Meldingen
Alles wissen

CDD882 loopwerk

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
510 Bekeken
(@hrinke)
Active Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Hallo!

Helaas heeft de laser er de brui aan gegeven in mijn CDD882 loopwerk.Graag zou ik willen weten welk loopwerk er in zit en in welke spelers hetzelfde loopwerk werd gebruikt.Kan iemand mij helpen?????

Citeren
(@mart74)
Estimable Member

Hoe weet je dat de laser defect is?
Als ik het goed heb zit daar de CDM1 MKII in (soort metalen uitvoering van CDM4) en deze werd voor Philips volgens mij alleen in de CD880 en in de CDD882 gebruikt. Ongetwijfeld werd dit loopwerk ook door Marantz en andere topmerken gebruikt. Ik heb bij verschillende uitvoeringen van de CDM4 weleens alleen de laser zelf vervangen omdat net die uitvoering niet meer leverbaar was misschien kan dit bij deze ook.
Succes!

BeantwoordenCiteren
(@hrinke)
Active Member
Topic starter  

Hallo!

Bedankt voor de reactie!De speler is nagekeken en mij werd verteld dat de laser kapot is,lijkt ook logisch;hij hapert steeds vaker en vooral op het einde van cd's.Ze wilden het loopwerk met een cdm4 verwisselen,maar ik weet dat er een beter loopwerk in zit,zonde dus.Vandaar dat ik wil rondkijken voor het standaard gebruikte loopwerk.

BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator

is het niet gewoon een afregel kwestie? via het servicemanual zou toch eea mogelijk moeten zijn?

BeantwoordenCiteren
(@m-miller)
Estimable Member

@hrinke wrote:

Hallo!

Bedankt voor de reactie!De speler is nagekeken en mij werd verteld dat de laser kapot is,lijkt ook logisch;hij hapert steeds vaker en vooral op het einde van cd's.Ze wilden het loopwerk met een cdm4 verwisselen,maar ik weet dat er een beter loopwerk in zit,zonde dus.Vandaar dat ik wil rondkijken voor het standaard gebruikte loopwerk.

Als alleen de laser defect is, en je die dus met andere CDM/4 lasers kunt vervangen, kun je ook bij de kringloopwinkel zon Philips CD6xx serie kopen voor een tientje en de laser omplaatsen.

Of zie ik dat nu fout?

BeantwoordenCiteren
(@hrinke)
Active Member
Topic starter  

Fijn dat er reakties komen!
Het is geen afregel kwestie,dat is zeker.Een laser uit een cdm4 is een goed idee als ze omwisselbaar zijn,weet iemand of dit ook het geval is?.Bedankt voor de tip!

BeantwoordenCiteren
Deel: