Philips 800 series

Meldingen
Alles wissen

Philips 800 series

278 Berichten
21 Gebruikers
0 Reactions
13.5 K Bekeken
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

@m0vieman wrote:

Zeg tda dat spul is wel in SUPERNIEUWSTAAT als ik het eens goed bekijk. Je mag jezelf gelukkig prijzen met zo'n nostalgisch setje en dat meen ik van harte! Ik heb nu de 950/951 apparaten min of meer compleet en eerlijk gezegd hoef ik geen DAC omdat ik de DSS-en heb. Het spul van de 800 serie blijft gewoon mooi... En dan die lampjes! Het blijft toch iets aparts als je het mij vraagt! πŸ˜€

Groetjes. πŸ˜‰

lol, vind je het erg als ik het niet mooi vindt? Ik vind het te uitbundig, te druk. Man, het lijkt wel of ik in close encounters of the third kind terecht ben gekomen πŸ˜‰
Ergens zit ik eraan te denken de set weer van de hand te doen, ware het niet dat ik me realiseer dat dit best een uniek setje is, vooral in deze staat, plus dat die dac een (ook technisch) erg mooi apparaat is.

Ik ben in dubio πŸ™„ πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

tda beste vriend ik zal je vertellen dat ik alles de deur uit schop (ook mijn vrouwelijk schoon hahaha) maar NEVER NOOIT mijn apparatuur!

P.S.: dat aanhangsel is momenteel bij mij niet van toepassing dus dat is MOOI meegenomen. 😈

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

prachtige foto's!

tja als je het niet mooi vind houdt het een beetje op denk ik.
ik vind het een prachtige set in ieder geval, qua ontwerp maar zeker ook zoals deze van jou er nog uitzien 8)

klinkt het wel lekker of valt dat ook een beetje tegen?

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

@ tda: Ik heb nog zilverkleurige pootjes over van een oude 600 serie bak (lees: een compleet gesloopte EQ670). Als je interesse hebt en me de portokosten betaalt dan zijn ze al op weg naar jou... Ze zijn niet helemaal hetzelfde als die van de 800 serie maar ze zien er wel enigszins "audiofiel" uit en daar gaat het tenslotte om hè... 😈

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member

@Remi wrote:

prachtige foto's!

tja als je het niet mooi vind houdt het een beetje op denk ik.
ik vind het een prachtige set in ieder geval, qua ontwerp maar zeker ook zoals deze van jou er nog uitzien 8)

klinkt het wel lekker of valt dat ook een beetje tegen?

Ik moet er nog flink een luistersessie tegenaan gooien wil ik horen hoe goed ie klinkt. Voor wat ik tot nu toe beluisterd heb, het klinkt zeker niet slecht. Goed gedetailleerd, lekker breed klankbeeld. Maar de diepte en plaatsing moet ik nog uitmaken. Ben wel heel benieuwd!

BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member

@m0vieman wrote:

@ tda: Ik heb nog zilverkleurige pootjes over van een oude 600 serie bak (lees: een compleet gesloopte EQ670). Als je interesse hebt en me de portokosten betaalt dan zijn ze al op weg naar jou... Ze zijn niet helemaal hetzelfde als die van de 800 serie maar ze zien er wel enigszins "audiofiel" uit en daar gaat het tenslotte om hè... 😈

Groetjes. πŸ˜‰

Tof aanbod! Alleen, ik weet je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, je hebt dergelijke pootjes die iets minder hoog zijn. De pootjes onder de cdd882 zijn iets hoger dan doorgaande pootjes. Het zijn dezelfde pootjes zelfs als de pootjes onder m'n marantz cd11. Het lijken dezelfde pootjes als onder bv een marantz cd10 of marantz pm80, alleen die zijn iets minder hoog. En juist die hoogte van de pootjes van de cdd882 of cd11 maken het mooi.

Dus ik weet niet hoe hoog de pootjes van die 600 serie zijn, maar ik vermoed minder hoog. Zo niet, dan ben ik zeker geinteresseerd. πŸ™‚

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

Ze zijn even hoog als die van de CD850 en FA890 bijvoorbeeld... Dus niet zo hoog als die van de CDD882. Het zijn zwarte pootjes die omringd zijn met een alumium (denk ik) ring. Geloof me het ziet er TOPCOOL uit in vergelijking met die GOEDKOPE plastic wat er nu onder zit. 😯

Je weet me wel te vinden hΓ¨... πŸ™‚

BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member

Ik heb je ge-pm-ed, m0vieman! πŸ™‚

BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member

Dit is ook grappig, kwam ik tegen op het internet, van het audioblad 'the audio critic':

http://www.theaudiocritic.com/back_issues/The_Audio_Critic_16_r.pdf pagina 6

BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member

Hier een leuk dac960 projectje:

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Wat een vies ding. krassen erop, philips logo eraf, en dan nog BUIZEN erin frotten.. sjonge, die gast moesten ze opsluiten!

BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member

lol, maar het zal vast klinken als een tiet! πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

Beetje vaag om 2 transistoren te vervangen door buizen. Wat heeft dat voor effect op de daadwerkelijke D/A conversie? Het echte werk doet de TDA1541 en daar zitten wellicht milioenen transistoren in! Als je dus een super audifiele converter hebben wilt dan adviseer ik om de TDA te herbouwen met buizen. Heb je wel een pakhuis nodig om de print in te plaatsen! 😈

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

een FA890 πŸ˜›
lampjes zijn inmiddels vervangen door nieuwe en verrassing! de netschakelaar stierf onder mijn handen. Gauw die uit de te repareren FA890 gehaald die ik al had en het juweeltje is weer in volle glorie 8)

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

@ Remi: Die FA890 van mij ziet er beter uit oftewel als nieuw. Geen vlekjes, krasjes of wat dan ook, in één woord puntgaaf! Ja de schakelaar LOL die heb ik ook moeten vervangen. πŸ‘Ώ

P.S.: ik moet hem alleen nog zien te repareren voordat ik hem verkoop. Ik vermoed ergens een transistor of diode in het powercircuit... Om de één of andere vage reden geeft hij te weinig vermogen (stroom) met als gevolg dat de lampjes minder fel branden en de knopjes en motor heel erg traag of zelfs niet reageren... De spanningen (15 en 6 Volt DC) zijn allemaal in orde... Zonde eigenlijk dat-ie stuk is. Ik heb het ding nog geen jaar gebruikt omdat ik de DSS-en destijds gekocht heb. Relais, elco's, knopjes, alles is nog perfect en hoef niet vervangen te worden i.v.m. slijtage of zo...

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
Pagina 13 / 19
Deel: