Meldingen
Alles wissen

CD880 of CD 850?

16 Berichten
7 Gebruikers
0 Reactions
1,195 Bekeken
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Topic starter  

Best MFBfreaks,

Ik zoek nog steeds een CD Speler om mijn 800 serie set compleet te maken (deze wil ik namelijk misschien als hoofdset voor mijn FB825's gaan gebruiken).

Nou vroeg ik mij af of ik nou een CD880 moet kopen die volgens velen beter klinkt en de superiere is. of een CD850 (niet MKII). De 850 is namelijk wat makkelijker qua als hij defect raakt (heb hier namelijk wat spelers staan met het loopwerk mocht hij kapotgaan) en bij een 880 krijg je niet meer zo snel een loopwerk (tenzij je nog een 880 koopt).

Is de 850 verder een mooie speler (als ik hem niet digitaal aansluit op een FA890)? Heb geloof ik wel eens het e.e.a. gehoord over ruizen of zo?

Als de 850 gewoon goed is weet ik er namelijk nog een paar te staan die ik zo kan overkopen.

Citeren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

Ik ken de 850 niet, de 880 wel. Die laatste heeft standaard een tda1541a s1 d/a converter welke nu nog steeds hoog staat aangeschreven in audiowereld. Ik vind die 880 interessanter dan een 850.

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

Hoi,

De 850 ruist inderdaad veel te veel. Je kunt beter de MkII hebben daarin is de DAC namelijk verbeterd en dus is de ruis geheel afwezig.

De 880 is ook heel mooi maar ook de 960 en de 882. Aan een standaard 850 moet je je vingers in ieder geval niet verbranden!

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member

Mwa, aan een 882 heb je opzich niet zo veel, 't is natuurlijk een loopwerk πŸ˜‰

De cd960 is inderdaad nog mooier dan een 880. Op marktplaats staat er net 1 te koop.

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

Hm... De DAC960 in combinatie met de 882 is wel leuk om te hebben hoor... Daar ik nu SUPERGELUKKIGE bezitter van een setje MFB544 ben, wordt het tijd om eens te gaan zoeken naar goed analoog spul, ik zat met die digitale DSS-en hΓ¨ dus wat moet je dan met een DAC? Juist ja... NIKS! Misschien ruil ik ze wel in voor een setje passieve FB's, de MFB's dan, de DSS-en zijn heilig! πŸ˜€

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

heb je ze al gehoord? die 544's? moet je helemaal niet wegdoen, veels te leuk πŸ˜›

weet je wat nog leuker is? stapelen! whoo en dan gas geven 8)

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

LOL @ Remi. Ik krijg al klachtenbrieven als ik de elektrische tandenborstel na 22.00u gebruik, ja echt waar! Zo bezopen is die woningstichting hierzo! Twee Rottweilers die dag en nacht liggen te janken, huilen en blaffen en het bovendien onmogelijk maken om een raam open te zetten (je weet wat ik bedoel hè), ja, dat mag wel!

Datzelfde "schorrie morrie" waar ik al jaren mee lig te ruziΓ«n heeft N.B. een hoge positie in de huurdersbelangenvereniging dus ja waar hebben we het over... Grote bek en een 9mm in je achterzak en je wordt voor vol aangezien, met fatsoen kom je tegenwoordig nergens... HELAAS!

En politiek Den Haag heeft niks beters te doen dan Rita en Geert op de zenuwen te gaan terwijl er hele andere problemen in het land zijn die ECHT aandacht nodig hebben... Heb je het verhaal van dat zwembad niet gehoord waar een meisje naar huis werd gestuurd omdat de mensen het zwempak niet aanstond? Waar hebben we het in God's (Allah's in dit geval) naam over in dit K*T LAND... Zo hehehe dat lucht op! πŸ˜€

Bij ons in de plaatselijke apotheek werkt een Moslima, ik zal je zeggen daar doe ik 1000X liever zaken mee dan die Westerse sekreten. Vreselijk die arrogante trutten. πŸ‘Ώ Dus niet dat iemand gaat denken dat ik een racist ben of zo, integendeel!

Laat de mensen potverdorie in hun waarde zeg! 😯

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

nou ja zwempak...het was een bourka toch? ..alsof je met het hele kleedhokje en al het water in springt πŸ˜›

BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member

Kunnen we de politieke visies eens een keer in een offtopic forum stoppen?

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

@Annihilism wrote:

Best MFBfreaks,

Ik zoek nog steeds een CD Speler om mijn 800 serie set compleet te maken (deze wil ik namelijk misschien als hoofdset voor mijn FB825's gaan gebruiken).

Nou vroeg ik mij af of ik nou een CD880 moet kopen die volgens velen beter klinkt en de superiere is. of een CD850 (niet MKII). De 850 is namelijk wat makkelijker qua als hij defect raakt (heb hier namelijk wat spelers staan met het loopwerk mocht hij kapotgaan) en bij een 880 krijg je niet meer zo snel een loopwerk (tenzij je nog een 880 koopt).

Is de 850 verder een mooie speler (als ik hem niet digitaal aansluit op een FA890)? Heb geloof ik wel eens het e.e.a. gehoord over ruizen of zo?

Als de 850 gewoon goed is weet ik er namelijk nog een paar te staan die ik zo kan overkopen.

Niet MKII???

Waarom dat? de cd850 (eerste versie) is van bekend dat de dac niet goed is. Dat was de eerste generatie bitstreamers.

Ik vind de 850MKII heel anders klinken dna de 880, maar het gekke is dat dat verschillend is per cd. Een goed opgenomen cd zit er weing verschil in, een te hard opgenomen ("moderne") klinkt op een 880 beter vind ik.

BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Topic starter  

Ok, dat is dus wel duidelijk. Ik ga dus voor de 880 :P.
Die past tevens ook beter bij de FT880 die ik heb, de lampjes bevinden zich namelijk op dezelfde plek.

De 882 kan ook maar dan zou ik er een DAC bij moeten kopen (de FA890 heeft geen digitale ingangen).

Dan ga ik gelijk maar op zoek naar een speler met hetzelfde loopwerk... Je weet nooit in wat voor staat die lasers zijn..

@m0vieman: Die MFB 544's zou ik ook niet wegdoen. Al is het alleen maar voor de heb om die dingen te hebben :P. Toen ik ze eerst kocht vroeg ik mij ook af of ik ze wel echt ging gebruiken (het design is namelijk niet helemaal meer bij de tijd :p). Maar ze staan eigenlijk nog zon beetje als enige setje te spelen hier πŸ˜› (tot de speakers van mijn FB825 gerepareerd zijn :P). Maar ik wil je trouwens wel een PM'tje sturen als ik ze een keer voor een leuk prijsje zie.

Voor de diepe bass zou ik trouwens voor de FB825 gaan, en als je meer geeft om natuurgetrouw neutraal geluid zou ik voor de FB821 gaan. Zijn trouwens wel meer goede... zou wel eens een keer zon setje vlakmembraan philipsen willen horen met passieve basradiator.

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

die laatste gaan niet zo diep hoor, ze klinken wel mooi.
ik moest in een grotere ruimte altijd extra bass geven, in een kleiner hokje zijn ze wel goed, altans dat is mijn ervaring

BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Topic starter  

De MFB's geven veel meer bass en ook behoorlijk diep trouwens. Zal eens een keertje een lagefreqentietest op de FB825's gooien, ze kunnen wel heel laag, alleen de MFB's geven wat meer bass.

De FB825's klinken wat neutraler en minder warm als de MFB's.

Weet trouwens niet precies waar ik de voorkeur aan moet geven.

Ik vinde MFB's heel mooi warm klinken en de FB825's geven een hele mooie droge bass vind ik, en de FB825's geven een wat gedetailleerde hoog. Kan niet kiezen als ik zou moeten zeggen dat ik 1 van de 2 mooier vind klinken, ze klinken gewoon allebei anders :P.

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden

Tja, ik heb zowel de cd850mk2 en de cdd882 aan de DAC960 en dan klinken ze hetzelfde en wordt de keuze van de cd-speler 'vrijer' als je hem aan een dac960 hangt 😈

BeantwoordenCiteren
(@bulldogfreak)
Active Member

hoi daar hier jim.
ik heb zelf de cd 104 draait ook copytjes af asls ze niet te snel gebrand zijn en een cd471, dingen zijn echt bizzar als je die cd104 aansluit weet je niet wat je mee gaat maken,mischien kan ik er nog wel aan een komen voor je hellemaal in orde zelf nagezien zit al vanaf 13de jaar in pro-oudio
apparateur ben nu 43 dus reken maar uit
nou ik hoor het wel van jullie hee doei AFZ JIM..................................

BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: