Wie kan me uitlegen of en hoe ik de fv930 equalizer kan aansluiten op de dsc950. Volgens de handleiding van de laatste moet het kunnen maar er wordt niet beschreven hoe de aansluiting plaats moet vinden.
@dutchboy63 wrote:
Wie kan me uitlegen of en hoe ik de fv930 equalizer kan aansluiten op de dsc950. Volgens de handleiding van de laatste moet het kunnen maar er wordt niet beschreven hoe de aansluiting plaats moet vinden.
Dit is volgens mij toch niet mogelijk. Alleen om het geluid wat je gaat opnemen te bewerken, maar niet het geluid van bijvoorbeeld een cd dat via de dsc950 naar de DSS'ers wordt gestuurd.
Met vriendelijke groet,
Ton Wijers
Dat vermoeden begon ik al te krijgen. Alhoewel er op de DSC 950 in het digitale aansluitblok een in en out cinch aansluiting zit voor DSP (digital Signal Processor). Welk apperaat kan je hierop aansluiten? Heeft Philips een DSP in de collectie gehad?
Groet Guus
Hoi,
Je kunt alleen het geluid van een analoge bron met de FV930 bewerken. Het digitale en analoge circuit zijn volledig gescheiden in de DSC950. Ik heb sinds kort een FV930 in mijn bezit en heb moeten constateren dat deze helemaal niet geschikt is voor de "digital 900 series", dus de DSC950, CD950, FT950, enz... Je kunt op de DSC wel een analoge bron kiezen met de "record select", deze wordt vervolgens via een analoge uitgang naar de FV930 doorgegeven. Nu kun je het signaal bewerken. Kies met de "source select" de ingang waarop de uitgang van de FV930 zit en klaar is Kees! π
Ik heb er zelf de Marantz DD-82 tussen zitten en dat werkt goed... π
Wat je zegt klopt, in het boekje van de DSC staat dat de FV930 zogenaamd via de ESI-bus volledig bestuurd kan worden en ook dat hij via deze het geluid kan bewerken, niets is helaas minder waar! De FV930 is zo'n typische bezuinigingsbak van Philips.
Een DSP950 is eens ooit in ontwikkeling geweest maar men heeft het project stopgezet omdat het apparaat rond de FL 10.000,- zou gaan kosten. Deze informatie heb ik van de Philips ingenieurs die destijds met de ontwikkeling van het apparaat bezig waren... Ja, TOEN kreeg je als consument nog contact met de "echte wizzards" van het bedrijf... Tegenwoordig is dat haast onmogelijk.
N.B.: de DSP in- en uitgangen van de DSC zijn NIET compatible met een standaard 16-bit stereo PCM en/ of S/PDIF signaal!!! Sluit dus NOOIT een externe DSP of de geluidskaart van je PC op deze bussen aan!!!
Het risico dat je loopt is dat je de digital source select (IC7955) of nog meer opblaast in de DSC. Ik spreek uit ervaring LOL.
Groetjes. π
Dank je dat snijdt hout. Ik was er al bang voor zal de fv930 met de fa950 even op non aktief zetten.
Guus
Graag gedaan. π