Beste Mensen,
Sinds vandaag heb ik een nieuwe hobby erbij. Ik kon het niet laten om op zoek te gaan naar de Philips 600 en 800 serie. Zeer mooi spul wat indertijd als student te duur was. Nu voor een "habbekrats"te koop.
Ik heb vandaag de Philips CD630 cd speler ontvangen en de FA660 versterker.
Nu zijn er 2 kleine defecten:
CD630 De knop om de cd lade te opnenen reageert niet. Via de universele afstandbediening van Logitech (harmony 525) opent en sluit de lade gewoon.
FA660 De knop voor tuner input werkt niet. Via de harmony 525 werkt deze wel. Ook het lampje brand.
Is er iemand die mij kan aangeven hoe ik deze storingen kan verhelpen?
Is er iemand die weet of er nof veel verschil zit tussen de cd630 en de cd850?
PS Wat een heerlijke website. Geweldig om nog eens in die oude folders van Philips te kunnen snuffelen....
Zoals je het brengt lijkt het erop dat de schakelaars onder de knoppen geen contact maken. Ik zou de boel opengooien en kijken of ik de electrische contacten van de betreffende schakelaars even kon doorverbinden. Om te kijken of het apparaat dan wel luistert.
Zoja : schakelaar defect of contact vuil / druktoets versleten.
Hoi,
Zoals reeds opgemerkt door Herman, die minuscule schakelaars verslijten wel eens... Eventjes doorpiepen met de multimeter... Er gaan ook wel eens SMD weerstandjes of condensatortjes kapot...
De CD850 is prul omdat-ie veel te veel ruis produceert, de 850MkII daarentegen is al bijna een high end bak, om je vraag te beantwoorden, de 800 serie CD-spelers zijn een tikkie meer audiofiel. Er is overigens niks mis met de 600 serie, integendeel, het was best wel aardig, ik heb ze zelf helemaal compleet gehad destijds... Maar toch de 800 serie is echt wel beter.
Groetjes. π