Resp. F7813 et orig 412 MKIII element (opvolger 977, met repeat en pitch.)
en F7610 met orig 406 element. (ook een soort 977 met repeat maar zonder pitch)
Die 7610 heeft m'n broer ooit gehad. Ding is geeindigd wrs bij Domeinen. Meegenomen door de RCD π
@Zapper wrote:
Die 7610 heeft m'n broer ooit gehad. Ding is geeindigd wrs bij Domeinen. Meegenomen door de RCD π
Nou die 7813 toen ik hem binnenkreeg vandaag onder de nicoine, overal lim resten van borsetls en er vui. Kap onbrak, geloof me daar is mee gedjeet lol.
Of een radiopiraat machinetje gewwest π
Ziet er mooi uit!
past inderdaad veel mooier bij de Labset 8)
Ik mis wel mintgroene π‘ π
@Zapper wrote:
Ik mis wel mintgroene π‘ π
twee groene digits in de display. toch een beetje 800 serie LOL
Die 0.0 .. is dat de afwijking tov de snelheid? Of stond ie stil toen je de foto maakte?
Goeie kwaliteit LP trouwens, Polydor en DGG waren heel goeie persingen, vooral zo 1978 1979, net voor de CD was de kwaliteit van de LP echt goed.
Later werden de opnames al digitaal, stond er soms op een LP "digital mastered on METAL tape" oid.. klonk het ineens een stuk slisseriger.
@Zapper wrote:
Die 0.0 .. is dat de afwijking tov de snelheid? Of stond ie stil toen je de foto maakte?
Goeie kwaliteit LP trouwens, Polydor en DGG waren heel goeie persingen, vooral zo 1978 1979, net voor de CD was de kwaliteit van de LP echt goed.
Later werden de opnames al digitaal, stond er soms op een LP "digital mastered on METAL tape" oid.. klonk het ineens een stuk slisseriger.
Antwoord bij vraag c.q opmerking 1)
Dat hoort zo oekel. Deze digits staan op 0.0 indien locked en als je Remie uit de voormalige Roxy gaat naapen en met de pitch gaat knoeien dan kan ie sneller en langzamer en dat laat ie dan zien en als het goed is ook horen. Snappie? π π π π π π π
I.t.t. een 977, doet die dit dan staat hij stil of je moet een schema downloaden voor 5 euro bij iemand die je hem een jaar geleden er een per mail hebt doen toekomen.
2a) Klopt voornamelijk tot begin 80. wat ik dus heb is tweede helft jaren 60 tot begin 80. Daarna ging ik leeg als puber met het kopen van cd's en hield er na eenmeter of anderhalf defnitief mee op . Het feit dat ik als puber al wist dat bij aanvang van de d's de productie kosten van de drager (cd) een tiende was van het persen van een plaat, maakte dat ik niet in de marketing onzin trapte en van af mijn eerste cd begon te zeiken over de prijs lol. Dus, cd's huren en kopieren naar een goede tape op een 3 kops HK. Dat ging best aardig.
2b) mijn klassiekertjes zijn voornamelijk Dekka, Philips/Polydor/Deutsche Platendraaiert, mercury, CBS, EMI, VOX Eratu en Harmonia Mundi.
Wat dat digitaal masteren betreft. Uit Japan kwamen rond 80 lp's voor het dubbele van de normale prijs van 20 piek, De waren namelijk z.gn. digitale persingen. Jawel. Het begon duur, tot de kat in de zak een nest jonge leeuwen had geworpen.
En nu draait dan:
DEKKA, 1966, Lorin Maazel, Sibelius: sym, nr, 7 in c mayor op 105
in FFSS oftewel; Full Frequency Stereophonic Sound. LEKKER TOCH!
Je pakt een doos met 6 platen, er valt dan ook nog een heel boek uit c.q. dikke krant, de cassette kan zo leeg aan de muur worden gespijkerd, dan heb je nog een fraai prentje in de stijl van de 80'ers.
Das pas een medium LOL. lekker onthaasten. Alleen ik heb naturlijk weer drie draaitafels twee versterkers online (waarom mag joost weten)
Alleen de set kiezen gaat al weer een tijd overheen.