@Ralphies wrote:
Zo net weer een philips cd850mk2 gescoort, cd350 en vandaag was de 304 ook binnen gekomen en als het goed is komt van de week mijn cdd882 aan!
Nu staan nog op verlanglijst cd303, cd650 en cd960 en dan ben ik uit ge-cd-spelerd!!
Spoor jij wel wat moet je met al die spullen π π
Tja back up van de backup van de backup π
Nou om d ecd150's in leven te houden kijk ik naar cdm2/10 loopwerken (geen cdm2/29 zoals op de lijst) en verder voor mijn cdd882 waar cdm1-mk2 loopwerk in zit, heb ik nu een reserveloopwerk omdat ik nu een cd304 bezit (is wel loopwerk mk1 maar zal niet zo loslopen).
En een 2e cd850mk2 om mijn 1e cd850mk2 levend te houden (naast de reservetandwielen + cdm4/19 loopwerken (met wel plastic lenzen) uit kringloop gescoorde 600 series).
Kijk zo heb ik toch wat garantie dat de boel blijft draaien in de toekomst.
Maar mijn grootste wens gaat wel uit naar een 2e cdd882 of cd880 of cd960 (maar weer eerst eens gaan sparen, die cdd882 was duur en de cd850mk2 125 euries).
Ik had de man trouwens 4 worstenbroden aangeboden om de cd-speler in breda af te leveren, keek ie verbaasd, zei hij, was maar grapje hoor, maar ik gun het hem wel voor de gedane moeite.
@Ralphies wrote:
Tja back up van de backup van de backup π
Nou om d ecd150's in leven te houden kijk ik naar cdm2/10 loopwerken (geen cdm2/29 zoals op de lijst) en verder voor mijn cdd882 waar cdm1-mk2 loopwerk in zit, heb ik nu een reserveloopwerk omdat ik nu een cd304 bezit (is wel loopwerk mk1 maar zal niet zo loslopen).
En een 2e cd850mk2 om mijn 1e cd850mk2 levend te houden (naast de reservetandwielen + cdm4/19 loopwerken (met wel plastic lenzen) uit kringloop gescoorde 600 series).
Kijk zo heb ik toch wat garantie dat de boel blijft draaien in de toekomst.
Maar mijn grootste wens gaat wel uit naar een 2e cdd882 of cd880 of cd960 (maar weer eerst eens gaan sparen, die cdd882 was duur en de cd850mk2 125 euries).
Krijg volgende week een labset binnen. Als ik daar maar geen backup van de backup van de backup krijg. Dan wordt het schuldsanering LOL
IK heb ook voor een cd850mkII 120 betaald en eentje voor zo'n 80 omdat die bij een fa890 en een ft890 zat. 150 voor de cd880 en voor eentje 60 euro. Je moet massel hebben. Die dac960's ja een voor fr400 (zwitsers) en met invoer zo'n 80 voor die us dac. Die hou ik nog maar eventjes, maar als ik heb weg doe, wel voor meer, maar dan niet de hoofdprijs. Het is dat we zo inmiddels in de 800 op de zelfde verzameling zitten, anders zou ik gewoon het liefst componentjes ruilen. Zon extra cd960 daar hou ik mijn ogen voor open. Want als dat loopwerk eraangaat. Heb je dan nog alternatieven. Ik bedoel dat snelstart is dat het hele loopwerk (cdm1) of kun je daar andere cdm1 spelers voor gebruiken, althans een deel van het loopwerk, zodat de snelstart techniek van de cd960 nog wel functioneert, of enkel indien dat kaduuk is, lasertjes, motoren? of zo uitwisselen.??????
Labset? Ow zodra je hem hebt,
foto's foto's!!!!
@Ralphies wrote:
Labset? Ow zodra je hem hebt,
foto's foto's!!!!
Woensdag is mij toegezegd de foto's. Word welk een reisje naar het buitenland.
Zo, mijn setje is ver af nu, mijn cdd882 is nu binnen.
8) Mooi Ralph! lekker zwaar ding he?
@Remi wrote:
8) Mooi Ralph! lekker zwaar ding he?
Lab binnen. Ben weer hoocked. Hoop dat ik niet 900 serie hooked word anders heb ik een probleem lol.
Geld moet rollen, zo blijft de economie in stand en heeft een ieder welvaart, vraag en aanbod.
Ik ben helemaal jaloers! π₯
Overigens die DAC960 is een 16-bitter. De tweede generatie bitstreamers (o.a. de DAC7) zijn beter: benadering van het originele analoge geluid is beter met name in de zogenaamde nuldoorgangen (zeg maar tussen de "blokjes").
Groetjes. π
Ja er zou een opvolger van de dac960 moeten komen met bitstream erin, maar daar reken ik niet meer op bij Flips haha.
Ach voor mijn 2e setje is het die aan de dac960 hangt (zit ook een vervormversterker uit 1976 op, zo'n oude zware PA-amp Heathkit AA1640, bijna 30 kilo aan eindbak maar niet qua sound uptodate met zijn vervorming etc.). Verder hangen ze aan mijn fb815 als basmid/mid/high dmv 4weg visatonfilters en als baskasten aparte Beyma 15 inchers.
Dus dac7's waren leuker maar voor de rest wat er aan hangt voldoet de 16 bitter haha.
Zeg Ralphies als ik die foto zo zie heb jij een chronisch tekort aan cd's. Die apparaten hebben honger, staat met grote letters "Insert DISC" op. Ik denk dat ik die foto maar eens naar de dierenbescherming ga sturen π
@ Ralphies: ik weet niet hoe de DAC960 vanbinnen opgebouwd is. Zit er al SMD-technologie in of is het nog allemaal DIP? In dat laatste geval zou je alsnog een DAC7 op een printje kunnen monteren en vervolgens mooi in de DIP-socket kunnen zetten (op de plaats van de oude DAC). Daar heb je speciale "omvormer" printjes voor bij de elektronicaboer dus je krijgt geen geknoei. Zou het circuit van de DAC960 al SMD hebben dan wordt het een stuk lastiger, de aansluitingen (pinconfiguratie/bezetting) van de Bitstream-IC's zijn namelijk compleet anders en ook het aantal pennetjes verschilt naar mijn weten. Alles is natuurlijk mogelijk maar het vergt wel een goede soldeerbout met fijne punt (de ET-S van Weller bijvoorbeeld, die gebruik ik zelf), veel geduld en een hele rustige hand...
P.S.: ik zag een CD951 op MP staan met de melding "no disc". Zeer verdacht als je het mij vraagt! Laser defect? LOL π
Groetjes. π
nee, dan zit er gewoon geen plaatje in. Ik heb de cdc931 oid,, (die met 5 plaatjes poffertjespan) en die zegt ook "no disc" als er niks in zit.
Die 800 apparaten vroegen tenminste nog om er een disc in te doen π Ralphies doe dat nou eens, laat ze allemaal tegelijk spelen en doe dan een foto π Da's nog cooler vind ik π