Modificaties voor e...

Meldingen
Alles wissen

Modificaties voor een cd951

25 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
1,045 Bekeken
(@basemaster)
Estimable Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

zo ik heb ik mijn home theater pas geleden een Pioneer DVD585 neergezet, maar de CD klank daarvan kan absoluut niet meekomen met de CM850MKII die er ook staat. Dus de 850 mag blijven staan. Zie er ook altijd nog stoer uit.

Ik heb nog niet gekeken wat er precies aan de hand is

BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member

helemaal correct , af en toe en andere cd -speler is ook tweaken
mijn CD880 ziet er nog steeds goed uit...
maar een cd 300 304 104 100 101 624 etc ... is ook leuk...

we gaan helemaal of topic...

BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member

een CD speler tweaken tja ik vraag me af of dat niet te ver gaat. Je moet dan behoorlijk aan de gang op de printen neem ik aan, en misschien wel SMD chips desolderen en solderen) enzo nou ik zou er niet aan beginnen.

Maar goed ik heb niks te tweaken want mijn DSS930 doet de D/A omzetting.

Maar inderdaad als mijn CD850 ermee ophoudt heb ik wel een probleem, misschien dat ik dan mijn 950 even weer aan de gang help met een nieuw tandwiel. De 850 drijft een Philips FA860 aan en die laatste drijft de FB860's aan nou ik daag iedere Philips liefhebber uit maar beter dan dat krijg je het niet zomaar....

Het Philips virus heb ik nog wel hoor

BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member

ach je kan altijd bidden tot de interlinks ...
schijnt te helpen of de netsnoeren verdikken en afschermen.

woehaha....

BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member

ja leuk ik ga voor een paar honderd euro draad kopen

dat is een stuk leuker dan D/A convertor chips vervangen

BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member

Is wel makkelijker vervangen.

Het beste wat ik gehoord heb is het netsnoer vervangen door super coax geleider a 150 euro ... goed commercieel fabeltje...

oh ja en de interlinks toepassen van 75 euro / mtr

geldt natuurlijk ook voor luidsprekersnoer..
alles boven de 4 mm2 is tot 100 meter pure onzin.

ook leuk zijn de super dure spikes of trillingsdempers...

Wat wel helpt .... geld investeren in duurder speakers of betere pluggen...

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden

Hee Basemaster,

even een vraag tussendoor, ik heb een philips dac 960 uit ca. 1987, denk je dat het niet verder te verbeteren valt qua duurdere elco's, betere opamps etc? Of dat condensators zogezegd na tig jaar achteruitgaan door indikking etc?

Aan een eenkant hoor ik van sommige dat mijn analoge gedeelte zwaar achterhaalt is en dus te verbeteren valt,

wat is jouw mening hierover? Denk je dat het weggegooid geld zou zijn als ik verbetering in geluid ervan wil??

Ik hoor het graag!

BeantwoordenCiteren
(@basemaster)
Estimable Member

ik zou alleen een modificatie doen als je een duidelijk plan de campagne hebt, bij voorkeur een bestaand ontwerp o.i.d.

In het wilde weg elko's etc. vervangen lijkt me vrij zinloos.

En enige soldeerervaring is ook gewenst dunkt mij. Als je dat niet hebt bouw dan eerst maar eens zelf een apparaat uit de Elektuur ofzo.

De meeste componenten hebben wel last van veroudering, tot aan weerstanden aan toe. Je hele signaalverwerking gaat er dus met de tijd wel een beetje op achteruit.

Als je al iets doet aan het apparaat zou ik de analoge uitgangstrap upgraden, verder niks. Dan moet je wel het schema hebben en precies uitzoeken welke opamps geschikte alternatieven zijn.

Maar u bent gewaarschuws, het desolderen van opamps enzo vereist handigheid en als je die niet hebt loop je het risico dat je de printbanen beschadigd en dan raak je alleen maar verder van huis.

BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator

helemaal mee eens, desolderen is een vak en kan alleen met goed gereedschap uitgevoerd worden. Hiervoor zijn speciale desoldeerapparaten in de handel:

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden

Ja als ik het gemodificeerd zou willen zien, zou ik het toch uitbesteden aan bijv. soundevolution, ik wil niet zelf met mijn amateurhanden erin rotzooien, gewoon solderen, elco's vervangen op een print bijv. lukt me wel maar aan die opamps ga ik zelf niet komen.

BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: