Meldingen
Alles wissen

FA787 Display minder fel dan bij mijn CD782 en FT771

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
508 Bekeken
(@kirpeknots)
Eminent Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Topic starter  

Hoi mensen.

Dit is mijn eerste post hier. Ik heb een leuk setje bij elkaar gesprokkeld op mijn slaapkamer.

CD Speler: CD782
Versterker: FA787
Tuner: FT773
Dubbel deck: FC783

Binnekort verwacht ik een FP775 platenspeler waarvoor ik nog een element moet zoeken.

Nu mijn uitdaging. Zoals je ziet is de display van de versterker minder fel dan bij de andere componenten. Ik weet niet of dit normaal is. Zo nee: Waar kan dit aan liggen? Ik heb hem al open gemaakt en schoon gemaakt (droge doek en stofzuiger).

Verder heb ik nog in mijn huishouding een CD781 met defecte display (voor spare parts), CD850 die aan mijn Yamaha amp hangt in mijn huiskamer en een stel prachtige FB565 speakers (van mijn ouders gehad). Die speakers moeten de deur uit helaas.

Bij mijn CD850 zit het klepje voor op de CD lade trouwens niet helemaal vast. Dit heb ik opgelost met dubbeltape (werkt prima). Als iemand toevallig nog zo'n klepje heeft liggen dan houd ik mij aanbevolen.

De vraag: Kan ik de display van deze versterker feller maken? Andere vraag. Handleidingen van deze componenten. Heeft iemand die? Op de philips site staan ze iig niet.

Citeren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

Hoi,

Ik heb zelf heel wat bij elkaar gezocht Philips spul: 600, 800, 900 serie enz... De displays zijn echt allemaal verschillend (lichtsterkte/helderheid) zelfs bij componenten uit dezelfde serie met exact dezelfde typenummers... Typisch Philips! Ze zullen die dingen wel bij andere (de goedkoopste) bedrijven besteld hebben, vandaar.

Het display wordt door een IC aangestuurd. Tussen de uitgangen van het IC en de ingangen van het display zitten meestal weerstandjes om de spanning omlaag te krijgen. Je zou deze eens kunnen controleren en/of vervangen. Misschien zit er wel ergens een los contact op de print? Is de voeding wel in orde, de juiste spanningen en zo...? En ja als het display versleten is dan kun je niks meer doen...

Succes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Volgens mij loopt de emissie van deze displays terug na een X-aantal uren gebruik.

Wat je wel kunt doen is de voedingsspanningen op het display meten.
Daar kunnen hoge spanningen op staan. boven de 50 volt is geen uitzondering.

Een flinke poetsbeurt van het glas ( frontplaat er af ) kan ook wonderen doen.

BeantwoordenCiteren
Deel: