Matchline receiver ...

Meldingen
Alles wissen

Matchline receiver FR980

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
648 Bekeken
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

http://www.p4c.philips.com/files/f/fr980_001/fr980_001_pss_nld.pdf

ik heb deze net gevangen en wat er zo mooi aan is, -behalve de nieuwstaat waarin hij verkeert- is dat alle geluidskanalen op een pre-out terug te vinden zijn.

nog even de kamer verder verbouwen en dan kan ik hiermee een leuke MFB surround opstelling maken πŸ˜›

en wat een joekel van een apparaat is het zeg! dit is nog een echte 8)

Citeren
(@andre)
Lid Moderator

wow wat een kolos!

gefeliciteerd met je aankoop

BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member

leuk ding natuurlijk echter zit er geen DTS decoding op? Zo te zien alleen AC3 decoding.

BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member

ac3 is ook oke meestal "klinkt " het wel

jammer dat er zo weinig receivers zijn met de uitgangen apart...

BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member

pre-outs bedoel je? Dat is tegenwoordig vrij standaard, bijv de Pioneer VSX-916-K voor ca. 300 Euro heeft al pre-outs. Alle luxere modellen hebben sowieso pre-outs.

Maar goed als je een (goedkope) FR980 goed kunt gebruiken en je kan zonder DTS decoding, inregelcomputers, HDMI video switching en upscaling en evt andere moderniteiten dan is er niks mis mee.

Maar ja hoe het precies zit met de geluidskwaliteit van die apparaten is altijd even een beetje de vraag.

Momenteel is Marantz bezig met de introductie van de SR7001 en SR8001, dat zijn misschien betaalbare audiofiele apparaten. 1400 en 1800 Euro trouwens.

Dus ja dan geef ik voorlopig toch nog maar even de voorkeur aan mijn opstelling met 3 stereo versterkers, uiteraard uit de FA860/960 reeks...

BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator

In de aankomende meeting die we plannen rond maart/april/mei 2007 proberen we in elk geval het onderwerp DTS/AC3/MFB etc. weer op de agenda te zetten.

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Topic starter  

@basemaster wrote:

pre-outs bedoel je? Dat is tegenwoordig vrij standaard, bijv de Pioneer VSX-916-K voor ca. 300 Euro heeft al pre-outs. Alle luxere modellen hebben sowieso pre-outs.

Maar goed als je een (goedkope) FR980 goed kunt gebruiken en je kan zonder DTS decoding, inregelcomputers, HDMI video switching en upscaling en evt andere moderniteiten dan is er niks mis mee.

Maar ja hoe het precies zit met de geluidskwaliteit van die apparaten is altijd even een beetje de vraag.

Momenteel is Marantz bezig met de introductie van de SR7001 en SR8001, dat zijn misschien betaalbare audiofiele apparaten. 1400 en 1800 Euro trouwens.

Dus ja dan geef ik voorlopig toch nog maar even de voorkeur aan mijn opstelling met 3 stereo versterkers, uiteraard uit de FA860/960 reeks...

πŸ˜› ja als ik dit zo hoor kan ik prima zonder inregelcomputers en zo hoor πŸ™‚
ach een receiver die voor 1500 gulden in de winkel stond zal toch niet echt een beroerd geluid geven lijkt me

de pre-outs zijn veelal toch beperkt tot sub en soms front als je mazzel hebt.
ik ben wel benieuwd hoe het zal gaan met MFB eraan, moet denk ik toch heel anders zijn dan de normale mini speakertjes + sub.
jij maakt een torentje 860/960, ook prima maar het is niet mijn keuze πŸ˜‰

en als ik 1400 of 1800 euro eraan zou uit willen geven ga ik natuurlijk geen 8jaar oude FR980 kopen he 😯
zo is er natuurlijk altijd wel weer wat mooiers te verzinnen

BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member

Tuurlijk is de FR980 een hartstikke goeie koop.

Voor niet heel asociaal veel geld heb je dus een nieuwe, vanaf plm 300 Euro, echter pas vanaf ruim boven de 1000 Euro schijnt de stereo audiokwaliteit goed op orde te zijn. Al die apparaten zijn getuned om filmgeluid een beetje spectaculair te laten klinken.

Misschien is de FR980 sowieso wel een goeie performer op stereo gebied dat zou kunnen.

Voor mij geldt in ieder geval dat als ik mijn FA860/960 toren zou willen vervangen door 1 enkele moderne surround receiver dan moet ik flink in de buidel tasten en daar heb ik dus geen zin in. Bovendien bestaat het risico dat het toch niet zo mooi klinkt.

BeantwoordenCiteren
Deel: