Hoi,
Ik denk dat β¬ 200,- een aannemelijk bedrag is voor een Compact Disc Digital Drive CDD882 met dien verstande dat het apparaat in zeer goede staat is dus geen krassen, deuken, vlekken, enz. op het front. Let wel: de CD950/951 is voor onder de β¬ 100,- te krijgen en die heeft een TDA1547 Bitstream DAC! Ook de onverwoestbare CD850MkII is goedkoper en heeft eveneens een Bitstreamer aan boord.
Groetjes. π
Hoe sluit je zo'n ding eigenlijk aan? Ik heb geen versterker met dac, wel diverse cdspelers natuurlijk π
Is dat een serieuze vraag of wil je de mensen hierzo eens eventjes testen? π
Je hebt wel een DAC nodig natuurlijk! Waarom doe je trouwens zo moeilijk? Koop toch een CD880 dat is exact hetzelfde apparaat alleen heeft-ie een TDA1541 aan boord dus ook een analoge uitgang. π
Groetjes. π
@m0vieman wrote:
Is dat een serieuze vraag of wil je de mensen hierzo eens eventjes testen? π
Je hebt wel een DAC nodig natuurlijk! Waarom doe je trouwens zo moeilijk? Koop toch een CD880 dat is exact hetzelfde apparaat alleen heeft-ie een TDA1541 aan boord dus ook een analoge uitgang. π
Groetjes. π
Nee, ik heb er 1 gekocht maar heb hem nog niet in mijn bezit.
Zonder dac heb je er niks aan? Tenzij je een cdspeler met digital IN of dcc deck hebt?
Hoi,
Een normale CD-speler heeft geen digital in. Waarom ook?
Als externe DAC zou je de Philips DAC960 kunnen gebruiken. Dat apparaat past mooi bij de CDD882, sterker nog het is een bedoelde combinatie van Philips. De DFA 888 is ook aardig. Een DCC of DAT (liefst met monitor functie) werkt natuurlijk ook. Je kunt er ook een extra print in zetten met DAC...
Groetjes. π
ik vind 200 euro voor een CDD882 wel super veel geld hoor!
voor 100 had ik er ook nog een DFA888 en een FT880 bij + een paar kloot speakers π
Als je geen DAC of DFA888 hebt ben je het goedkoopst in de lucht door er een DCC tussen te hangen.
een DCC730 of DCC900 koop je al voor een tientje of 2, 3 en dan heb je mooi spul hoor! dacht dat de 730 van binnen gelijk was aan de DCC951, kost alleen de helft π
persoonlijk vind ik de 900 leuker, vanwege de digi VU's.
zet de DCC op REC/Pause en kies de optische ingang (voor minder doen we het niet) 8) en via de analoge uitgang hoor je wat de CDD882 allemaal presteert!
mooi spul hoor!
@Remi wrote:
...persoonlijk vind ik de 900 leuker, vanwege de digi VU's.
zet de DCC op REC/Pause en kies de optische ingang...
Die DCC900 is volgens mij heel makkelijk te "patchen", oftewel te voorzien van een monitorfunctie i.p.v. dat irritante REC gebeuren. De Philips DCC900 is identiek aan de Marantz DD-82 met dien verstande dat de laatste WEL die monitorfunctie heeft en je dus geen REC toestanden hebt. Ik zal binnenkort eens gaan knutselen en kijken of ik de DCC900 om kan bouwen met die extra functie... U hoort nog van mij...
P.S.: de Marantz heeft een leuke DAC: een combinatie van de SAA7350 en de TDA1547.
Groetjes. π
U hoort nog van mij...
Hehehe. π
nou ik ben benieuwd.
maar wat is er mis met rec/pause? je hoeft maar op één knopje te drukken en klaar π 8)
Ja, goeie vraag! π
Is leuk op de Marantz als "MONITOR" in het display verschijnt, bij de Flips gebeurt dat (nog) niet. π₯
P.S.: hebben ze CO2-blussers in de webshop?
Groetjes. π
Gisteren de dac960 opgehaald, samen met de cdd882 een mooi setje, hoewel ik niet supergechameerd ben van de verlichting. Ik vind het iets te uitbundig.
Desalniettemin technisch een erg mooi apparaat, die dac960.
Klik voor een vergroting
Overigens zit er slechts 1 tda1541 in, en zit er bij de mijne geen kroontje op gedrukt, maar wel een 'y'tje achter het nummer.
En waarom zwarte kleine pootjes onder de dac960 terwijl de cdd882 mooie grote chromen pootjes heeft? Wat is daar het idee achter? π π
Mooie fotos
De dac960 is uit dezelfde tijd als de CD960. Die heeft ook kleine zwarte pootjes.
De 882 is van een paar jaar later, bedoeld om samen met de dfa888 gebruikt te worden.
maar als je ergens een ouwe CD820 of zo vindt, dan kun je die pootjes wel omruilen denk ik.
Mooi setje tda, ik ben jaloers! π
Over die pootjes... Ken je dat aluminium plakband wat voor isolatie en zo gebruikt wordt? Welnu, kwestie van de zwarte pootjes omwikkelen met dat spul en klaar is Kees! Heb ik ook met mijn DVD-speler gedaan (die HAD ook zwarte voetjes).
Groetjes. π
Paar leuke foto's van m'n dac960 & cdd882:
http://www.ll0ll.com/philips-lhh/philips-dac960-cdd882.asp 8)
Zeg tda dat spul is wel in SUPERNIEUWSTAAT als ik het eens goed bekijk. Je mag jezelf gelukkig prijzen met zo'n nostalgisch setje en dat meen ik van harte! Ik heb nu de 950/951 apparaten min of meer compleet en eerlijk gezegd hoef ik geen DAC omdat ik de DSS-en heb. Het spul van de 800 serie blijft gewoon mooi... En dan die lampjes! Het blijft toch iets aparts als je het mij vraagt! π
Groetjes. π