hallo
ik heb onlangs een 180 tuner gekocht en die verloopt , nou heb ik al gevonden dat dit vaker voorkomt bij dit type ( klacht bij philips neerleggen al na 30 jaar stuk belachelijk gewoon) , maar hoe op te lossen . hij staat al 36 uur aan en begint te ruisen , wat ook langzaam weer weg gaat . signaal genoeg ( 5 led's) knoppen doen er niks aan . een schema ervan zou ook makkelijk zijn . zoeken werkt prima , alsook de rest van de functies .
groet mattie
soldeer de kontakten van de spoelen van de FM-detector eens na.
heb zoiets eens gehad, stonden alle zenders 50kHz naast de frequentie.
die 180 wil nog weleens een slecht kontakt in zitten, wat er toch mooi uitziet. Ik denk niet 100% zuivere pootje van die spoeltjes, dan gaat het op den duur oxyderen ONDER het soldeer. Zie je niks van.
hoi
ik heb het eea nagesoldeerd , en het is weggebleven , ook de spanningsregelaars en ic's want idd zag de tin er soms slecht uit .
het is ook geen philips print maar matsushita . want er zit ook geen philips onderdeel op . de 070 serie is wel philips .
ik hoop dat het nu goed blijft .
mattie
dat was dus een hele goeie tip 8)
Of eveneens de slechte (soldeer-)ervaring van Philips π
ik zag dat er al eens was gesoldeerd aan de spoelen , en zo te zien nog in de 80s . ook mist er een 2 onderdelen in de 180 ( eruit gesoldeerd) en hij werkt verder goed . dit zag ik ook al in de 280 hier miste een onderdeel in het inschakelcircuit , en er staat ook maar 5 volt op de relais . op het tunerrelais staat 12 volt , maar is ook een l23 . in de 280 zitten 2x l22 .
verder lijkt het goed te werken .
groet mattie