Is de Philips DAC960 echt balanceerd of quasi-gebalanceerd?
Je hebt namelijk apparaten die niet symmetrisch zijn opgebouwd en dan met een trucje toch met gebalanceerde outputs werken (dan vormt een chippie het signaal om zodat het overeen komt met gebalancereerde werking maar dat is beetje knudde).
Dus vandaar mijn vraag, is de Philips dac960 dat iemand weet geheel symmetrisch opgebouwd zodat de gebalanceerde outputs ook daadwerkelijk gebalanceerd zijn?
@Ralphies wrote:
Is de Philips DAC960 echt balanceerd of quasi-gebalanceerd?
Je hebt namelijk apparaten die niet symmetrisch zijn opgebouwd en dan met een trucje toch met gebalanceerde outputs werken (dan vormt een chippie het signaal om zodat het overeen komt met gebalancereerde werking maar dat is beetje knudde).
Dus vandaar mijn vraag, is de Philips dac960 dat iemand weet geheel symmetrisch opgebouwd zodat de gebalanceerde outputs ook daadwerkelijk gebalanceerd zijn?
Beste,
Volgens mij is hij niet echt gebalanceerd, want de tda1541 dac die in de DAC960 zit heeft ook geen gebalanceerde uitgang zoals bv. de tda1547 DAC7 zoals die in de CD951 zit.
Maar ik vindt persoonlijk de fixed uigang het beste klinken van de 960.
Evt. heb ik de service manuals als u interesse heeft.
Gr, Roel
Thanx voor de reactie!
Ik had dacht ik nog de manual anders geef ik een gil mocht ik hem kwijt zijn, thanx!
Ja tis semi-gebalanceerd denk ik. Ik heb hem op de variable output gepakt (doet hij namelijk ook meteen dienst als voorversterker icm mijn eindbak die er aan hangt). Met voorversterker klinkt het wat warmer (net gevoel of de bas wat opgedraaid is zeg maar).
Een fijn apparaat al met al en ach dat xlr-gebeuren laat ik gewoon voor wat het is. Wordt soms als hallaluja gepresenteerd maar zo'n wereld van verschil is het voor thuisgebruik met korte kabels nou ook niet tov cinch.
Groetjes en thanx voor je reactie!