Ik ken alleen de Marantz DT80 en DT84, heb je foto's van die 94-lijn DAT?
Dit is de DT80:
http://www.marantzphilips.nl/index.asp?strPage=Info&strBrand=Marantz&strType=Marantzdt80
@tda wrote:
Ik ken alleen de Marantz DT80 en DT84, heb je foto's van die 94-lijn DAT?
Dit (jouw link) is de marantz versie van de dat850
Dit is de DT80:
http://www.marantzphilips.nl/index.asp?strPage=Info&strBrand=Marantz&strType=Marantzdt80
De dat94 IS de dat880. Zo heb je ook de marantz cd880J. Staat er nog een bij Ruad amsterdam, helaas wel het marantz hout er afgesloopt.
Philips was een high end naam in Japan. Er kwam weer een nieuwe generatie uit de datvan JVC. Ook de Marantz versie zijn er dus weinig van. Philips ging naar DCC marantz ook en het bedrijf leverde dat daarna enkel nog aan de profiemarkt. (marantz).
Ik zal het JVC type (Victor) wel opzoeken. maar alle victors zijn door Philips japan verbeterd. Dus ook de dat850 en de grundig DAT9000. Die is gebasseerd op de dat880 en de 9009 op de dat850 maar grundig was veel vrijer in gebruiken andere componenten. Maar die 9000 is een met glimmers opgelikte dat880 = JVC. En allemaal consumentenmarkt apparaten met copyprotect. daarom wedern die dingen niet goed verkocht. De echte hifi jongens kochten studioapparaten. Want die copy protect kon je alleen omzeilen met een bitkiller. (Zapper geloof ik had zo'n apparaat). Philips verkoopt Polygram. En gaat de consument verwennen met apparatuur waar je lekker mee kunt copieeren dus DCC. Maar die gaat terziele door de CDR. En niet door de minidisk wat altijd wordt gedacht LOL.
Heb je wel eens de prijzen destijds van een proffesionele DAT recorder gezien. dat spul was echt heel erg duur. En nu kun je ereen voor twee tientjes kopen, de cdr drive in je pc LOL.
Voor de consument was een consumenten datrecorder gewoon een duur cassettedeck met gemiddeld genomen betere oopname dan het gemiddelde cassettedeck, maar nog steeds verlies door die copyprotect die Dat Cd kopieen op 44 khz frustreerde en anders, niets eens een cd format kopieerde, maar alleen op 33 khz. Getsie!
Voor zover ik weet bestaat er helemaal geen Marantz dat94....
@tda wrote:
Voor zover ik weet bestaat er helemaal geen Marantz dat94....
geeft niet. Maar jongen, kijk nu eens goed naar dat apparaat. Vergelijk het uiterlijk met een marantz 94 lijn cd speler en of dac.
π π ..geeft niet... hahaha
btw ik lach niet om jou hoor Peter π
gewoon een lekkere droge opmerking π
lol, er bestaat niet eens een 94-serie DAT. π
En anders zie ik heel graag foto's ervan. Ook van de dt84 trouwens. π
@tda wrote:
En anders zie ik heel graag foto's ervan. Ook van de dt84 trouwens. π
Die dat-94 IS de dat880 hij is er uiteindelijk nooit echt gekomen. Philips wil niet aan de dat, moet wel even, laat een batch maken door Philips japan (Marantz), en de consumenten versie in productie wordt uiteindelijk de DAT850, die veel meer de gehele basis overneemt van de JVC opvolger van de eerdere JVC waar de dat880 op is gebaseerd. De uiteindelijke marantz en Philips DAT850 (voor marantz) de link die je daarnet gaf is dus qua chassis meer een JVC kloon. Goedkoper te produceren en dus past die beter in de Philips prijsstelling. Ook de marantz versie wordt door marantz niet in het duurste assortiment van marantz gepositioneerd. Men wil niet aan dat maar DCC.
De dat880 is qua behuizing meer een echt marantz kwaliteits apparaat.
Er zijn er 100 door Philips in Japan gemaakt en ingevoerd en nooit opgenomen in het normale assortiment net zoals de dcc850 want dan stopt philips met de 800 lijn. M.a.w. de dcc850 is VEEL zeldzamer dan de dat880. Qua techniek is de dat850 een latere en betere JVC kloon dan de dat880. En de beste Dats van Philips Marantz, zijn de latere DCC's (LOL)en die kun je in marantz uitvoering dan ook wel krijgen in hun topsegment.
Maar de beste DAT's zijn de studioapparaten, want die hebben geen copyprotect. En koop je nu voor een paar tientjes op mp. maar nogmaals ik weet het, jij en ik zijn gek dus wij willen een philips consumentendat uit de jaren 80 die wij nog niet hebben en waarschijnlijk verder nooit zullen gebruiken.
Nee, ik had geen bitkiller voor DCC. Wel zo'n kastje voor macrovision maar dat was heel wat anders π
@Zapper wrote:
Nee, ik had geen bitkiller voor DCC. Wel zo'n kastje voor macrovision maar dat was heel wat anders π
LOL
Er was een kit voor sony consumenten dats. Een Duitser had een printje gemaakt zodat die DRM bits werden weggefiltert en je een cd op 44 khz kon opnemen op je dat en de tape kon kopieeren.
ik ga de DCC850 maar weer eens oppoetsen π
ik ben ervan overtuigd dat de binnenkant later in de DCC900 tevoorschijn kwam, er is teveel hetzelfde.
@Remi wrote:
ik ga de DCC850 maar weer eens oppoetsen π
ik ben ervan overtuigd dat de binnenkant later in de DCC900 tevoorschijn kwam, er is teveel hetzelfde.
Klopt, zie display etc. Alleen wel met een echt cassette deck laadsysteem die 850 LOL.
@Labfreak wrote:
@tda wrote:
En anders zie ik heel graag foto's ervan. Ook van de dt84 trouwens. πDie dat-94 IS de dat880 hij is er uiteindelijk nooit echt gekomen. Philips wil niet aan de dat, moet wel even, laat een batch maken door Philips japan (Marantz), en de consumenten versie in productie wordt uiteindelijk de DAT850, die veel meer de gehele basis overneemt van de JVC opvolger van de eerdere JVC waar de dat880 op is gebaseerd. De uiteindelijke marantz en Philips DAT850 (voor marantz) de link die je daarnet gaf is dus qua chassis meer een JVC kloon. Goedkoper te produceren en dus past die beter in de Philips prijsstelling. Ook de marantz versie wordt door marantz niet in het duurste assortiment van marantz gepositioneerd. Men wil niet aan dat maar DCC.
De dat880 is qua behuizing meer een echt marantz kwaliteits apparaat.Er zijn er 100 door Philips in Japan gemaakt en ingevoerd en nooit opgenomen in het normale assortiment net zoals de dcc850 want dan stopt philips met de 800 lijn. M.a.w. de dcc850 is VEEL zeldzamer dan de dat880. Qua techniek is de dat850 een latere en betere JVC kloon dan de dat880. En de beste Dats van Philips Marantz, zijn de latere DCC's (LOL)en die kun je in marantz uitvoering dan ook wel krijgen in hun topsegment.
Maar de beste DAT's zijn de studioapparaten, want die hebben geen copyprotect. En koop je nu voor een paar tientjes op mp. maar nogmaals ik weet het, jij en ik zijn gek dus wij willen een philips consumentendat uit de jaren 80 die wij nog niet hebben en waarschijnlijk verder nooit zullen gebruiken.
Kijk, dat is interessante info. Hoe weet je dit alles?
@tda wrote:
@Labfreak wrote:
@tda wrote:
En anders zie ik heel graag foto's ervan. Ook van de dt84 trouwens. πDie dat-94 IS de dat880 hij is er uiteindelijk nooit echt gekomen. Philips wil niet aan de dat, moet wel even, laat een batch maken door Philips japan (Marantz), en de consumenten versie in productie wordt uiteindelijk de DAT850, die veel meer de gehele basis overneemt van de JVC opvolger van de eerdere JVC waar de dat880 op is gebaseerd. De uiteindelijke marantz en Philips DAT850 (voor marantz) de link die je daarnet gaf is dus qua chassis meer een JVC kloon. Goedkoper te produceren en dus past die beter in de Philips prijsstelling. Ook de marantz versie wordt door marantz niet in het duurste assortiment van marantz gepositioneerd. Men wil niet aan dat maar DCC.
De dat880 is qua behuizing meer een echt marantz kwaliteits apparaat.Er zijn er 100 door Philips in Japan gemaakt en ingevoerd en nooit opgenomen in het normale assortiment net zoals de dcc850 want dan stopt philips met de 800 lijn. M.a.w. de dcc850 is VEEL zeldzamer dan de dat880. Qua techniek is de dat850 een latere en betere JVC kloon dan de dat880. En de beste Dats van Philips Marantz, zijn de latere DCC's (LOL)en die kun je in marantz uitvoering dan ook wel krijgen in hun topsegment.
Maar de beste DAT's zijn de studioapparaten, want die hebben geen copyprotect. En koop je nu voor een paar tientjes op mp. maar nogmaals ik weet het, jij en ik zijn gek dus wij willen een philips consumentendat uit de jaren 80 die wij nog niet hebben en waarschijnlijk verder nooit zullen gebruiken.Kijk, dat is interessante info. Hoe weet je dit alles?
Dat van de dat historie en dcc is algemeen bekend. Dat880 info komt van de meneer die erbij was toen die honderd stuks werden ingevoerd. Kijk wat je eigenlijk al kon weten 4 stuks is onzin. Je maakt er een op de draaibank bij philips, of je laat een proef batch maken. Dan laat je dus geen 4 stuks maken???????????????????????????????????????????????????? op een actieve hifi productielijn.
Dan laat je er een paar honderd maken voor promotie. Is goedkoper dan vier. Daarom weet je dat het niet waar kan zijn. Die prototype sacd speler van je heeft fans en niet een standaard afgewerkt consumenten jasje. Daar zouden er best maar een paar van gemaakt kunnen zijn. maar die philips dat880 is een als consumenten eindproduct afgewerkte Datrecorder inclusief lampjes. Dat is gewoon een voorproductie serie. En daar geloof me, zijn er geen vier van.
Immers, waren het er vier, dan zat hij waarschijnlijk in een witte of grijze gespoten aluminium kast met fans LOL.
Ik ken dat verhaal van die vier stuks namelijk. Er was een vergelijkbare meneer die mij er één een jaar geleden voor β¬350 euro dacht te verkopen. Probleempje, hij stond op zolder en moest even zoeken en ik heb een jaar gewacht. Die meneer had toen ook nog een labset en een cd960. Hebbieum???????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iik zei betaal geen β¬350 en nu stond hij een jaar later voor 150 op mp, nu heb jij hem en ben ik jaloers LOL.
Maar mijn info klopt. Wil ik dit ding dan zal ik met de 800 freaks moeten concureren. En dan kost dat ding wel wat. Dat werkt nu eenmaal zo. Maar die β¬350 heeft hij een jaar op moeten wachten en is er nooit van gekomen.
m.a.w. laat je niet gek maken. voor de duidelijkheid, ik spreek uit ervaring maar ben nu volwassen.
β¬175 voor de DAT? ;-). Ik ruil hem tegen een cd960
Dat van die dat historie en dcc wist ik, het gaat me inderdaad enkel om het dat880 verhaal.
Kijk, die verkoper kwam pas later met het prototype verhaal, pas toen ik al met hem had afgesproken. Hij vertelde me pas later toen ik hem mailde hoe hij aan het apparaat was gekomen en of hij de handleiding en/of doos er nog bij had. Had ik het hem niet gevraagd, dan had hij het me waarschijnlijk niet eens verteld. Dat maakt zijn verhaal voor mij geloofwaardig.
Voor de rest, wat je verteld over dat sacd prototype, het eerder prototype wat je ook op mijn site ziet staan ziet er consument-achtiger uit. Met andere woorden, met dat gedeelte overtuig je me niet. Ik weet hoe graag je die dat880 wil, en heb een beetje het idee dat je het unieke een beetje eraf wil praten π
Het zou zo maar kunnen hoor dat je gelijk hebt, maar vooralsnog ben ik geneigd de verkoper te geloven. Ben nog druk informatie los van jou of van die verkoper om te kijken of ik via andere bronnen erachter kan komen wat ik hier in handen heb. En sorry, ik verkoop hem niet. π
@tda wrote:
Dat van die dat historie en dcc wist ik, het gaat me inderdaad enkel om het dat880 verhaal.
Kijk, die verkoper kwam pas later met het prototype verhaal, pas toen ik al met hem had afgesproken. Hij vertelde me pas later toen ik hem mailde hoe hij aan het apparaat was gekomen en of hij de handleiding en/of doos er nog bij had. Had ik het hem niet gevraagd, dan had hij het me waarschijnlijk niet eens verteld. Dat maakt zijn verhaal voor mij geloofwaardig.
Voor de rest, wat je verteld over dat sacd prototype, het eerder prototype wat je ook op mijn site ziet staan ziet er consument-achtiger uit. Met andere woorden, met dat gedeelte overtuig je me niet. Ik weet hoe graag je die dat880 wil, en heb een beetje het idee dat je het unieke een beetje eraf wil praten π
Het zou zo maar kunnen hoor dat je gelijk hebt, maar vooralsnog ben ik geneigd de verkoper te geloven. Ben nog druk informatie los van jou of van die verkoper om te kijken of ik via andere bronnen erachter kan komen wat ik hier in handen heb. En sorry, ik verkoop hem niet. π
Laat maar. Philips heeft er vier laten maken voor 1.000.00 euro. β¬100000 euro voor 4 frontplaten. Je hebt gelijk, ik verzin maar wat.
Ik wil niet zeuren het wordt nu een nare polymiek maar dit wil ik nog even kwijt. Dat verhaal van vier stuks is dus geen broodje aap maar degelijk gedocumenteerd want die vier stuks staan op de Philips balans waardoor het aandeel kelderde.
Maar vier of honderd, tuurlijk is het uniek spul voor een 800 serie liefhebber. Kan me niet herinneren dat ik heb gezegd dat ze in de kringloopwinkel liggen zoals de cd960's en een paar tientjes kosten.
Ik ga weer cdtjes draaien en mijn zeven aliassen op mp aanpassen.