@m0vieman wrote:
@bad santa wrote:
Maar nu ff een andere raadsel:
Heb vanmorgen de cd850 mk2 opgehaald alles werkte, nu thuis aangekomen werkt de display maar voor de helft, althans de tijdsaanduiding werkt niet super.Zou de aansturing verrot zijn of een los contact na al die trouwe jaren. π
Hoi,
Die processoren gaan zelden of nooit stuk. In de PC "overleeft" de CPU ook de rest van de elektronica MITS voorzien van een stabiele voeding en een goede koeling. Ik denk dat je het display eens eventjes moet nasolderen... Misschien is er alleen een stekkertje losgetrild...
Groetjes. π
Yess het werkt weer, pff een hoop losse cotacten.
Maar ben wel een oor aangenaait poetste zo de mk2 aanduiding eraf.
Zat onder de saus spetters.
En mechanisme is geheel van kunstof een mk1 dus.
ziet er verder wel netjes uit.
π
@Remi wrote:
@bad santa wrote:
@Remi wrote:
het is een raadsel.
mijn FA960 heb ik net op de weegschaal gehad en die komt niet over 14kg heen.ultieme test is natuurlijk wat jouw DFA888 weegt op de weegschaal waar je de 960mkII mee hebt gewogen π
de dfa888 woog 11 kilo, maar dit is een normale afwijking van een halve kilo.
je weegschaal doet het wel goed dus, erg vreemd dat de 960mkII nu 10kg meer weegt dan z'n voorganger π―
misschien is er nog iemand hier met een 960mkII die kan vertellen wat die van hem weegt?displayproblemen hoor ik ook steeds meer, en ook de oplossing van het doorsolderen. Zelf heb ik zo'n probleem met de FR980, meestal bij aanzetten niks op het display en kijk je een tijdje later weer dan doet ie het. Ook hier was het advies de soldeeraansluitingen nog eens te laten vloeien. ga ik nog doen.
Ik ken helaas verder geen info vinden over de fa960mk2 π
@ Bad Santa: Echt waar joh? Is dat geen oplichting? Aangifte doen zou ik zeggen...
Kijk ff op het typeplaatje (achter op de speler) dan weten we wellicht meer!
Ik dacht dat de 850 slechts een witte opdruk van het bitstream-logo heeft terwijl de 850II een "gouden" embleem op de voorkant van de tray bezit, maar ik kan me vergissen...
Groetjes. π
@m0vieman wrote:
@ Bad Santa: Echt waar joh? Is dat geen oplichting? Aangifte doen zou ik zeggen...
Kijk ff op het typeplaatje (achter op de speler) dan weten we wellicht meer!
Ik dacht dat de 850 slechts een witte opdruk van het bitstream-logo heeft terwijl de 850II een "gouden" embleem op de voorkant van de tray bezit, maar ik kan me vergissen...
Groetjes. π
Bitstream logo is wit en type is: cd850/00b
Op zicht wel een leuke speler maar jammer dat het geen mk2 is, die schijnen
beter te zijn. of heb ik dat verkeerd begrepen hier op het forum?
@ Bad Santa: de MkII heeft een verbeterde bitstreamer aan boord, lees: 2e generatie, volledig ruisarme omzetting. Het grootste euvel van die eerste bitstreamers was namelijk die irritante ruis! Kwestie van een goedkope 6x5 (de 6x4 zijn verdacht... juist ja...LOL) op de kop tikken en de chip ff vervangen. Klaar is Kees. π
P.S.: mijn vermoedens zijn dus bij dezen bevestigd. π―
Groetjes. π
In welk philips magazine kan ik informatie vinden over de dac960?
@m0vieman wrote:
... Kwestie van een goedkope 6x5 (de 6x4 zijn verdacht... juist ja...LOL) op de kop tikken en de chip ff vervangen. Klaar is Kees...
Foutje, bedankt! πΏ De 600 serie heeft, zoals ik inmiddels heb moeten constateren, andere types aan boord, ze passen dus NIET in de 850. Vergissen is menselijk zullen we maar zeggen... π³
@tda wrote:
In welk philips magazine kan ik informatie vinden over de dac960?
Geen idee, maar ik geloof dat ik die folders wel nog heb liggen... Zal van het weekend eens zoeken! Of zouden ze bij het oud papier terecht gekomen zijn? π―
Groetjes. π
@Zapper wrote:
Ja nee, deze brochure had ik gezien π
Maar in welk philips magazine van welk jaartal kan ik de dac960 vinden?
In Philips Magazine van 1987/88 en 1988.
Ik weet niet, ik heb 1987, 1987/1988 en 1988 3 keer doorgebladerd. cd960 kan ik vinden, maar dac960 is nergens te vinden. Staat ie uberhaubt wel in een magazine?
@tda wrote:
Ik weet niet, ik heb 1987, 1987/1988 en 1988 3 keer doorgebladerd. cd960 kan ik vinden, maar dac960 is nergens te vinden. Staat ie uberhaubt wel in een magazine?
in magazine 87/88 blz 72 onderaan.
Hoi,
Philips had vroeger voor de consument van die speciale boekjes (overigens volledig in kleur) van de duurdere apparaten. Ik heb er toevallig nog één van de wellicht bekende MatchLine D2MAC (analoge) satelliet ontvanger met motoraansturing en de hele mikmak. Ik had me het ding destijds willen kopen maar mijn huurder is lastig, je mag niks aan de buitenmuren hangen hierzo, doe je het toch dan sta je binnen de kortste keren voor de kantonrechter LOL. Dat noemen ze in Nederland "het recht op vrije nieuwsgaring en vrijheid van meningsuiting". De wet zit echter zo ingewikkeld in mekaar dat het huurders/eigendomsrecht hier weer min of meer boven staat, m.a.w. je wordt in je vrijheden beperkt als je gehuurd zit. Het is niet anders. In de plaatselijke gemeentelijke verordening staat dat je antennes zonder vergunning mag plaatsen als ze niet boven de 5 meter uitkomen maar de huurder zegt dat je niks aan de buitenmuren mag bevestigen i.v.m. de stabiliteit van de constructie... Hebben we hem? LOL juist ja, Nederland!
Wat ik wilde zeggen is dat je eigenlijk zo'n speciale uitgave van de DAC960 zou moeten zien te bemachtigen. Er zal vast wel iemand zijn die dit nog op zolder liggen heeft. Als ik tijd heb, zoals ik al eerder zei, doorzoek ik mijn oude Philips documentatie wel eens... Daarna is het een kwestie van inscannen en op de mail zetten...
Groetjes. π
Aha!! man, onder de autoradio's!! π
Thx!! π