@Remi wrote:
ik heb van de week een FA860 uit Duitsland binnengekregen.
Was eigenlijk best goed ingepakt, maar vermoedelijk is de doos uit de handen geglipt en is hij nu beschadigd.
Linksonder aan de voorkant heeft hij de klap opgevangen, de scherpe hoek is verdwenen en de onderplaat van het front buigt wat weg.heel sneu, want het is best een mooie versterker.
Eerdere 800 serie spullen zijn allemaal wel goed overgekomen met de post o.a. DAT850, DCC850, FT880, FT990, FC870 dus het kΓ‘n wel.
De versterker is gewoon net even te zwaar denk ik.Heb 'm inmiddels helemaal schoon gemaakt en van nieuwe lampjes voorzien.
8V-50mA kon ik niet aankomen, maar ik had wel 12V-40mA.
deze doen het ook leuk nadat ik de voorschakelweerstand overbrugd had. Er staat iets van 34V over heen nu.Hij doet alles gelukkig nog prima en hij klinkt nog heel mooi ook.
Ondanks de beschadiging is het nog best een knap ding om te zien
Bad Santa vroeg om een foto π
sneu he?
de meer dan mooie CD960 van Ernst erbovenop 8)
dit mooie stukje is identiek aan de FA960
glow in de dark, nu het hoofd een kwartslag draaien
een FA960, FA890, DFA888, CDD882, CD960 en FA860 wow fijn spul!
d'r is nog meer 800 spul maar daar kan ik even niet bij π―
mooi he?
Hier thuis kan ik er soms uren naar kijken.
De schade aan de 860 is wel te fixen!!
Mooi, mooi ,mooi, maar ik denk als ik er te lang naar kijk wil ik weer op zoek naar NOG meer 800 spul, vooral de dcc 850 die zou ik nog wel willen hebben.
Oh, Oh te laat.... Ik heb alweer de neiging om op zoek te gaan.
De DCC850 heeft wel eens ooit in een boekje gestaan als zijnde een prototype maar is het ding echt leverbaar geweest? Blijkbaar dus wel...
@ Remi: jammer van dat frontje joh! Het is inderdaad te herstellen zoals reeds gemeld is door anderen. Volgens mij is het aluminium... Het hele gedeelte boven de schuine balk/kant afschermen met een stukje triplex of zo en dat vastzetten lijmklemmen. Het hoekje een beetje rechtkloppen met een hamer of in de bankschroef en vervolgens een stukje aluminium op de beschadigde punt lassen. Dan opnieuw schuren, eerst het hoekje met een vijl en vervolgens de hele breedte met fijn schuurpapier en tenslotte spuiten met dezelfde kleur lak. Hij is daarna weer als nieuw. Omdat het alleen de schuine kant betreft zul je geen kleurverschil constateren denk ik zo.
Groetjes. π
hoi,
als je nog eens iets koopt , het beste (en het duurste)in duitsland is DHL
Hermes is goed voor normale spullen, bij allemaal uitzondering DHL, wordt
een pakket over een transportband "gescant" kijk maar in een transportbericht, en moet zo ingepakt zijn dat ze een valhoogte van 70 cm "overleven", nou ja pak maar eens je laptop in en dan maar gooien....
daarom als je iets koopt (in duitsland) DHL...eh...ik krijg niets voor de reklame is gewoon zo... π―
@movieman
De FA860 laat ik verder zo, op de foto ziet het er altijd erger uit dan in het echt.
@cyberjan
Zal er aan denken Jan, DHL doet het dus wel goed.
De DCC850, ik heb er een hoor π
komt ook uit Duitsland.
het was inderdaad een prototype.
deze heeft ook nog een extra bord met (binnenin) een scart aansluiting als ik me goed herinner en ook IC's met handgeschreven plakkertjes erop.
Qua display en functies is hij voor zover ik kan zien identiek aan de latere DCC900
alleen heeft deze wat last met afspelen, geluid deed wel eens moeilijk.
moet ik ook nog naar kijken. misschien wel een slap snaartje (hoop ik)
d'r zit een DCC van Dire Straits in
@ Remi: hij lijkt me eerder een voorganger van de latere Marantz DD-82 te zijn ook gezien het display (exacte kopie), de opbouw (plaats van het loopwerk, knopjes), enz...
Ik had laatst ook een DD-82 hier staan met de afspeel-problemen die jij omschreef. Het kunnen of de koppen (smerig)/ capstans/ aandrukrollen (versleten) zijn of de decoder-print, dat kleine ding wat achter in de recorder rechtop staat. Zoek op die print eens naar C444, een multilayer (veellaags) polyester SMD-condensatortje met waarde 0,1Β΅F (100nF) van het type 0603 oftewel een 1,6mm dingetje, ja de allerkleinste die er bestaan LOL ... of?
Groetjes. π
π ik zoek nog even niks, want dat gat links op de foto moet dichtgemetselt worden. dus ik ga eerst alles inpakken.
en dan kom je er pas achter hoeveel je al naar huis hebt gesleept π₯ π