Nieuwe Aanwinst (FA...

Meldingen
Alles wissen

Nieuwe Aanwinst (FA890 + 600 serie spul)

41 Berichten
9 Gebruikers
0 Reactions
1,576 Bekeken
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

Hoi,

Spullen zoals Cillit Bang, Glass-ex, White&Brite en nog een paar zijn ZEER AGRESSIEF vanwege de amonia(k) die er meestal in zit. Deze mag je NOOIT gebruiken als je apparatuur reinigen wilt. Spiritus is ook NIET aan te bevelen (tast de kunststof aan). Wasbenzine is beter bij lijmrestjes en zo...

Ik gebruik zelf altijd Ajax allesreiniger die is niet agressief maar reinigt toch goed. Je krijgt er zelfs nicotine-aanslag mee weg. In een sopje of puur, maakt niet zoveel uit...

Succes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden

Heel mooi gedaan Remi. Ik wist niet dat je dat kon doen met printplaten e.d.
Ik ben helemaal geen electronicatechneut, zou het graag proberen met mijn 4450 maar ik huiver nog een beetje.

BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member

Bedankt movieman! Ook een goede tip, kan ik wel gebruiken want zo te zien heb ik altijd de verkeerde middelen gebruikt.
Is gelukkig vaak goed gegaan alleen bij mijn 4520 niet πŸ˜₯ πŸ˜₯ πŸ˜₯

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Je hebt ook van dat schuim waarmee je je apparaat inspuit. Dat werkt ook goed en is er voor bedoeld.

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

Pur? πŸ˜› πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member

Ha, ha, ja dat is ook schuim, wie weet werkt het hartstikke goed, het zet wel lekker uit.

BeantwoordenCiteren
(@ernst)
Honorable Member

waarom niet gewoon het emmertje Quick en Brite te voorschijn halen?
krijg ik alles mee schoon en is absoluut niet agressief!!
Ernst

BeantwoordenCiteren
 Joop
(@joop)
Reputable Member

πŸ˜€ Weer een goede tip!! πŸ˜€

Bedankt jongens

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member

@TheMode wrote:

@Joop wrote:

Weet je ook of je vader nog een afstandbediening voor de 4450 over heeft? πŸ˜€

Hij heeft er zowiezo één goede, maar dat is voor zijn eigen, complete recorder. Heb er zo nu en dan wel door het huis zien zweven, maar zal het vanavond even vragen voor je.

Die afstandsbediening is een beetje lastig te vinden zover ik weet.

De N4520 en N4522 zijn ook erg mooi... maar de N4450 heeft gewoon wat apparts... en een mooi stuk Philips technologie van de hoogste plank.

Hoidiehoi,

Zeg is de ab van de 4450 egenlijk dezelfde voor een N4520? En is dat ook dezelfde met din aansluiting voor de Philips cassettedecks uit die tijd?

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

@Takes wrote:

Hoidiehoi,

Zeg is de ab van de 4450 egenlijk dezelfde voor een N4520? En is dat ook dezelfde met din aansluiting voor de Philips cassettedecks uit die tijd?

nee de ab voor de N4450 en consorten uit die periode is de N6719. De plug voor deze AB is een 10 polige, en ook wat lastig te prikken omdat het metalen randje met inkeping dat er normaal gesproken bij een DIN stekker omheen zit hier niet aanwezig is. Dus deze plug op de tast achterin de recorder stoppen is een ramp met als gevolg kramp (het loopt weer tegen sinterklaas he)

de AB functie op de N4520 is enkel de pauze functie, terwijl op de N6719 alles op afstand te doen is, het zijn ook exact dezelfde toetsen als die op de N4450 toegepast zijn.

De N6721 die voor cassettedecks is bedoeld gaat ook niet want deze heeft 8 pennen, maar wel weer een metalen randje.

De plug op de N4520 heeft 6 gaatjes, ik denk dat er niets anders overblijft dan de AB's met alleen maar de pause functie.
gevonden: in de Duitse folder uit 1979, de LFD3414

de N6718 of N6720 kunnen het misschien ook maar die heb ik niet dus dat kan ik niet zeggen

hier staat de N6718 uit 1978

hier staat de N6720 beschreven, maar geen plaatje (1981)

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

Ik vind het toch knap hoe ze die KAJOEKEL SPOELEN omgetoverd hebben in een heel klein cassettebandje. Ik bedoel gezien de zeer beperkte technische mogelijkheden van die tijd... Als je weet dat de transistoren in een CPU thans al haast op atomair niveau gebouwd worden dan zou je bijna denken dat het niet meer kleiner kan... Alhoewel... πŸ™„

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
Pagina 3 / 3
Deel: