@leendert wrote:
cd cdm4 XX loopwerken zitten in de 600 604 en eigenlijk in de meeste niet bitstream dozen.
vroeger had ik een lijstje
let wel op je moet de laser afregelen met een potmetertje... foute draai = licht uit...
Is dat licht dan definitief uit? En waarom ga ik daaraan draaien? Bedoel je als je een 604 gebruikt om je laser te vervangen.
Hou op ik hoor wel dat jullie me uitlachen.
als je een loopwerk vervangt is het pure mazzel als ie in 1 keer goed werkt dus afregelen is aan te bevelen
de latere cdm12 loopwerken zijn uit 1 stuk...
gaat wel goed hoor dat vervangen, kwestie van geduld en voldoende reserve loopwerken hebben π
Hoi,
Ik vind het CDM-9 loopwerk nog altijd het beste. Logisch want het zit ook in mijn CD850MkII LOL. Het CDM-12 loopwerk is een minderwaardige zogenaamd verbeterde variant van eerstgenoemde versie.
Wat dat inregelen van het CDM-9 loopwerk (lees: de laser focussing) betreft, klopt helemaal. Er zitten 2 lineaire potmetertjes in de meeste spelers: ene van 4K7 voor de grove instelling (die moest geloof ik op 1K gezet worden) en ene van 22K (ongeveer op 50% zetten) voor de fijne afregeling.
Aan deze bijdrage kunnen geen rechten worden ontleend. LMFAO. Er zijn advocaten in de buurt, altijd voorzichtig zijn hΓ¨. π
Groetjes. π
@m0vieman wrote:
Hoi,
Ik vind het CDM-9 loopwerk nog altijd het beste. Logisch want het zit ook in mijn CD850MkII LOL. Het CDM-12 loopwerk is een minderwaardige zogenaamd verbeterde variant van eerstgenoemde versie.
Wat dat inregelen van het CDM-9 loopwerk (lees: de laser focussing) betreft, klopt helemaal. Er zitten 2 lineaire potmetertjes in de meeste spelers: ene van 4K7 voor de grove instelling (die moest geloof ik op 1K gezet worden) en ene van 22K (ongeveer op 50% zetten) voor de fijne afregeling.
Aan deze bijdrage kunnen geen rechten worden ontleend. LMFAO. Er zijn advocaten in de buurt, altijd voorzichtig zijn hΓ¨. π
Advocaten? DEKKING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Groetjes. π
Waarom heb ik nou het gevoel dat er na door mijn handen te zijn gegaan enkele van mijn 3 604's zullen overlijden. Iemand? Movie wellicht!
Ik heb dus echt per ongeluk de goeie gekocht LOL. 10 per stuk. Had net zo goed een papieren CDM 102 beta/45Q in kunnen zitten. Ik dacht gewoon, zal wel het zelfde zijn. Uit de zelfde tijd als de lichte gebouwde cd850.
Zoekt iemand nog een 630 of een 670 met een goed papieren CDM 102 beta/45Q loopwerk?
Jeeee......... wat een oekel ben ik HAHAHAHAHA
gelukkig ook Ing en Ir 's
resultaten uit het verleden geven geen garantie voor goede technische adviezen
@leendert wrote:
gelukkig ook Ing en Ir 's
resultaten uit het verleden geven geen garantie voor goede technische adviezen
Ja dat stelt me inderdaad gerust
ach er is zoveel van dat spul gemaakt ....... duikt allemaal weer op
ehhh ik heb de cd100 cd101 cd 200 cd 201 cd 300 cd 303 cd 304 cd 104 cd 471 cd 472 cd600 serie en de 800 serie en de 900 serie compleet...
oh ook nog een paar wisselaars met cassettes 463 ofzo staan nog in mijn andere huis...
@leendert wrote:
ehhh ik heb de cd100 cd101 cd 200 cd 201 cd 300 cd 303 cd 304 cd 104 cd 471 cd 472 cd600 serie en de 800 serie en de 900 serie compleet...
oh ook nog een paar wisselaars met cassettes 463 ofzo staan nog in mijn andere huis...
Patser π
Ik heb een wisselaar en dat is natuurlijk de CD875 cd bekrasser. Maar wel erg mooi ding!
Gelukkig heb ik meer verstand van... Juist ja! π
Het lijkt me wel kicks om een (HD)DVD/BluRay loopwerk in de 850 te zetten. Beetje de kast modificeren met hamer en beitel, moet wel lukken. π
Als ik een (nog steeds werkende!) EQ670 in een 5ΒΌ bay van de PC gepropt krijg dan moet mijn 850-project zeker lukken! Kwestie van wat I/O poortjes op de juiste manier aansluiten en een SCART aan de achterkant erbij zetten... nietwaar? π
NB: Do NOT try this at home!
PS: leendert ik heb de CD473 gehad en dat was een hele goede CD-speler (voor die tijd althans). Heb hem toen verkocht voor 100 gulden of zo...
Groetjes. π
jep patser.... πΏ
ik heb natuurlijk ook de 532 541 567 544 587 585 586 545 9638 .sony mfb jamo 300 mfb , philips lab series compleet
eerste cd portable van sony / philips en de cdp101 van sony ( zoek maar op)
patser patserig .... Leendert
@Takes wrote:
@leendert wrote:
Patser π Maar gelukjkig zijn er meer net zo ziek als ik!
Ik heb een wisselaar en dat is natuurlijk de CD875 cd bekrasser. Maar wel erg mooi ding! 2x CD850 ma 1x CD850 MKII 1x CD880 2x CD960 (waarvan één met kloddersoldeer)
624, 670 en 630 (voor onderdelen bedoeld, maar nu weet ik het ff niet meer!)
2xl 604 voor spares CD850's
mijn ouwe trouwe CD450 (mijn eerste cd speler)
en binnenkort wellicht mijn eerste CDD882.
opgezocht ik heb twee cdc875 en oh ja ook nog een dss set 930
Heya Takes... ikke ff motte alibi hebbuh!
Een nachtelijk bezoekje aan meneer L lijkt me wel vruchtbaar... π
Oh ja, voordat ik het vergeet, ik heb de DSS 930 SE (2x). π
Groetjes. π
neem dan ook maar mijn stapel laserdiscspelers mee