Ben met meerdere apparaten tegelijk bezig, nu met de tuner uit mijn recent verkregen 80 lijn. Loop hier nl. ook al te 'mekkeren' over een 587 en 080 timer. 8)
Efin, de tuner heeft problemen met het automatisch zender zoeken, er wordt géén zender gevonden. Doe ik het stapje voor stapje manueel vindt ie wel zenders maar geeft ie geen signaal/stereo indicatie. Zo te horen ook geen stereo geluid. Ook op de MW band getest en daar vond ie 1 keer een zender met een signaal van 4 uit 5 leds. Later pakte ie deze ook niet meer.. Alles getest met CA en met losse FM-antenne.
Voor het geval dat.....heb ik ook nog even een (analoge)2300 Aristona reciever aan mijn CA gehangen en daarop is het stereolampje haast niet uit te krijgen. Plenty signaal!
En verdomd dat het niet waar is mijn 106 tuner heeft dit zelfde probleem!
Aardstralen of zo iets?? π
Kom op dit forum dit probleem niet tegen (of ik zoek niet goed)
Iemand suggesties?
Aardstralen.. ja vast.. breng dat ding naar Jomanda π
De 180 is niet makkelijk. Wat je kunt proberen is de pootjes van de detectorspoeltjes nasolderen.
Ik bedoel die van het mf en de fm-discriminator. Zon redelijk groot spoeltje met kerntje erin.
Heb je de 50kHz knop al eens geprobeerd? soms geven ze dan wΓ©l stereo, net naast de frequentie. of je antenne is slecht.
Als je geen sterke zenders in de buurt hebt moet er echt wel een antenne aan, en geen stukje draad.
Dank je Zapper (Jeroen), wist dat ik op jou kon rekenen, ik ga ermee bezig. π