Ik heb een set DSS940 en een controller te koop in 100% staat.
De reden is dat ik ga overstappen op surround en met de DSS-en heb ik geen uitbreidingsmogelijkheden.
Wat kan ik daar zo voor krijgen?
groet,
Erik
Tja, wat heb je in gedachten ? zullen de meeste forumbezoekers denken π
Wellicht zijn er bezoekers die een set zoeken, de meeste zoeken echter een set DSS930 .
Als je een foto hebt van de set voor je aanbieding op het forum zou dat schelen.
Ik wil toch echt rond de 1000 euro ontvangen voor deze set. Anders komt ie gewoon op mijn hobbykamer. Ik snap dat dat veel is, maar daar ligt wel mijn grens.
De set heeft een flinke tijd bij Philips in een surround opstelling gestaan in een laboratorium en een collega kon hem toen kopen. Daarna heeft de set een paar jaar bij mij gespeeld. Hiermee is het aantal 'branduren' van de set heel laag.
Ik ga dit weekend nog wat foto's maken en hem op marktplaats zetten.
1000 euro lijkt mij erg hoog. Dan kun je hem inderdaad beter op je hobbykamer houden π
Het zal het wel waard zijn maar het is wel ontzettend veel geld.Dan kun je het inderdaad beter zelf houden.Of net als mfb's een kleine 20jaar wachten en dan op marktplaats zetten?
Groetjes,
Marco en Anneke.
Zou iemand me dan kunnen vertellen wat een goede prijs is?
Dit was trouwens mijn eerste vraag.... π
Erik
de dss 940 set met controller boekjes enz is meestal tussen de 450 en 600 euro
vaak krijg je er dan ook nog de tuner FT930 en een cd speler bij cd950 of 951 en de dcc 900 / 951
+ de afstandbedieningen .
ik heb zo'n set gekocht voor dat bedrag .
kijk garantie krijg je niet en dan is 1000 euro best veel
en de dsp erin is kwetsbaar met statische electriciteit.
en dan doettie ut niet meer.
In de 940 zit geen DSP, slechts een I2S D/A converter. Deze is eenvoudig te koop voor een paar gulden, oeps euros. De 930 had een voor die tijd zware DSP. Toevallig heb ik ooit aan een project gewerkt waarbij ik een I2S D/A converter nodig had. In de spec van die chip stond een optie om in plaats van links, rechts een kanaal te kiezen en dan via de ene uitgang de hoge tonen te filteren en via de andere uitgang de lage tonen. Even nagekeken en yep, die zat in de 940.
Ik kijk wel hoe het loopt. Het is best een mooie set. Ik evt een tuner uit die serie en die wil ik er best bij doen als de prijs goed is.
@eriknie wrote:
In de 940 zit geen DSP
Enige maanden geleden heb ik een set dss940 ter reparatie gehad, en moest ik dit ic vervangen : DSP56004
@eriknie wrote:
Even nagekeken en yep, die zat in de 940
Als dat geen dsp processor is ... Hij zit op het opstaande printje, en is zeer moeilijk leverbaar.
Maar ze geen echt niet zomaar stuk, en gevoeligheid voor statische ontladingen is er niet echt zolang de zaak dicht blijft zitten.
En hoe klinkt dat nu zo'n 940? of 930? heb geen idee eigenlijk.
π³
Ooit een stel gehoord op een DCC 18-bit opname. Wat mij het meeste opviel was dat waar gewone speakers een mooi geluidsbeeld in 2-dimensionale zin neerzetten, de DSS echt een goed 3-dimensionaal beeld creert, mits in een goede luisterruimte. Dus je kunt als het ware aanwijzen waar de muzikanten zitten. Qua lage tonen vond ik het niet super spectaculair, doe me dan de 567 maar π
yep, geef mij ook maar mfb (532 en 567) ! ik heb ook de DSS 940 gehad, maar kon me niet bekoren.. hoog was wel ok , maar laag niet strak, meer rommelig!!
Ernst
rommelig? was die set dan wel in orde? Het is een gesloten systeem, dus je zou hooguit wat weinig laag verwachten, maar rommelig? Dat kan ik me niet herinneren. Zelfs een passieve oude box als de 427 klinkt strak.
De discussie verschil 930 en 940 is al vaak gevoerd. Ik heb ze beide tegelijk in mijn bezit gehad, nu heb ik alleen nog een set DSS940 (van Ernst) en ik vind ze geweldig en tevens ook de beste van alle MFB's en DSS'en. Ze geven de lage tonen perfect weer en gaan ook heel laag. Het zijn alleen absoluut geen luidsprekers voor een stevige fuif, daar kun je beter een MFB of iets passiefs voor nemen.
Ze hebben wel degelijk een DSP maar kan me inderdaad ook niet voorstellen dat deze snel defect gaan, hooguit bij bliksem o.i.d.
Prijzen is lastig, toch gauw zo'n 500 - 600 euro.
gesloten?? volgens zit er toch echt aan de voorkant een sleuf a la reflexpoort, wat ik me kan herinneren... of het was louter voor de sier..
Ernst