Te koop aangeboden, tegen goed bod. Liefst op te halen in Utrecht.
2 stuks Philips DSS 930 / DSS930 Digital Speaker Systeem (type 70 DSS 930 / 00B) + DSC 950 / DSC950 Digital System Controller. De speakers zijn eventueel los van de DSC 950 verkrijgbaar.
Inclusief luidspreker-standaards en afstandsbedieningen van zowel speaker systeem als de DSC950 controller, handleidingen, exclusief spikes.
Kabels, waarvan 1 beschadigd, maar functioneerd wel.
Tevens per speaker een gesigneerde rapportage/plot 'Frequency and phase measurement during production. Measurement relevant from 300 till 20000 Hz.'
Meer informatie op http://link.marktplaats.nl/144054142
Hm... Marktplaats... π
Succes met de verkoop. π
Als ik het zo lees heb je je twijfels bij Marktplaats? Heb je betere tips voor me behalve hier en Marktplaats?
Bedankt voor het succes, ben benieuwd wat het gaat opleveren.
Ik repareer regelmatig DSS-en die van MP afkomen en geloof me ze waren allemaal ROT vanbinnen en dat is nog een understatement. Het spul is gewoon versleten na 15 jaar intensief gebruik. Uiteraard waren ze allemaal in top conditie zowel optisch als ook technisch... jaja! Niks persoonlijks hoor, ik spreek uit ervaring dat is alles. Geluid produceren ze allemaal nog wel, maar er is geluid en er is geluid hè. In 9 van de 10 DSS-en is het interface gaar. Enz enz enz...
Groetjes. π
@m0vieman wrote:
Ik repareer regelmatig DSS-en die van MP afkomen en geloof me ze waren allemaal ROT vanbinnen en dat is nog een understatement. Het spul is gewoon versleten na 15 jaar intensief gebruik. Uiteraard waren ze allemaal in top conditie zowel optisch als ook technisch... jaja! Niks persoonlijks hoor, ik spreek uit ervaring dat is alles. Geluid produceren ze allemaal nog wel, maar er is geluid en er is geluid hè. In 9 van de 10 DSS-en is het interface gaar. Enz enz enz...
Groetjes. π
Dat heeft toch geen bal met marktplaats te maken?
Ik denk dat jij misschien eens 1 centrale topic moet openen over jouw ongenoegen over marktplaats, en dan vervolgens topics als deze eens met rust moet laten met jouw mening over marktplaats. Ik word er wel een beetje moe van steeds te lezen dat je slechte ervaringen hebt met marktplaats terwijl ik me daar niet in kan vinden.
Met alle respect natuurlijk π
Je hoeft het toch niet te lezen... Niemand verplicht je daartoe. π
Ook met alle respect. π
Ah zodoende. Ik moet wel zeggen dat ik geen audiofiel ben, en ze inderdaad jaren gebruikt zijn. Qua gebruik trouwens normaal, niet extreem. Geen idee hoe rot of goed ze van binnen zijn, en wat het verschil tussen geluid Γ©n geluid is. Is dat door een leek als mij te controleren?
daar ben ik ook wel benieuwd naar, Movieman, geef ons a.u.b. eens tips waar we op moeten letten. of moet de boel eerst open?
@m0vieman wrote:
Je hoeft het toch niet te lezen... Niemand verplicht je daartoe. π
Ook met alle respect. π
Nee, maar jouw 'klacht' heeft niks met marktplaats te maken.
Hoi,
Het klankbeeld wordt dof, de tweeters vallen zo nu en dan uit (het bekende relaisprobleem), de bassen worden minder (rotte elco's), je hoort geen details meer, het stereo-effect is bijna helemaal weg, signalen worden niet ontvangen of doorgegeven in de lus (defect interface), de torren kunnen heel wat hebben maar meestal zitten ze gewoon los van de print, veroorzaakt door alle warmte... enz enz enz... De gemiddelde discodove Nederlander zal het echt niet horen maar ikke wel. π
Als het interface defect is doen de DSS-en het wel nog op bijvoorbeeld een digitale uitgang van een CD-speler maar zo gauw als je ze op de DSC aansluit doen ze niks meer, gaan ze kraken, ploppen, uitvallen of zelfs helemaal niet aan/uit. Het hoeft trouwens niet altijd het beruchte IC te zijn, het kan ook een van de print losgeraakte chinch zijn.
Ik kan de binnenkant van de DSS-en bijna dromen en ja ik ken ook de meeste problemen en oorzaken. Ik heb er al heel wat hier gehad, geloof me.
@ tda: ik zei dat het niks persoonlijks was tegen de verkoper, dat is één. Ten tweede staat deze post mijns inziens in de verkeerde rubriek dus dan mag ik ook mijn zegje doen op de verkeerde plaats, nietwaar... Oh ja en dan nog iets, je hoeft me NOOIT meer om hulp te vragen, ga maar naar de MediaMarkt of zo als je iets kapot hebt. π
Groetjes. π
Movieman, heb je enig idee wat er stuk is als een van de DSS'n niet op de volumeregeling uit de DSC reageert?
Hij klinkt verder prima en als je het met de afstandsbediening op deze box richt kan je wel het volume varieren.
ik heb 'm nog niet open gehad dus ik kan niets over de binnenkant zeggen. ik kan me wel redden met links en rechts apart regelen, maar het is leuk om een aanwijzing te krijgen π
het zijn 930's by the way
kan de afsluitweerstand nog van betekenis zijn? ik heb ze inmiddels wel in huis maar nog steeds niet erop gezet π³
@m0vieman wrote:
@ tda: ik zei dat het niks persoonlijks was tegen de verkoper, dat is één. Ten tweede staat deze post mijns inziens in de verkeerde rubriek dus dan mag ik ook mijn zegje doen op de verkeerde plaats, nietwaar... Oh ja en dan nog iets, je hoeft me NOOIT meer om hulp te vragen, ga maar naar de MediaMarkt of zo als je iets kapot hebt. π
Dude, is het dan zo erg dat ik je er niet op aan mag spreken?
Je laat te pas en te onpas weten wat jouw ervaring met marktplaats is. Mijn ervaringen zijn heel anders. Ik kan dan ook niet helemaal begrijpen waarom jij enkel slechte ervaringen met marktplaats hebt. Je pakt het zelf niet helemaal goed aan, lijkt mij. Om dan de kwade piet bij marktplaats neer te zetten vind ik te ver gaan. Verder is topic starter niet geholpen met jouw mening hierover.
Jammer verder dat je zo reageert. Blijkbaar ben je niet alleen over marktplaats gefrustreerd...
@Remi wrote:
Movieman, heb je enig idee wat er stuk is als een van de DSS'n niet op de volumeregeling uit de DSC reageert?
Hij klinkt verder prima en als je het met de afstandsbediening op deze box richt kan je wel het volume varieren.
Zie hierboven het antwoord op je vraag... Beetje groot plaatje trouwens (sorry). π³
P.S.: is een lastig karweitje trouwens dat SMD-gebeuren. Op de print die je hierboven ziet, zit inmiddels het nieuwe IC. Het is altijd maar gokken of het koper niet loslaat... π― Er zitten ook nog een paar "gevoelige" Low Frequency transistoren daarzo in de buurt en ja ook dat andere ding (de opamp) kan stuk zijn...
Groetjes. π
ik vind grote plaatjes wel fijn hoor 8)
bedankt voor je info, super!
ik zal zien dat ik zo'n IC en de rest eromheen te pakken kan krijgen.
@m0vieman wrote:
@Remi wrote:
P.S.: is een lastig karweitje trouwens dat SMD-gebeuren. Op de print die je hierboven ziet, zit inmiddels het nieuwe IC. Het is altijd maar gokken of het koper niet loslaat... π― Er zitten ook nog een paar "gevoelige" Low Frequency transistoren daarzo in de buurt en ja ook dat andere ding (de opamp) kan stuk zijn...
Groetjes. π
ik wilde even reageren, mOvieman heeft mijn dss seΒ΄s om ze "na te kijken" die ik gekocht heb bij marktplaats, als hij tegen mij zegt die zijn GAAR dan zijn ze ook gaar, ook al zien ze er van buiten puik uit en dat is het probleem ze zijn en blijven zeker 15 jaar oud,heb een paar dssΓ©n gekocht bij ebay duitsland waar ik in het forum gevraagd heb zijn er dss 930 met een wiite front? nou ja dat waren vuilnisbakken hadden zeker in een kroeg gestaan, heeft ook zijn tijd geduurd voor ze weer in fatsoenlijke toestand waren, het spul is oud en als ik aan mijn eigen dssΓ©n denk werkelijk heel weinig laten spelen en zeker niet te hard hadden in drie jaar en 2 reparaties van 900 en 1200 duitse mark gekost en nog geen 100 uur gespeeld, nou ja ander verhaal, eentje weggegooid(JA!) de ander heeft hij ook nagekeken en ja of veel gespeeld of weinig de slijtage zit erin.
ben heel erg tevreden met de spulletjes die hij weer in orde brengt.....en gunstig voor mij woont bij mij om de hoek( 60km).
kortom ik geloof als je hier bij het forum iets koopt of wilt kopen dat je van liefhebbers niet besodemieterd wordt, omdat ze ook schrijven krasje hier en daar, maar spul wat dus werkelijk geheel nagekeken is dat je dat ook niet voor een dubbeltje ergens kunt kopen, ik heb "tamenlijk" wat speakers gekocht en tot op heden nog niet één verkocht of te koop aangeboden. iemand heeft weleens gevraagd joh...... toen ik antwoorde met een bedrag was het natuurlijk te hoog( denk aan het dubbeltje!)
genoeg geschreven( ben weer bereikbaar verhuizing goed verlopen) π