Hallo Freaks,
Sinds kort heb ik een Philips ah 929 mkII draaitafel, die niet goed speeld, dit is het probleem:
Als je een plaat wil spelen, draait de tafel naar het goede aantal toeren/per minuut, dan gaat de naald op de plaat staan. (tot nu toe allemaal gewoon) dan net voordat het eerste nummer gaat beginnen, slaat de motor af of zoiets, in ieder geval, de tafel stopt met draaien, terwijl de naald nog op de plaat staat. Als je dan op de knop Play/cut drukt draait de tafel weer tot de goede snelheid en gaat de naald terug op de naaldhouder.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb zelf totaaal geen verstand van de technische kant van electronica dus ik hoop dat het geen ernstig probleem is...
Verder nog wat over de 929, deze kan ik niet vinden in de folders op deze site. Als ik in de folders kijk lijkt hij het meest op de af 892 II, alleen dan met een displaytje om de precieze draaisnelheid te laten zien, en een zonder een ledje die aangeeft dat de quartz pll aan staat. Ook zitten er van die aanraakgevoelige tiptoetsen op zoals bij de labserie.
Graag jullie reactie.
Groeten,
Jaap