@Ralphies wrote:
ja is ook zo maar ik vond de cd150 in de kringloopwinkel en vond het wel een leuk klein ding. Maar mocht ik goedkoop in d ekring nog eens een 450 of 650 zien wil ik hem ook hoor, die mogen voor de echte flips-fan ook niet in mijn kamer ontbreken he (ooit ook nog cd100 maar die zijn zo achtelijk duur nowadays).
Bij die retro hifi winkels wordt tussen 75 en 90 gevraagd voor dat ding van mij. Of het wordt betaald is een tweede. Ja het is een cdm2 swingarm
Ow? zitten er probleembakken tussen? Heb ik geluk gehad!
Ja ik vind het op zich wel leuke dingetjes.
Hoi,
Ja retro... Je moet eens kijken wat men zich op MP vraagt voor een CDD882 en andere types uit die serie! Bezopen, echt waar! Je moet niet vergeten dat die oude dingen echt wel een opknapbeurt nodig hebben... Dat ding heeft overigens wel het allerbeste loopwerk wat ooit door Philips gemaakt is.
Overigens het CDM4/19 (850MkII, 6XX) is mijns inziens best wel aardig. In ieder geval geen plastic laser! Hier en daar hebben ze nog wat stukjes metaal laten zitten (lees: niet wegbezuinigd) dus al met al best goed.
Vroeger had ik in de auto een CDM9 (wisselaar) inclusief radio/cassette. Dat ding draait nog steeds, moet 12 jaar oud zijn of zo... Die gast die de auto van mij gekocht heeft, is dik tevreden met "nostalgische" Philips. Het enige euvel, je raadt het al, de GROENE 12V LAMPJES zijn vervangen LOL.
Wat betreft de loopwerken en lasers van tegenwoordig geef ik de voorkeur aan die dingen van Plextor (ja voor in de PC lol). Geen idee waar ze die laten produceren... Japan ofzo? Of misschien in eigen huis... Dat spul is niet kapot te krijgen!
Groetjes. π
@RudiV wrote:
Die CD150's waren 'gezegend' met het nieuwe CDM2 loopwerk, en ze hebben alle kinderziekten daarvan meegemaakt.
Yep 450 cdm2 zonder de kinderzoiektes, kwam ietsje later uit. Wel de digit led uitval, kinderziekte overigens. Was al na twee maanden.