@m0vieman wrote:
Ja dan noem je me ook een verschil!!! De 951 klinkt zelfs digitaal uit beter. Het beste vind ik nog steeds de CD850MkII, rechtstreeks digitaal uit op de DSS930SE en je weet niet wat je hoort. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat de DSC950 ertussen ook rare dingen met het geluid doet. Zal wel aan mij liggen... Alhoewel, misschien dat er hier en daar bitjes verloren gaan in het hele (de)modulatie circuit van het audio/data gebeuren... Zou best kunnen... π
Groetjes. π
CD850Mk2 is tog die vanphilips zonder analoge uitgang? heeft mijn vader gehad die idd heel erg goed jah
tuurlijk er zitteneen hoop componenten tussen dankrijg je jitter moeten eigenlijk achter zien te komen hoeveel jitter de dsc 950 heeft
eigenlijk was de bedoeling de 900 serie te verkopen heb hier een setje genelegs in mn studio staan die zijn welliswaar beter maar relaxt op de bank zitten en genieten van deze set is ook niet slecht bekeken
wie weet wat ongveer deze set waard is ? is moelijk om een prijs aan dergelijke systemte hangen http://link.marktplaats.nl/148901039
Hoi,
Nee dat is de CDD882 dacht ik, of de CD880, eentje van de twee broers in ieder geval, ze zijn identiek op de DAC na. Die zijn dus NOG beter in vergelijking met de CD850MkII en als je helemaal de top wilt hebben dan adviseer ik je een Philips CD960 in combinatie met een DAC960 en FA960.
Groetjes. π
@remi v wrote:
de set werkt weer helemaal perfect bedankt allemaal π
Ben nog even benieuwd : wat gaf de oplossing ?
@herman wrote:
@remi v wrote:
de set werkt weer helemaal perfect bedankt allemaal π
Ben nog even benieuwd : wat gaf de oplossing ?
weet het zelf niet zo goed heb de dss helemaal opengetrokken netjesschoongemaakt de boxen heb ik de dac gedeelte helemaallosgetrokken schoongemaakt
en toen werkte alles weer π
zit nu te er overna te denken om het versterker gedeelte helemaal vervangen door een buizen versterker vind de klank van deze dingen helemaal geweldig
@ remi v: neem van mij aan dat je het hele DSS-concept naar de maan helpt met een buizeneindtrap. De reden zit 'm in de digitale techniek, niet de eindtrap doet al het werk maar de software. Alle analoge fouten die zouden kunnen optreden worden van tevoren "wegberekend" door het DSS-programma dus om er nu buizen in te gaan zetten lijkt mij, met alle respect overigens, onnozel.
P.S.: misschien was er gewoon een stekkertje losgetrild of geΓΆxideerd. Soms doet het in- en uitpluggen al wonderen, zoals blijkt, nietwaar...
Groetjes. π
@m0vieman wrote:
@ remi v: neem van mij aan dat je het hele DSS-concept naar de maan helpt met een buizeneindtrap. De reden zit 'm in de digitale techniek, niet de eindtrap doet al het werk maar de software. Alle analoge fouten die zouden kunnen optreden worden van tevoren "wegberekend" door het DSS-programma dus om er nu buizen in te gaan zetten lijkt mij, met alle respect overigens, onnozel.
P.S.: misschien was er gewoon een stekkertje losgetrild of geΓΆxideerd. Soms doet het in- en uitpluggen al wonderen, zoals blijkt, nietwaar...
Groetjes. π
zekerz doet het weer goed
in principe blijft het een versterker zal niet zeggen dat het in 1 keer goed zal gaan enige vervelende eraan is dat de filters er ook op gebakken zitten
denk dat elco s vervangen en de condensatoren vervangenook best veelzal uitmaken
Ja de powerelco's zijn zeker niet te onderschatten, het zijn namelijk energiereservoirs. Afgezien daarvan ben ik tot de ontdekking gekomen dat heel veel storingen in het geluid veroorzaakt kunnen worden door een defecte/ versleten hexinverter of OpAmp op het interfaceboard (onder in de DSS). De eindtrappen zelf worden ook warm en die verslijten dus ook... Geen hond die het hoort maar ikke wel hahaha.
Groetjes. π
@m0vieman wrote:
Ja de powerelco's zijn zeker niet te onderschatten, het zijn namelijk energiereservoirs. Afgezien daarvan ben ik tot de ontdekking gekomen dat heel veel storingen in het geluid veroorzaakt kunnen worden door een defecte/ versleten hexinverter of OpAmp op het interfaceboard (onder in de DSS). De eindtrappen zelf worden ook warm en die verslijten dus ook... Geen hond die het hoort maar ikke wel hahaha.
Groetjes. π
welke onderdelen adviseer je om te vervangen voor een beter geluid?
Dat ligt er maar aan... In principe is het grootste euvel van de DSS-en het relais. Op de tweede plaats komt die hexinverter, een 74HCU04D, voor de rest neemt in de loop der jaren de capaciteit van de elco's af, verslijten de OpAmps en raken de soldeerverbindingen van met name de torren los. Als je dat al eens allemaal gehad hebt dan ben je al een heel end denk ik zo... Voor wat betreft die elco's: meten is weten. Een doos elektronica kost niks dus ik vervang meteen al dat kleine Β΅F-grut...
Groetjes. π
thankz man ga eerst die elco s vervangen van het weekeind weer wat te knutselen
thankz!!!!!!!!!!!!!
to movieman:
heey heb de powerelco s vervangen 8 stuks merk dat de lage tonen dieper gaan en meer volume kan geven
was totaal 16 euro kwijt
en klinkt weer beter als voorheen
bedank man voor de info !!!!!!!!!!!!
Graag gedaan. π
Mijn elco's waren *hoest* een beetje *hoest* duurder... Vishay hè, kwaliteit kost nu eenmaal geld.
Groetjes. π
maar waar zit dat dan in?
capaciteit is capaciteit denk ik dan maar.
voor het audiosignaal kan ik me nog wel indenken dat het wel zin heeft maar voor voedingen lijkt het me minder van belang of zie ik iets over het hoofd?
@Remi wrote:
maar waar zit dat dan in?
capaciteit is capaciteit denk ik dan maar.
voor het audiosignaal kan ik me nog wel indenken dat het wel zin heeft maar voor voedingen lijkt het me minder van belang of zie ik iets over het hoofd?
Je kunt een Bentley ook niet vergelijken met een Fiat Uno...
Ik heb van die "juki jaki" elco's in de DSS-en gehad en heb ze er na een week weer uit gegooid. Het gaat zeker bij (vermogens)versterkers om een snelle responstijd van de elco's, m.a.w. de tijd die de elco nodig heeft om zich op te laden en hoe snel hij kan ontladen, de eigenweerstand, de frequentie van de cycli, al deze dingen zijn belangrijk. Het zijn in principe energiereservoirs dus die moeten wat kunnen leveren anders werkt de hele versterker niet fatsoenlijk. Capaciteit is capaciteit ja maar elco is NIET elco. Een snel schakelende schottky is ook niet te vergelijken met een standaard silicium diode, om maar een voorbeeld te noemen.
Groetjes. π