Hahaha!!! Ja ik tease die spelers te veel he, strax gaan ze dood van de honger π
Ik ga onder de DAC960 pootjes zetten van de 800series,dus die chromen poten, die had ik nog over. Daarna zal ik opnieuw een foto schieten, met zelf cd's erin!!
Op zich zal ik eens kijken intern bij de dac960, zou wel stoer zijn om dat ding te tweaken ooit, zeg maar tot dac7 haai end haha.
Hoi,
Heb je toevallig een service manual van de DAC960 dan kan ik eens ff kijken wat er mogelijk is... Zo'n SAA7350 slopen we gewoon uit een CD614 voor β¬ 10,- van MP of zo... π
Je kunt me ook vertellen welk type DAC er in zit dan zoek ik de datasheets eens op...
Groetjes. π
Ja ik zal nog eens mijn data cd's over hoop halen, ik moet hem nog ergens hebben.
Ow cd600 en 614 en 624 heb ik nog ivm een chippie hoor!
http://www.mfbfreaks.nl/folders/1988/1/imagepages/image4.htm l"> http://www.mfbfreaks.nl/folders/1988/1/imagepages/image4.html
goed... met al dat gedoe heb ik inmiddels een FA890, gelukkig eindelijk iets wat op een AB reageert π
Nu nog een keer een fatsoelijke CD speler. Door al die verzamelwoede links en rechts zijn de high-end spelers als 850mkII en zo onbetaalbaar geworden.
Wacht ik wel af.. meestal zakt dan de prijs omdat er ineens een hoop van die dingen van zolder komen rollen bij lieden die de prijzen zien op MP. En dievervolgens maanden zitten te wachten en dan van ellende hun zooi toch maar goedkoper wegdoen. Hypes zijn slecht voor de portemonnee.
Dus ik wacht wat af π cd spelers genoeg hier.
Ja als je een CD850MkII wegdoet dan ben je mijns inziens echt toe aan een psychologisch onderzoek... LOL
En NEE die van mij gaat NOOIT weg.
Groetjes. π
Hier nog wat leuke plaatjes gevonden π
(let op het stickertje "HASSELT" π )
http://www.dcaudio.kgb.pl/cd960.htm
http://www.dcaudio.kgb.pl/cd880.htm
β¬15 euro voor een prachtige fc880. Ook leuk en het groene lampje doet het ook nog!
Uhh, FC 880 bedoel je zeker?
@Joop wrote:
Uhh, FC 880 bedoel je zeker?
Ja je hebt gelijk cd880, was dat maar waar. Zal ff editten.
De oranje kabeltjes zijn voor de FA890 door te lussen aan andere appartuur zodat je via de remote control van de FA890 de andere aparatuur kunt bedienen.
Ik heb een F890 staan met een FT980 tuner en een Pioneer CT737MK2- 3 koppen cassettedeck (ook 42 cm breed). De Philips cassettedecks zijn dermate slecht dat ik voor een goed cassettedeck ben gegaan met een snel en stil loopwerk. Deze set staat te koop, dus doe een bod.
Tevens nooit voor de DCC flop gegaan. Was initieel beter als Sony minidisc maar die hebben ze verbeterd en Sony marketing is gewoon beter. Tevens had Philips nooit verwacht dat mensen CDs de auto in zouden nemen.
bart, heb jij de N5758 ooit gehad? Dat was absoluut een topdeck. Direct drive op de capstan, dingen spelen nu nog.
Trouwens ik heb de FC950 gehad en dat was zeker geen slecht deck. De FC870 lijkt me ook best goed.
Op zich waren er best goedkopere decks die niet zo goed waren, maar wat eigenlijk het slechtste was/is is de cassette zelf.
Je kon veel meer winnen door goede tapes te kopen, dan een heel duur deck. Ik gebruikte altijd Sony UX-Pro, die hadden een keramisch "loopwerk" en dat vertaalde zich in heel weinig modulatieruis. Daardoor klonk muziek heel gedefinieerd, en bovendien wisselden deze tapes "redelijk" uit.
De compact cassette is een leuke vinding, maar was wat betreft hifi wel een compromis.
Maar het systeem heeft in de jaren 70 en 80 heel goed voldaan aan de wensen van het publiek.
Kabeltjes: oranje was RC-5, groen was ESY-BUS (900-serie) en zwart was S/PDIF
Je had ook losse RC-5 ontvangers die kon je op de kast leggen, en als de kast dicht was de apparaten bedienen. Dat lijkt me nog wel een leuk verzamelobject π
Hoi,
Ik heb een Pioneer CT-959 "Reference" cassettedeck en ja dat ding is echt superstil. Ik heb ook een Philips FC950. Ik moest die dingen maar eens gaan vergelijken... De Pioneer van mij had vroeger nogal moeite met de combinatie van TDK SA-X tapes en (het gebruik van) Dolby C HxPro. Geen idee waarom... Ik heb het tapedeck opnieuw laten inregelen bij Pioneer maar helaas geen verandering. Met SA en MA tapes heeft-ie geen moeite. We zullen zien wat de Philips doet... Ik heb het FC950 alleen voor de gein en de VU-metertjes hehehe. π
Ik wil eerlijk gezegd wel alles hebben van de 900 serie maar ik gebruik alleen de CD951 in combinatie met de DSC950 en de DSS-en. Die lampjes zijn wel leuk maar vreten ook stroom... Af en toe staat de FT930 aan voor de radio maar dat was het dan ook zo'n beetje. De meeste zenders worden van de satelliet opgepikt en vervolgens de ether ingesodemieterd. De kwaliteit is zo dermate slecht dat NL-radio thans niet meer om aan te horen is. MPEG layer 2 - 128Kbps (CanalDigitaal) maar dan analoog, daar zit ik in ieder geval niet op te wachten. Je hoort gewon dat het geluid compleet overstuurd en vervormd is en DUIDELIJK afkomstig is van een slechte digitale bron. De Duitsers hebben het beter voor mekaar (WDR o.a.)
Groetjes. π
Wat moet zo'n cdd880 tegenwoordig opleveren?
Je bedoelde een CDD882 denk ik π
Die bedoel ik π Wat doet zo'n loopwerk tegenwoordig 2dehands?