In een doos met afstandsbedieningen gesnorrt en er eentje voor de 304 opgedoken.
Nu dus de 304 compleet ! π
Afgelopen zaterdag nog een grundig 7550 gered van de stort (helaas zonder bodemplaat).
Verder werkt hij OKen als zodanig een leuk vaderdagkadootje van mezelf.
De 7550 is de grundig versie van de 304, dus nu ook een reserve. π
Marnix
Mooie aanwinst!
Is de display ook nog een beetje doorzichtig? Ik heb verschillende gezien waar die melkwit was geworden...
Terzijnertijd wil ik wat extra info over cd spelers op de site plaatsen. Via de aankomende freakspagina en algemene info.
AndrΓ©
ps: ik heb de post even naar de Hifi verplaatst.
Van beiden is het display nog goed, zal wel een foto maken.
Marnix
304 heb ik vroeger gehad. Fijne speler, alleen zijn er een paar dingetjes:
- de bekende holnietjes in de print (massa) van de onder naar bovenkant. Met een kleine boor doorboren, stukje draad erdoor en solderen aan beide kanten. Laat je dit rotten dan kan zelfs de voeding gek gaan doen, zo heb ik eens een uitgebrande 104 gezien!
- als hij niet of moeilijk wil starten, de varicap vervangen (ziet er uit als een BC548). Dat is zo'n ding met 2*500pF varicap BB202 oid.
- lensje schoonmaken doet wonderen. Dit is nog glas.
De 304 heeft een hall motor voor de cd aandrijvinig die gaan niet stuk, maar wat wel ooit kan is dat de hoogte verloopt. Kun je testen door een ringetje te leggen zodat de disc iets omhoog komt. Als die verloopt dan kan je regeling het niet meer bijfietsen bij cd's die niet helemaal vlak zijn.
Als de laserpen op is kun je uit een CD104 een pen overzetten die waren gelijk.
Bij de modernere cdspelers wordt doorgaans het complete loopwerk vervangen als er iets mis is. Bij die oude kun je er nog aan sleutelen.
Ik heb nog een afstandbediening liggen van een CD304, mag je hebben voor 10 Euro inclusief portokosten. Hij is zwart. Laat me je adress weten dan stuur ik hem op.