Nieuwe Aanwinst (FA...

Meldingen
Alles wissen

Nieuwe Aanwinst (FA890 + 600 serie spul)

41 Berichten
9 Gebruikers
0 Reactions
1,575 Bekeken
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Topic starter  

Heb deze week een FA 890 versterker gekocht via marktplaats met wat 600 serie componenten (tuner en een CD Speler).

Ik was nog op zoek naar deze versterker en zag hem op Marktplaats staan, ben benieuwd hoe hij klinkt. Ik kreeg er van de verkoper ook een 600 serie tuner en cd speler bij, dit vond ik natuurlijk niet erg :).

Kan iemand mij wat vertellen over de 600 serie? kan ik deze ook doorlussen met de remote control bus van de 890? Ik weet dat het 600 serie spul niet kan tippen aan de 800 serie maar ben dessalniettemin benieuwd naar het spulletje.

Zal mijn bevindingen wel posten als ik het setje opgehaald heb.

Citeren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden

Goede keus Michel,het is een fijne versterker, heb je de a.b. er ook bij en ook heel belangrijk: doen alle groene lampjes het nog?

BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

De 600 serie en de 800 serie kun je zonder problemen doorkoppelen deze werken allebei met e rc5 code.

Op de slaapkamer heb ik ook de 600 serie componenten met de 890.
Np werkt perfect.

BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Topic starter  

@ joop: Dat weet ik niet zeker, de verkoper zegt van wel :). Maar als ze niet werken is het ook geen ramp, ik kan hem zo naar een goede vriend van me brengen die de lampjes vervangt. De afstandsbediening zit er ook bij dus hij is mooi compleet :).

Haha zo langzamerhand wordt al het spul bij ons in huis vervangen doro philips (de 890 gaat een oude aftandse kenwood op het werk vervangen). Die kenwood bewaar ik voor pure noodzaak totdat ik een mooi philips tegenkom πŸ˜› (die kenwood klinkt nergens naar, het is alleen wel onverwoestbaar :P, echt zon ding waar je een baksteen tegenaan gooit en dat hij het dan nog doet).

Mooi trouwens dat hij kan doorgekoppeld worden met de 600 serie.

Jammer dat ik deze week tentamens heb, anders had ik hem gelijk al opgehaald :P.

BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member

Ja, de groene lampjes moeten wel branden natuurlijk. Die goede vriend van je , is dat steiger? Moet ik binnenkort nog langs voor wat onderdelen en om zijn verzameling eens even te bekijken πŸ˜€

BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Topic starter  

Ja dat is inderdaad steiger ja :). Haha deel de hobby met hem. Weet je wat ik misschien deze week nog meer op kan halen πŸ˜€ ..... een setje FB 825.

Heb mijn infinity Delta's al te koop staan op marktplaats, die gaan de deur uit zodra ik de Philips FB825's heb. Ne een hele poos zoeken heb ik de FB825 dan toch weten te bemachtigen :D.

Nou begint mijn verzameling met Philips pas echt te groeien, straks heb ik de FB 821, FB 825 een FA 890 versterker een FR 931 Reciever. 2 600 serie componenten (en heb ook nog een oude stereotoren van philips staan, maar of ik die wel mag meerekenen :P).

BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member

FB 825...heel mooi. Ik zag je zoekactie op M.P. daar heb je snel antwoord op gekregen. πŸ˜€
Zijn de randen nog goed of is het een opknapper?
Ja, ja, het philipsvirus heeft bij jou ook toegeslagen, begin maar vast een loods te bouwen want hier blijft het niet bij, ha ha.

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

De 600 serie was op zich goed spul, ik heb hem helemaal comlpeet gehad destijds en ja allemaal nieuw gekocht (was iets van FL. 3000,- bij mekaar geloof ik). Ik had de CD473 (beetje vreemde eend in de bijt), de equalizer, de pick-up (heb ik nog steeds) en dan het allerduurste dubbeldeck, de beste versterker en tenslotte de tuner met de meeste knopjes en lampjes *grin*. De displays waren zeer goed en bleven lang helder, dat kun je van de 900 serie zeer zeker niet beweren... De versterker daar was ik NIET over te spreken, de FA890 bleek meteen een hele verbetering te zijn. Mechanisch en (elektro)technisch was het wel allemaal in orde.

RC-5 = RC-5. Je kunt er zelfs de nieuwere apparaten van Marantz aan "hangen". Het werkt!

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Topic starter  

Hey das mooi :), dan hou ik ze er eerst mooi op :). Zat al te twijfelen tussen de 890 en 888, maar de DFA888 schijnt nogal vlak te klinken (toch wil ik hem nog een keer hebben, alleen al omdat ik hem er zo mooi uit vind zien :P).

Op die advertentie van die FB825's werdt idd snel gereageerd. Probeer nu van al mijn Sony en Infinity spul af te komen πŸ˜› wil de speakers en CD spelers van Yamaha of Philips hebben.

BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member

Sony? 😯 😯 😯

Ha,ha, grapje

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

Twee keer zo'n vies woord in één thread... 😯

Herman, dit kan toch niet hΓ¨!!! πŸ™„

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member

Annihilism je bedoelt zoniet πŸ‘Ώ

oei dit ruikt naar een forum ban πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member

Maar hij is wel goed bezig, hij wil er vanaf.

BeantwoordenCiteren
(@themode)
Estimable Member

We moeten de FA890 zondag maar eens goed aan de tand voelen, en zorgen dat er weer neon groen naar buiten schijnt.

Aan het einde van het jaar komt het Sony spul weer in huis, als kerstbooom wel te verstaan πŸ™‚

Joop, ik denk trouwens dat je mijn vader bedoeld... zo vader zo zoon zullen we maar zeggen...

BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Topic starter  

Haha we zullen die groene lichtjes idd weer eens laten schijnen.

Hij ziet er echt nog perfect uit, zit nog geen krasje op (en nu overdrijf ik niet). Het is net alsof de vorige eigenaar hem in de doos heeft bewaard of zo :P.

Afstandsbediening, handleidingen alles zat er nog bij, zelfs de originele kabeltjes heeft hij er aan laten zitten 😯 .

Heb werkelijk nog nooit zon mooie gave set gekocht op Marktplaats, zal binnenkort eens wat foto's posten.

BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 3
Deel: