Meldingen
Alles wissen

Cd's branden met de CDR 765

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
755 Bekeken
(@marcmons)
New Member
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Topic starter  

Hallo allemaal,

Met mijn CDR765 CD-recorder wil ik i.p.v de speciale audio-discs de gewone CD-R(W)'s, dus die geschikt zijn voor PC's, gebruiken. De audio-discs zijn steeds moeilijker te verkrijgen en bovendien zijn de CD-R(W)'s veel goedkoper.
Ooit (enige jaren geleden) meen ik eens ergens iets gezien te hebben, dat er een trucje bestaat om CD-R(W)'s geschikt te maken of voor te bereiden voor gebruik in een stand-alone audio-recorder. Kent iemand deze truc, dan zou ik graag willen weten hoe? Alvast bedankt! Gr. Marcel

Citeren
(@mattie)
Honorable Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden

ik zou zeggen dat als je een cdrw brand op de pc met cd bestanden en die daarna dan in de audiorecorder doet dat hij hem herkent als een audiorw . dit werkt niet bij mp3 instelling . ook zijn spelers bekend met bepaalde typen en merken cd-r en rw's als je weet welk merk de originele rw's maakte ( dit staat vaak in de rand om het gat in de cd ) dan heb je het meeste kans met dat merk en en soort .

groet mattie

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

ik heb eens iets gelezen over een streepje zetten met een viltstift ergens op de lead-in track van de -niet-audio CD-R of RW en dat het daarmee zou werken. lijkt me wat lastig en de kans dat er helemaal niks meer met de CD gedaan kan worden is er natuurlijk ook als je streepje verkeerd staat.

Waarom niet een Audio CD-RW gebruiken? doe ik ook, werkt goed en na opname kan je deze kopieren naar de PC en de audio-CD-RW weer wissen voor een volgende keer.

ik gebruik wel een 74min versie, geen 80min. misschien geen probleem met 80min. maar zou kunnen van wel

BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Probeer eens met een audio cd de opname te starten, maar voordat je werkelijk gaat branden de cd verwisselen voor een gewone data cd. Je houdt dus als het ware de brander voor de gek. Het moment van wisselen is even een aandachtpunt, ik weet niet meer op welk moment dit precies kan.

André

BeantwoordenCiteren
(@marcmons)
New Member
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Topic starter  

Allemaal hartelijk dank. Jullie oplossingen zijn zo logisch dat ik me schaam (rood geworden hierdoor) dat ik daar zelf niet op ben gekomen. Inderdaad eerst een Audio-RW branden en die vervolgens via de PC kopiëren. O zo simpel en logisch! Mijn "probleempje" is hierbij volledig opgelost.

Groeten, Marcel

BeantwoordenCiteren
Deel: