Hi guys, tip π‘ voor de gebruikers van de tapedecks N7300 maar vooral de N4520. Tapes zijn duur, schreeuwend duur en dus heb ik wat zitten stoeien op de 70- er jaren stijl...
Ik heb in mijn PHILIPS verzameling ook stapels LP18 en DP18 tapes van ongeveer 1978-79 van de kringloop en rommelmarkten: allen in puike staat.
Ik had nog een 26cm PHILIPS alu reel over en heb twee DP18- s aan elkaar geplakt met de beroemde splicing kit SK10 uit de seventies.( was nog steeds in prima conditie an al die jaren, Γ©n kompleet!
natuurlijk één voor één op de 26Cm reel, op de N4520 en toen begon het opnemen. Het zijn nooit toppers van banden geweest maar het was het proberen waard π .
Reels vol en opnemen maar : van alles wat om de dynamiek te horen, midden/laag en hoog en wie schetst mijn verbazing : de DP18's zijn veel beter dan ik dacht!
Weliswaar tipt het niet aan modernere 26cm maxell tape maar het klinkt werkelijk verdraaide goed π Dus voor degenen die een spotgoedkoop alternatief zoeken...voila! Op 38cm/sec zetten en gaan met die banaan! Toppie!