Nieuwe Aanwinst (FA...

Meldingen
Alles wissen

Nieuwe Aanwinst (FA890 + 600 serie spul)

41 Berichten
9 Gebruikers
0 Reactions
1,577 Bekeken
(@annihilism)
Reputable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Topic starter  

Dat sony spul wil ik idd vanaf, vind het gewoon niks hebben.

Die Infinity's zijn best goed, maar vind de Philips FB 825 gewoon mooier afgewerkt, en het hoog is net wat mooier. Maar van die Delta's heb ik ook nog steeds veel plezier.

Nou ziet mijn Philips Setje er nu zo uit:

Philips FB 821
Philips FA 890
Philips CD 624
Philips FT 690

Die RC 5 aansluiting werkt idd overal mee (ook op de RC 5 aansluiting van mijn Marantz DVD speler). En de afstandsbediening van de versteker werkt zelfs op mijn nieuwe Philips LCD tv :P.

Nu nog een mooie CD 850 of 882 in goede staat en een bijpassende tuner en het setje is compleet.

BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden

@TheMode wrote:

We moeten de FA890 zondag maar eens goed aan de tand voelen, en zorgen dat er weer neon groen naar buiten schijnt.

Aan het einde van het jaar komt het Sony spul weer in huis, als kerstbooom wel te verstaan πŸ™‚

Joop, ik denk trouwens dat je mijn vader bedoeld... zo vader zo zoon zullen we maar zeggen...

Aha! 2e generatie philipsgek, dat is mooi theMode, doet me goed.
Ben je net als je vader gek van de N 4450? πŸ˜€

BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member

Ben benieuwd wat je van de FB 825 vindt, maar je had ze al gehoord bij een vriend van je geloof ik toch?

BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member
Topic starter  

Klopt, theMode heeft ze πŸ˜›

BeantwoordenCiteren
(@themode)
Estimable Member

Yip, en ben er erg blij mee πŸ™‚

Vind de N4450 wel erg top trouwens, ben er zo'n beetje tussen opgegroeid. Helaas heb ik zelf geen goede in mijn bezit, grotendeels vanwege ruimtegebrek want het zijn nou niet de kleinste apparaten.

Maar als ik achter mijn pc zit en mij hoofd draai zie ik er nog een stuk of 6 staan, defect helaas.

BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member

Weet je ook of je vader nog een afstandbediening voor de 4450 over heeft? πŸ˜€

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

@TheMode wrote:

Yip, en ben er erg blij mee πŸ™‚

Vind de N4450 wel erg top trouwens, ben er zo'n beetje tussen opgegroeid. Helaas heb ik zelf geen goede in mijn bezit, grotendeels vanwege ruimtegebrek want het zijn nou niet de kleinste apparaten.

Maar als ik achter mijn pc zit en mij hoofd draai zie ik er nog een stuk of 6 staan, defect helaas.

de 4520 en 4522 zijn nΓ©t een tikkie groter nog πŸ˜›

BeantwoordenCiteren
(@themode)
Estimable Member

@Joop wrote:

Hij heeft er zowiezo één goede, maar dat is voor zijn eigen, complete recorder. Heb er zo nu en dan wel door het huis zien zweven, maar zal het vanavond even vragen voor je.

Die afstandsbediening is een beetje lastig te vinden zover ik weet.

De N4520 en N4522 zijn ook erg mooi... maar de N4450 heeft gewoon wat apparts... en een mooi stuk Philips technologie van de hoogste plank.

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

i know 8) ik heb er ook een handvol van πŸ˜›
en deze is in de wasbak geweest πŸ˜€

BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member

@TheMode wrote:

@Joop wrote:

Hij heeft er zowiezo één goede, maar dat is voor zijn eigen, complete recorder. Heb er zo nu en dan wel door het huis zien zweven, maar zal het vanavond even vragen voor je.

Die afstandsbediening is een beetje lastig te vinden zover ik weet.

De N4520 en N4522 zijn ook erg mooi... maar de N4450 heeft gewoon wat apparts... en een mooi stuk Philips technologie van de hoogste plank.

Dat vind ik eigenlijk ook wel, de 4450 heeft inderdaad iets aparts en de 4520/4522 vind ik beestachtig mooi.

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

N4522 πŸ˜›

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

de AB N6719

binnenkant

knoppen exact gelijk aan die van de N4450 en de kap is gemaakt van aluminium, 't is géén plastic!

maar 1 lampje stuk, toch knap na meer als 30 jaar 8)

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

Nostalgie... *drool drool drool*

Is dat ding de voorganger van de ZIP-drive? πŸ˜†

Grappig die AB en dan die metalen transistoren. Over degelijkheid gesproken!

P.S.: je zou eigenlijk een IR-AB moeten hebben. Velleman heeft van die kitjes dan kun je zoiets zelf bouwen...

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member

Moooooooi!! Hoe krijg jij die apparaten zo mooi schoon, wat voor middel gebruik je ervoor zonder in de stress te raken dat je de lettertjes eraf veegt?
Ik gebruikte eerst cillit bang(ontvetter) ging bij veel apparaten perfect tot dat ik mijn N 4520 ging poetsen...........AAAAAAAAAAHHHH!!!!!!!!! 😯 😯
Ik ben er nog ziek van. πŸ˜₯ πŸ˜₯

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

gewoon afwasmiddel!

alle knoppen gaan ook in de wasbak en dan met een tandenborsteltje met afwasmiddel schoonborstelen.

frontplaten idem, maar ik hou wel rekening met opgedrukte teksten, daar moet je niet op gaan drukken. maar met een beetje beleid gaat dat best goed.

De N4450 is met z'n onderkant echt in de wasbak geweest, de capstansnaar lag als een uitelkaargevallen dropveter over de hele print heen. Dat krijg je gewoon niet goed zonder spoelen.
Ik heb ontdekt dat CIF (gele fles) werkelijk perfect de snarendrab aan kan, als je normaal gesproken met je vinger aan zo'n drabsnaar komt trek je meteen hele lange smeerdraden en 5 min later ben je zelf ook zwart en het wil er niet af ook.

met CIF los je het op, en kan je 't wegspoelen. perfect dus, wel goed de tijd nemen om alles weer droog te blazen met lucht en minstens een week laten liggen voor je 't weer in elkaar zet.

Ook een verrassing: de vergeelde kunststof schuiven bleken met afwasmiddel weer glashelder te worden. Ze waren helemaal niet vergeeld, alleen maar vies.

dit is van dezelfde recorder als op de eerdere foto.

het volledige fotoverhaal is hier geparkeerd:
http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=6846.0

veel kijkplezier ermee!

BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 3
Deel: