is de philips ft 99...

Meldingen
Alles wissen

is de philips ft 990 een navolger van ft 950?

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
988 Bekeken
(@cyberjan)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Topic starter  

hallo, heb een set waarin de Ft950 zit, kan kopen de ft 990.
Mijn vraag: is de ft 990 de opvolger? beter of slechter?
Elk antwoord is super!
met vriendelijke groet
Jan

Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

FT 950 is uit de 900-serie

FT990 is uit de 800-serie

Zowel de 950 als de 990 hebben een DSR-tunergedeelte.
In Duitsland zul je die wel tegenkomen, maar DSR bestaat al lang niet meer.

de 990 heb je niets aan, heeft enkel nog wat verzamelaarswaarde.
de 950 kun je als FM tuner gebruiken, maar dan heb je aan de 930 ook een goede koop.

Heb je een 42cm brede 800-installatie dan zou ik gaan zoeken naar een FT980 (met RDS) of een FT880 (zonder RDS).

Heb je de 43,5 cm brede 900-instalaltie dan is de FT930 het leukst. De FT920 kan ook maar is minder uitgebreid. De 950 kan ook maar zit dus een redundant gedeelte in.

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

Hoi,

Ik heb niks meer aan het betoog van mijn voorganger toe te voegen. Het klopt allemaal. 😈

Mijns inziens is de FT950 een leuk hebbedingetje omdat-ie een metalen front heeft maar voor de rest... Oh ja, het display is anders opgebouwd (geen missende "dots" bij sommige letters en cijfers). DSR = RIP.

De FT930 (ondanks het lagere typenummer) is vele malen beter voor FM-ontvangst, met name omdat-ie veel meer instellingen en mogelijkheden heeft voor analoge radio. De FT950 is in dit verhaal iets achtergebleven.

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Topic starter  
Zapper wrote:
hartelijk dank voor het snelle beantwoorden. πŸ™‚
met vriendelijke groet
Jan

BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Topic starter  

Heel hartelijk bedankt, dan zoek ik dus een 930 πŸ˜€ deze 990 heb ik voor 10 euro gekocht bij ebay duitsland, na ja voor 10 euro kan je nooit iets verkeerd maken of wel πŸ˜†
met vriendelike groet
Jan

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Zo'n 990 staat leuk bij een 800-installatie. Maar geluid zal er niet uitkomen.

DSR was een systeem waarbij 16 radiozenders in één multiplex zaten. Dat was lineair audio, 32kHz samplerate. Je kreeg dan dus "cd-kwaliteit" maar tot 15 kHz.

Het nadeel was de hoge bandbreedte, ipv 16 radiozenders kun je ook 4 TV zenders kwijt, en dat levert aanzienlijk meer centjes op.

De huidige muziekpakketten op satelliet (en soms kabel) claimen soms ook "cd-kwaliteit" maar dat is onzin, want die zenden op zijn best uit in 192kb/s mpeg2, vergelijkbaar met 128kb/s mp3.

In zo'n DSR radio zitten DAC's en digitale filter IC's die ook in CD spelers zaten, en zodoende kan zo'n apparaat misschien nog dienen voor onderdelen.
Ik heb een Amstrad DSR-100 gehad. Werkte heel leuk indertijd en veel goedkoper dan de meeste andere.
maar dat ding heb ik allang eens weggegeven.

BeantwoordenCiteren
(@cyberjan)
Reputable Member
Topic starter  

hartelijk dank voor het beantwoorden.
hiermede kan ik deze aangelegenheid sluiten.

BeantwoordenCiteren
Deel: