Meldingen
Alles wissen

624 met mp3

23 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
1,053 Bekeken
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Topic starter  

Hoi allemaal,

Is het mogelijk om een standaard cd speler uit de 600 en 800 seie om mp3 uit te lezen?

Op marktplaats zag ik nl een advertentie een 624 met mp3 functie.
Van de 624 heb ik er 3 staan en geen 1 kan t.
de 830 kan het ook niet is er dan een update mogelijkheid?

Wie kan mij meer vertellen?

Citeren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden

Nope, en ook geen SA-cd's en DVD-A en dvd-R en dvd+R etc gna gna.

BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Topic starter  

Oww wel divx en xvid dan?
Hahahaha haha
Zal wel weer een grappenmaker zijn.
Op marktplaats werd een 624 met mp3 ondersteuning te koop aangeboden.

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

Hoi,

Jazeker is dat mogelijk echter ik vermoed dat de gemiddelde marktplaatsbezoeker daar veel te weinig know-how voor heeft. Wie gaat er trouwens MP3 afspelen op een Bitstream-DAC... 👿

Die goede Philipsjes van vroeger moet je in originele staat laten. Het is wel aan te bevelen om ze, als ze 10 to 15 jaar oud zijn, eens een keer een grote beurt te geven: print nasolderen, elco's vervangen, met name die van de voeding en het DA-circuit en eens met de stofzuiger door de kast, de trayloader van nieuw glijmiddel voorzien, enz...

Groetjes. 😉

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member

Ja heb de boel eens gedemonteerd en van kogellagervet voorzien, cd-lade-radertje gesmeerd en nokjes in wat uitsparingen etc.

Ja blijft mooi spul, ga er ook idd niet aan laten modden!

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Was die advertentie van 1 april soms? 😉

Kogellagervet op die kunststof tandwielen? Lijkt me niet de goeie keus..

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

@Zapper wrote:

Was die advertentie van 1 april soms? 😉

Kogellagervet op die kunststof tandwielen? Lijkt me niet de goeie keus..

Nee, inderdaad NIET doen! 👿

Ik zei GLIJMIDDEL en dan bedoel ik dat ook. Voor mijn part vaseline maar NEVER NOOIT agressief zuurhoudend (lees: vretend) lagervet.

Groetjes. 😉

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member

meen je dat nou echt? lagervet zelf dikt nooit in, vreet lagervet echt in op kunstof??
Kan ik zo weer 3 cd-spelers weer demonteren en vet afwrijven en vasalinen.

Kan ik het echt niet laten zitten?????? Gewoon lagervet voor de fiets/motor, kreeg ik ooit als tip dat dit niet na jaren hard indikt.

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

ooievaarskuitenvet mag ook, en als je dat niet hebt kan het ook met bokkenpielenvet 😛 🙄 😉

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member

Haha maar effe serieus, is het echt zo schadelijk dat ik al die loopwerken weer moet ontdoen van dat lagervet??? Tandwiel er weer uitmonteren, lades eruit etc.

Of is het slechts in theorie slecht of wordt het plastic er poreus van ofzo?

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

Hoi,

Maak het maar heel gauw schoon met afwasmiddel. Dus niet gaan rotsooien met Cif, Ajax, terpetine en dat soort ongein hè!!! De kunststoffen van 10 tot 15 jaar geleden hadden niet de kwaliteit van het spul wat ze nu maken, dat is namelijk wel extreem weer-, hitte-, lichtbestendig en corrosievrij.

P.S: lagervet, wat ook een reinigende werking heeft (vandaar dat zuur), is gemaakt voor robuust metaal en niet voor gevoelige kunststoffen. In de elektronicawinkel krijg je speciaal glijmiddel voor plastic tandwielen, trays, etc...

Nog iets: NEVER NOOIT glasreiniger (Glass-Ex) gebruiken voor (monitor)displays want dat spul is ECHT agressief!

Groetjes. 😉

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member

Kogellagervet wordt gebruikt voor de smering van kleine tot middelgrote kogellagers in de meest uiteen lopende machinesvoor een sterke hechting aan metaal

Omschrijving
Kogellagervet is gebaseerd op goed geraffineerde basisoliën met een lithiumzeep als verdikkingsmiddel, waaraan additives zijn toegevoegd om de volgende eigenschappen te verkrijgen:

Een sterke hechting aan metaal

Een uitstekende waterverdringing

Een zeer goede stabiliteit

Een goede anti-corrosie en anti-slijtage werking

Een zeer goede verpompbaarheid

Typische standaardanalyses

===============================================
Dichtheid bij 15 °C, kg/l 0,900

Penetratie (gekarnd), 0,1 mm 280

Druppelpunt, °C >190

Temperatuur bereik, °C -30 / +120

Basisolie Viscositeit, 40 °C, mm²/s 120,00

4-ball welding load, N 2000

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member

Kroon oil customerservice gebeld als zelf customerservice zijnde en lagervet is gegarandeerd zuurvrij en toepasbaar op kunstof zoals tandwielen gebruikt in fijne technieken zoals modelbouw of in dit geval cd-lade-wieltjes.

Zowel zuurvrije vasaline en zuurvrije kogellagervet kan gebruikt worden en hebben beide evenmin geen negatieve eigenschappen (de ene is niet beter of slechter voor het kunstof).

Lucht wel op, ik kan het met een gerust hart zo laten aangezien het zuurvrij is, geen commercieel verhaal want ik had het potje nog en daar kan ik nog 100 jaar mee vooruit dus als klein particuliertje is er voorlopig niet nog eens 2,73euro aan me te verdienen.

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Hmm nouja da's gunstig 😉 Ik heb altijd begrepen dat olieprodukten niet goed voor kunststof zijn.

BeantwoordenCiteren
(@leendert)
Reputable Member

meestal zijn de tandwielen van nylon en dat kan wel smeermiddelen hebben maar geen benzeenachtige verbindingen , dus wd40 lost alles op
siliconen spray is funest voor de laserlens , blijft over petroleum achtige smeermiddelen
of de vaselines.
Niet teveel natuurlijk want dat geeft weer problemen met aantrekking van stof en rotzooi...

BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: