij mee zijn maar kan het niet meer terug vinden. De ouderdom zeker π
Hoi,
Op de CD of DCC optisch in aansluiten dan is er niets aan de hand. Een coaxuitgang "toveren" kan ook nog dan kun je hem aansluiten op de DBS IN. Heb ik gedaan toevallig... Ja ik heb ook een Humax. π
Let wel: zet de receiver NOOIT op Dolby Digital als je hem (digitaal) op de DSC aansluit want dan zegt het boem, ik spreek uit ervaring, een 96KHz signaal vindt-ie niet zo fijn, sterker nog, je blaast de boel op. Ik kan je ook nog vertellen welk IC er t.z.t. zal sneuvelen... LOL
Groetjes. π
Hoi m0vieman,
dank voor je antwoord.
Was toch wat ik ooit dacht gelezen te hebben, geen Dolby wel PCM.
Dan gaan we dat dus instellen, bevalt hij een beetje die Humax?
Lees er op het internet louter goede dingen over.
Heb nu een Flipsen maar die hangt zichzelf om de haverklap op.
Zelfs in de stand by stand bevriest ie, kun je alleen maar effe de stekker er uit halen om hem uit z'n winterslaap te krijgen πΏ en dat dan 4-5 keer per dag.
Ben eigenlijk aan het wachten op de nieuwe voor de glas verbinding die ze in april hier op gaan leveren. Weer een andere decoder, benieuwd wat die gaan leveren van "onsbrabant.net" 8)
Humax is prima. Die van mij is al eeuwen oud... De Philips was binnen een jaar naar de maan. Ja Philips hΓ¨, made in China, oftewel grotere troep bestaat niet. π―
P.S.: ik zou geen ander merk satellite receiver meer willen hebben, behalve dan een Dreambox. π
P.P.S.: mijn volgende TV wordt zeer waarschijnlijk (lees: met 100% zekerheid) ook iets anders dus NOOIT meer Philips.
Groetjes. π
zit momenteel te kijken voor een lcd
philips vind ik toch een van de mooiste qua beeld,
voor de rest lees ik er niet zo heel veel slecht over, ja het geluid mar dat interesseerd me niet gat toch via reciever
Ja ik vind het allemaal prima, nadat Philips me een Pronto van FL. 1000,-!!! tot drie keer toe met een nog defectere en gebruikte omgeruild heeft was dat toch wel de allerlaatste grote investering van mij bij Philips. Ze kunnen me in Eindhoven de ****** (censuur LOL) kussen. Een CD-brander hebben ze tot 4 keer toe omgeruild en allemaal waren ze binnen een jaar naar de maan. En hou me vooral op over kleine huishoudelijke apparaten die zijn helemaal flut. Ze kunnen thans 1,1 miljard Chinezen voor de gek houden maar mij niet meer en om heel eerlijk te zijn, het zal ze geen ene moer schelen!
Groetjes. π
π gelukkig, zo kennen we je weer π π 't duurde al zo lang haha
Remi dit is echt niks om te lachen. Ik heb HEEL HARD moeten werken om me zo'n dure AB te kunnen veroorloven en dan zoiets. Ze moesten zich een potje schamen daarzo in Eindhoven en jij je samen met hen. π―
En die Aurea van β¬ 4.000,- stoppen ze zich maar daar waar de zon niet schijnt. Ik stort een dergelijk bedrag nog liever op de rekening van de Premier dan kan-ie ook eens op vakantie, nietwaar... π
Zo. πΏ
π ha lachen, je begrijpt me verkeerd, natuurlijk is het niet leuk als iets zo vaak stuk gaat en dan nog zo'n duur ding ook.
maar daar reageerde ik helemaal niet op...
't ging om de manier van verpakken van het verhaal zoals alleen jij dat kan 8)
m'n dochter kan ook zo lekker afgaan (bijna 16 dus lekker aan 't puberen), zeg één woord dat verkeerd valt en je krijgt een honderdvoudige riedel terug π
zo. ik ben alweer klaar met schamen, zijn we weer vrienden? π
Ach ja, volle maan... π
btw een dreambox is idd errug leuk π En de allerbeste sat dozen zijn die ouwe nokia's. Niet stuk te krijgen. Philips was made in France trouwens, en die vielen nog wel mee, tenzij je ze elke week gaat flashen.
Wat echt bagger was was Strong. En uiteraard met vlag en wimpel Pace, de eerste hele dure digitale "ofiicieel goedgekeurde"ontvanger waar een nogal arrogant heerschap uit eindhoven flink zijn zakken mee gevuld heeft. iets met brom... π
Ja de goede oude D-box oftewel de Nokia 9500... Stom dat ik die destijds "ingeruild" heb voor de Humax, maar hij is ook prima. Je kunt die dingen lekker makkelijk op de PC aansluiten en programmeren dat lukt je helaas niet met "CD officieel goedgekeurde" types zoals o.a. de Philips, je moet dan namelijk een (relatief) duur interface kopen/hebben...
De Dreambox is wel grappig, je kunt er een DVB-C, S en T kaart instoppen, Smartcard CAM of CI zo je wilt erin en je hebt alles in één apparaat. Maar ja dat mag natuurlijk niet in Nederland hè anders kan "men" niks meer verdienen met TROEP samsung decoders voor DVB-T en NOG GROTERE TROEP Philips receivers...
Groetjes. π
Niet mee eens. De DSX6073 en 7072 zijn nog steeds hele leuke ontvangers, met mogelijkheden, en zo duur is de OSlink ook weer niet π
Komen nog regelmatig leuke firmwares van uit. Humaxen met kapotte voedingen heb ik heel wat meer gezien..
Maarreehh het ging over S/PDIF in op de DSC controller π Ik neem aan dat dat gewoon compatible is met iedere bron die S/PDIF levert?
Het enige probleem wat je kunt tegenkomen is als je een oude DCC of CD recorder als D/A gebruikt, en je hebt een digitale AES/EBU bron, dan schijnt de copy rights protection in te kunnen komen.